Πιστωτικές κάρτες και ποιες είναι οι παγίδες που κρύβουν

0 326

Οι πιστωτικές κάρτες δημιουργήθηκαν στη χώρα του κέρδους, την Αμερική, ώστε να καλύψουν την ανάγκη για εύκολη αγορά αγαθών, και να προστατέψουν τους κάτοχους από ενδεχόμενη ληστεία εις βάρους τους, αφού έπρεπε να έχουν για τις συναλλαγές τους μετρητά.

Για αυτό και αποκαλούνται: Πλαστικό Χρήμα.


Όπως δεν υπάρχει τεχνολογική εξέλιξη που από μονή της να είναι προβληματική, έτσι και στην περίπτωση των πιστωτικών καρτών το προαπαιτούμενο είναι η σοβαρότητα του κατόχου της. Μεγάλη και μοναδική αρχή είναι να ξέρουμε ποιοι είμαστε, πόσα μπορούμε να ξοδέψουμε και ποιες προτεραιότητες βάζουμε στη ζωή μας. ΠΡΕΠΕΙ να είμαστε λογικοί, να βλέπουμε τα έξοδα μας σε σχέση με τα έσοδα μας, και να μην προεξοφλούμε ότι με κάποια μαγική συνταγή θα τα βολέψουμε στο μέλλον. Καλό είναι να συμβουλευόμαστε τον λογιστή μας για το ποια είναι τα πραγματικά μας έσοδα και για το αν θα μπορούμε να καλύψουμε τις μελλοντικές επιβαρύνσεις από τον δανεισμό. Γενικά δεν θα πρέπει να προεξοφλούμε ποτέ μελλοντικά κέρδη, που δεν είναι σίγουρα. Η πιστωτική κάρτα είναι για όλους, αρκεί να γνωρίζουν τα πλαίσια των δυνατοτήτων τους.

 

Για την έκδοση των πιστωτικών καρτών, να απευθύνεστε μόνο σε μεγάλα και σοβαρά τραπεζικά ιδρύματα. Προσοχή σε παγίδες διαφόρων, που μεσολαβούν για την έκδοση τους. Πριν υπογράψετε για την παραλαβή της, ζητήστε να διαβάσετε τους όρους και ζητήστε ο υπεύθυνος υπάλληλος, να σας ενημερώσει για τυχόν δυσνόητους όρους ή μικρά γράμματα. Κάντε μια μικρή ερευνά, για να γνωρίζετε ποια τράπεζα έχει τους καλύτερους όρους, για εσάς και την οικογένεια σας. (Προσφορές / τόκοι / οικογενειακή κάρτα / δεύτερο μέλος / αλλά προνόμια που σας ενδιαφέρουν).

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην έρθει ο λογαριασμός της χρήσης της. Φροντίστε να είστε φερέγγυοι στις υποχρεώσεις σας και να εξοφλείτε τα υπόλοιπα της κάρτας σας, για να μην πληρώνετε υπέρογκους τόκους και πρόστιμα. Προστατέψτε το καλό σας όνομα και αν καταλάβετε ότι ξεφεύγετε σταματήστε. Έχετε ξεφύγει όταν:
1. Αποπληρώνετε μόνα τους τόκους της κάρτας και σπεύδετε να την φτάσετε και πάλι στο όριο της.
2. Χρεώνετε μια δεύτερη κάρτα, για να ξεχρεώσετε την πρώτη.
3. Ενώ έχετε ήδη δύο ή παραπάνω “γεμάτες” κάρτες, προχωράτε στην έκδοση νέας κάρτας.

Μην παρασύρεστε από προσφορές καταστημάτων, ευκαιριακές εκπτώσεις και παράλογες ανάγκες που προκύπτουν ώστε να την χρησιμοποιείτε αφειδώς. Όταν ο εκπρόσωπος μιας εταιρίας σας τηλεφωνεί για να βγάλετε μία νέα κάρτα στο όνομά σας, αναρωτηθείτε αν πραγματικά την έχετε ανάγκη. Αν προκύψει κάποια επείγουσα ανάγκη και πρέπει να έκδωσετε νέα κάρτα, μελετήστε τις εναλλακτικές λύσεις και επιλέξτε την πλέον συμφέρουσα, (σε σχέση με τα επιτόκια – και την αποπληρωμή).

 

Αν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα μην εξαφανιστείτε. Μιλήστε με τους υπευθύνους της τράπεζας και στις περισσότερες φόρες, θα βρεθεί λύση. Μόλις παραλάβετε την κάρτα σας, υπογράψτε στο πίσω μέρος και στην ειδική θέση. Στο εξωτερικό είναι πολύ αυστηροί με τη σύγκριση της υπογραφής σας σε σχέση με αυτή που υπάρχει στο πίσω μέρος της κάρτας, γι’ αυτό φροντίστε, όταν την υπογράφετε, να είναι η συνηθισμένη υπογραφή σας. Εάν σκοπεύετε να ταξιδέψετε στο εξωτερικό, καλό είναι να υπογράψετε με λατινικούς χαρακτήρες. Είναι αποδεκτό στην Ελλάδα, αλλά δυστυχώς τα ελληνικά γράμματα δεν είναι αναγνωρίσιμα σε άλλες χώρες και μπορεί να μην δεχθούν την κάρτα σας.

Μην εμπιστεύεστε την κάρτα σας και το pin σε κανέναν. Οι συνέπειες θα βαρύνουν εσάς. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση που είσθε εγγυητής για την έκδοση της σε κάποιον άλλον.

Μην γράφετε το pin στο πορτοφόλι σας, αλλά απομνημονεύστε το. Όταν ψωνίζετε, η χρέωση να γίνεται μπροστά σας και να ελέγχετε το αντίστοιχο αποδεικτικό. Όταν ψωνίζετε με δόσεις, φροντίζετε πάντα να κρατάτε αρχείο με τα τις αποδείξεις, τα τιμολόγια και τις δόσεις που σας έχουν καταβληθεί. Ακόμη κι αν είναι μελλοντικές, κάποτε θα πρέπει να αποπληρωθούν, κι όσο «χαίρεστε» με τις δόσεις των καταστημάτων, τόσο τα χρέη σας μεγαλώνουν.

Αν η κάρτα σας χαθεί, φροντίστε να ενημερώσετε την τράπεζα άμεσα (υπάρχει τηλέφωνο επικοινωνίας στο πίσω μέρος της κάρτας). Φροντίστε να ελέγχετε σε τακτά χρονικά διαστήματα τις κάρτες σας, ώστε να είστε πάντα σίγουροι ότι δεν έχουν χαθεί, ξεχαστεί, κλαπεί, γιατί η άμεση ενημέρωση, σας γλυτώνει από κακόβουλες χρεώσεις. Σε περίπτωση που δεν φροντίσετε για τις απαραίτητες ενέργειες, θα έχετε σοβαρό πρόβλημα, γιατί θα είναι πολύ δύσκολο να αποδείξετε ότι οι χρεώσεις δεν είναι δικές σας.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.