Μαρίνα Καραθανάση – Μαθησιακές Δυσκολίες – Δυσλεξία – Μέρος 2ο

Χρησιμοποιούμε τον όρο ΄΄Μαθησιακές Δυσκολίες΄΄ στο γραπτό λόγο για να αναφερθούμε σε μια ξεχωριστή κατηγορία δυσκολιών που αφορούν τη μάθηση και πιο συγκεκριμένα την επεξεργασία του γραπτού λόγου

0 25

Χρησιμοποιούμε τον όρο ΄΄Μαθησιακές Δυσκολίες΄΄ στο γραπτό λόγο για να αναφερθούμε σε μια ξεχωριστή κατηγορία δυσκολιών που αφορούν τη μάθηση και πιο συγκεκριμένα την επεξεργασία του γραπτού λόγου

Χρησιμοποιούμε τον όρο ΄΄Μαθησιακές Δυσκολίες΄΄ στο γραπτό λόγο για να αναφερθούμε σε μια ξεχωριστή κατηγορία δυσκολιών που αφορούν τη μάθηση και πιο συγκεκριμένα την επεξεργασία του γραπτού λόγου και που εκφράζονται μα έντονη και ασυνήθιστα επίμονη αδυναμία του μαθητή στην απόκτηση της Αναγνωστικής Ικανότητας και της Ικανότητας για Ορθογραφημένη Γραφή.

 

ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥ

Είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι οι δυσκολίες εμφανίζονται από την πρώτη δημοτικού και μπορεί να συνεχίζονται μέχρι και τις τελευταίες τάξεις του λυκείου. Πολλά παιδιά μπορεί να τις καλύπτουν, αλλά μη διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια αν βλέπετε ότι το παιδί σας θέλει να συμμετέχει στο μάθημα αλλά δεν μπορεί. Οι δυσκολίες που εμφανίζει το παιδί με δυσλεξία ή μαθησιακή δυσκολία, μπορεί να συνοδεύονται και από άλλες ενδείξεις που δύσκολα εντοπίζονται από το δάσκαλο, τους γονείς ή τον παιδίατρο. Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισής τους είναι η έγκαιρη παρέμβαση από τον ειδικό.

Ένα παιδί με δυσλεξία ΔΕΝ προοδεύει:

·        Με επανάληψη της τάξης.

·        Με επαναλήψεις μόνο της διδακτέας ύλης

·        Με ψυχολογική υποστήριξη ή ψυχοθεραπεία μόνο.

·        Με περισσότερη προσοχή, αγάπη, κατανόηση μόνο.

·        Με το πέρασμα του χρόνου.

·        Με ασκησιακό υλικό που στοχεύει στην καλλιέργεια της αντιληπτικής ικανότητας.

·        Με τιμωρίες, αυστηρότητα, πίεση.

·        Με του να του αποδίδονται κατηγορίες και ευθύνες με σκοπό να φιλοτιμηθεί.

Ένα παιδί με δυσλεξία

·        Δεν ελέγχει αυτά που του συμβαίνουν.

·        Δεν προγραμματίζει πότε θα θυμάται και πότε θα ξεχάσει κάτι που του διδάχτηκε.

·        Δεν μπορεί να αυτοματοποιήσει τη γνώση των ορθογραφικών κανόνων και γι’ αυτό κάνει λάθη ακόμα και στην περίπτωση που τους γνωρίζει.

και κατά συνέπεια

·        Δεν είναι καθόλου δίκαιο να το θεωρούμε υπεύθυνο και ένοχο για τις δυσκολίες του.

·        Η προτροπή «προσπάθησε περισσότερο» δεν έχει κανένα νόημα όταν απευθύνεται σε άτομο με δυσλεξία, αν δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο και εφικτό για το οποίο να πρέπει να προσπαθήσει. Όχι μόνο δεν προσφέρει καμιά ευκαιρία ή κίνητρο για βελτίωση, αλλά είναι άδικη και αποθαρρυντική.

       ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΩΣ ΓΟΝΕΙΣ /ΔΑΣΚΑΛΟΙ

Είναι σημαντικό να ακολουθούνται ορισμένοι κανόνες έτσι ώστε να μην βιώνουν οι μαθητές καθημερινά τη σχολική αποτυχία:

Να επαινούνται για την προσπάθεια που καταβάλλουν Να ενθαρρύνονται Να έχουν την υποστήριξη των δασκάλων, έτσι ώστε να μην νοιώθουν απομονωμένοι από το σύνολο της τάξης Να κατευθύνονται προς τους τομείς που έχουν ιδιαίτερη ικανότητα Να έχουν την κατανόηση γονιών, δασκάλων, συμμαθητών

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ

Η έγκαιρη παρέμβαση του λογοθεραπευτή, συμβάλλει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων και την πρόληψη δευτερογενών κοινωνικών, συναισθηματικών και εκπαιδευτικών δυσκολιών.

Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι μια λειτουργική ιδιαιτερότητα που πρέπει να την δεχόμαστε και να προσαρμοζόμαστε σ’ αυτήν.

Η διεπιστημονική παρέμβαση βελτιώνει την αυτοεκτίμηση του παιδιού και τις σχέσεις του με τον εαυτό του και τους γύρω του.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.