Η Ορειβατική Λέσχη Καλαμπάκας στο Καιμάκτσαλαν 2524 μ.

0 371

Στο όρος Βόρρας ή Καιμάκτσαλαν “σκαρφαλώσαμε” με τον Ο.Λ.Κ. ΚΑΛ/ΚΑΣ την Κυριακή στις 3 Απριλίου.  Η κορυφή του φτάνει 2524μ. και είναι το τρίτο σε ύψος βουνό της Ελλάδας μετά τον Ολυμπο και το Σμόλικα.

Ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί με ένα μίνι bus διασχίσαμε Γρεβενά, Κοζάνη, Πτολέμαιδα και φτάσαμε στο χιονοδρομικό κέντρο όπου ξεκινήσαμε την ανάβαση η οποία διάρκησε 2 ώρες περίπου. Το βουνό ήταν πολύ προσιτό χωρίς καμία δυσκολία. Φτάνοντας στην κορυφή μπροστά μας βλέπαμε τις οροσειρές των Σποπίων, στο πλάι το Πισωδέρι το χιονοδρομικό κέντρο της Φλώρινας και το όρος Βέρμιο.

Η ονομασία Καιμάκσταλαν έχει τουρκικές ρίζες και σημαίνει ο κλέφτης του Καιμακιού ( λόγω του χιονού). Βρίσκεται στα σύνορα με το κράτος των Σκοπίων που αποτελεί την οριογραμμή των δύο κρατών, δηλαδή πατήσαμε σκοπιανό έδαφος.

Εκεί έγινε το υψηλότερο πεδίο μαχών στην Ευρωπαική Ιστορία. Πρόκειται για τη μάχη του Καιμάκτσαλαν που έγινε πριν ακριβώς 100 χρόνια τον Ιούλιο του 1916 στη εποχή του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι Σέρβοι εκεί είχαν 5.000 νεκρούς. Ένα μικρό κομμάτι είχε παραχωρηθεί για να κτιστεί εκεί το 1924 το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία προς τιμή των πεσόντων. Σήμερα ανήκει στο κράτος των Σκοπίων.

Αφού απολαύσαμε τη θέα κατεβήκαμε με το λίφτ. Ξεκινήσαμε για το χωριό Άγιο Αθανάσιο και συνεχίσαμε τη διαδρομή έχοντας δίπλα μας τη λίμνη Βεγορίτιδα, η οποία είναι η βαθύτερη ελληνική λίμνη με βάθος 70 μέτρα. Τέλος, ήμασταν έτοιμοι για το ταξίδι της επιστροφής.

Εύχομαι να κατακτήσουμε ακόμη περισσότερες κορυφές!!! Πάντα ψηλά!!!

Για την Ο.Λ.Κ., έγραψε η Δέσποινα!

P4030035P4030055P4030068P4030069P4030075P4030080P4030145

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.