Οι «Εκκλησιάζουσες» στην Καλαμπάκα

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου και η Αττική Σκηνή παρουσιάζουν τις "Εκκλησιάζουσες" του Αριστοφάνη, το βράδυ της Τρίτης 24 Ιουλίου στις 9.00 στο Δημοτικό Στάδιο της Καλαμπάκας. Δυστυχώς  όσοι δεν μερίμνησαν για την απόκτηση ενός εισιτηρίου ας μην πάνε καθόλου προς το στάδιο για να δουν την παράσταση. Έχουν εξαντληθεί όλα! Ας μάθουμε όμως μερικά πράγματα για το έργο.

0 106

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου και η Αττική Σκηνή παρουσιάζουν τις "Εκκλησιάζουσες" του Αριστοφάνη, το βράδυ της Τρίτης 24 Ιουλίου στις 9.00 στο Δημοτικό Στάδιο της Καλαμπάκας. Δυστυχώς  όσοι δεν μερίμνησαν για την απόκτηση ενός εισιτηρίου ας μην πάνε καθόλου προς το στάδιο για να δουν την παράσταση. Έχουν εξαντληθεί όλα! Ας μάθουμε όμως μερικά πράγματα για το έργο.

Το ρόλο της Πραξαγόρας – που αντιπροσωπεύει το νέο και συλλαμβάνει το σχέδιο για την ανάληψη της εξουσίας από τις Γυναίκες – ερμηνεύει ο Γιώργος Παρτσαλάκης, ενώ τον ρόλο του συζύγου της Πραξαγόρας θα υποδυθεί ο Τάσος Χαλκιάς – ο οποίος και αντιπροσωπεύει το παλιό καθεστώς. Τον Συμφιλιωτικό ρόλο ανάμεσα στο παλιό και το νέο αναλαμβάνει ο Τάσος Παλατζίδης. Το ζευγάρι Τάσος Χαλκιάς- Γιώργος Παρτσαλάκης το έχουμε δει πολλές φορές επί σκηνής, αλλά είναι η πρώτη φορά που θα τους απολαύσουμε σε ρόλο αντρόγυνου, όπου η γυναίκα (Παρτσαλάκης) διεκδικεί από τον Άντρα (Χαλκιά) την εξουσία της χώρας προτείνοντας ένα είδος κοινοκτημοσύνης (ή κοινομουνισμού κατά Βολανάκη).
 
Το έργο παρουσιάζεται σε μετάφραση Γιάννη Καλατζόπουλου, σκηνοθεσία Θανάση Θεολόγη, μουσική, ενορχήστρωση και επιμέλεια Ορχήστρας Γιούρι Στούπελ, σκηνικά – κοστούμια Χειρδάρη, χορογραφία Πέτρου Γαλλία, και φωτισμούς Κώστα Π. Τατάκου. Βοηθός Σκηνοθέτη : Χάρης Αρώνης.
 
Τους ρόλους ερμηνεύουν οι ηθοποιοί (με σειρά εμφάνισης):
Πραξαγόρα: Γιώργος Παρτσαλάκης,
Α Γυναίκα: Δέσποινα Γιαννοπούλου,
Φεβρωνία: Χάρης Αρώνης,
Η Γυναίκα: Αναστάσης Κολοβός, 
Β  Γυναίκα: Ελένη Φιλιούση,
Γ’Γυναίκα: Ιωάννα Δελάκου,
Δ Γυναίκα: Δανάη Σδούγκου,
Ε Γυναίκα: Ματίνα Καλογεροπούλου,
Ζ Γυναίκα: Ελένη Αδαμίδου,
Βλέπυρος: Τάσος Χαλκιάς,
Α Γείτονας: Θωμάς Παληούρας,
Χρέμης: Τάσος Παλαντζίδης, Β’ Γείτονας: Δημήτρης Παπανικολάου,
Α Κηρύκαινα: Ελένη Φιλιούση,
Β Κηρύκαινα: Ματίνα Καλογεροπούλου,
Γ Κηρύκαινα: Δέσποινα Γιαννοπούλου, 
Α Γριά: Αναστάσης Κολοβός,
Νέα: Ιωάννα Δελάκου,
Νέος: Χάρης Αρώνης,
Β Γριά: Δημήτρης Παπανικολάου,
Γ’ Γριά: Θωμάς Παληούρας,
Υπηρέτρια Α: Δέσποινα Γιαννοπούλου,
Υπηρέτρια Β: Δανάη Σδούγκου,
Υπηρέτρια Γ: Ελένη Αδαμίδου.
 
Χορός (με αλφαβητική σειρά):
Αδαμίδου Ελένη, Αρώνης Χάρης, Γιαννοπούλου Δέσποινα, Δελάκου Ιωάννα, Καλογεροπούλου Ματίνα, Σδούγκου Δανάη, Φιλιούση Ελένη.
 
Λίγα λόγια για τις "Εκκλησιάζουσες"  
Από τις πολλές συμφορές οι Αθηναίοι είχαν πάψει να ενδιαφέρονται για τα κοινά. Ο Αριστοφάνης σε μία προσπάθειά του να τους συνεφέρει, τους ειρωνεύτηκε μέσα από τις "Εκκλησιάζουσες" λέγοντάς τους ότι, αφού είναι ανίκανοι να οργανωθούν και να συνετιστούν, ας παραδώσουν την εξουσία στις γυναίκες. Όπως άλλωστε αναφέρεται και στο κείμενο, ποιος είναι περισσότερο ικανός να σταματήσει τους πολέμους από τις γυναίκες, οι οποίες μεγαλώνουν και πονούν τα παιδιά που αργότερα θα στείλουν στον πόλεμο και θα τα εκθέσουν σε κίνδυνο ;
 
Η Πραξαγόρα προβάλλει την μητρική φροντίδα σαν επιχείρημα για την ικανότητα των γυναικών να σταματήσουν οριστικά τους πολέμους.
 
Οι γυναίκες της Αθήνας οργανώνονται, παρουσιάζονται στη Συνέλευση μεταμφιεσμένες σε άντρες και λαμβάνουν την εξουσία της πόλης, διότι δεν εμπιστεύονται πλέον τη διακυβέρνηση της Αθήνας στους άντρες τους. Πριν ακόμη ξημερώσει, συγκεντρώνονται και τελειοποιούν το σχέδιό τους, κάνουν πρόβα για τα όσα θα πουν και τα τεχνάσματα που θα χρησιμοποιήσουν για να πραγματοποιήσουν το σκοπό τους. Οι άντρες τους ξυπνούν, δεν βρίσκουν τα ρούχα τους, ντύνονται γυναικεία και διαπιστώνουν ότι είναι αδύνατο να παρευρεθούν στη Συνέλευση – και χάνουν και το τριώβολο (την αμοιβή για τη συμμετοχή τους στη Συνέλευση). Το σχέδιο των γυναικών πετυχαίνει, την εξουσία καταλαμβάνει το γυναικείο φύλο και με ηγέτιδα την Πραξαγόρα εφαρμόζεται πλέον στην Αθήνα ένα νέο "κυβερνητικό πρόγραμμα" που βασίζεται στην κατάργηση της περιουσίας, στην επιβολή της ισότητας, στην καθιέρωση των συσσιτίων και επεκτείνεται ακόμη και στην κοινοκτημοσύνη των ερωτικών συντρόφων, των τέκνων, αλλά και στην "προστασία" των δικαιωμάτων στην ερωτική πράξη για τις γριές και τις άσχημες γυναίκες! Τη νέα αυτή τάξη πραγμάτων γιορτάζουν οι Αθηναίοι σε μεγάλη γιορτή – είναι όμως όλα αυτά πραγματικότητα ή πρόκειται για ένα όνειρο;

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.