Απάντηση στην Ερώτηση για δημιουργία Σιδηροδρομικού μουσείου στην Καλαμπάκα

Απάντηση του ΟΣΕ στην ερώτηση του Χρ. Χαϊδου για Σιδηροδρομικό Μουσείο στην Καλαμπάκά. Αναφέρει: Ειδικά η δημιουργία Σιδηροδρομικού Μουσείου στην Καλαμπάκα, όπως και γενικά η δημιουργία Σιδηροδρομικών Μουσείων ή Μουσειακών Σιδηροδρόμων σε αρκετές ακόμη πόλεις της Ελλάδας…..

0 511

Απάντηση του ΟΣΕ στην ερώτηση του Χρ. Χαϊδου για Σιδηροδρομικό Μουσείο στην Καλαμπάκά. Αναφέρει: Ειδικά η δημιουργία Σιδηροδρομικού Μουσείου στην Καλαμπάκα, όπως και γενικά η δημιουργία Σιδηροδρομικών Μουσείων ή Μουσειακών Σιδηροδρόμων σε αρκετές ακόμη πόλεις της Ελλάδας…..

Απάντηση του ΟΣΕ στην ερώρηση του Χρ. Χαϊδου για Σιδηροδρομικό Μουσείο στην Καλαμπάκά. Αναφέρει: Ειδικά η δημιουργία Σιδηροδρομικού Μουσείου στην Καλαμπάκα, όπως και γενικά η δημιουργία Σιδηροδρομικών Μουσείων ή Μουσειακών Σιδηροδρόμων σε αρκετές ακόμη πόλεις της Ελλάδας, εκεί όπου υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία τους, αποτελεί πάγιο στόχο για τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος για δύο βασικούς λόγους…

1. Η ιδέα της προβολής της σιδηροδρομικής ιστορίας ενισχύει τον χαρακτήρα της κοινωνικής συνεισφοράς των Ελληνικών Σιδηροδρόμων και βελτιώνει περαιτέρω τις σχέσεις που διέπουν τον ΟΣΕ με το επιβατικό κοινό του και επίσης,

2. Το υπάρχον μουσειακό υλικό ανακαινίζεται, τακτοποιείται και διασώζεται βελτιώνοντας παράλληλα την σύγχρονη εικόνα του Οργανισμού στους χώρους των Σταθμών και των Δικτύων.

Ως σήμερα ο Οργανισμός και οι φορείς που έχουν αναπτυχθεί παράλληλα από σιδηροδρομικούς και πολίτες (ενώσεις και ποικίλοι άλλοι φορείς εργαζομένων και φίλων του Σιδηροδρόμου) υποστηρίζουν με κάθε δυνατό τρόπο, στο πλαίσιο πάντα των οικονομικών και άλλων δυνατοτήτων και μεγεθών τους, τα εξής Σιδηροδρομικά Μουσεία:

  • Το Σιδηροδρομικό Μουσείο Αθηνών (το μεγαλύτερο της χώρας),
  • Το Σιδηροδρομικό Μουσείο Ελευθερίου – Κορδελιού (Θεσσαλονίκης),
  • Το Μουσείο Τρένων Δράμας,
  • Το Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων Καλαμάτας,
  • Το Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλίας,
  • Τον Μουσειακό Σιδηρόδρομο Θεσσαλίας.

Εκτός των παραπάνω υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες που αφορούν σε ιστορικές σιδηροδρομικές γραμμές (εν ενεργεία ή σε στάδια επαναλειτουργίας), όπως των τουριστικών γραμμών Διακοπτού – Καλαβρύτων, Βόλου – Μηλεών (Τραινάκι του Πηλίου), Δράμας – Ξάνθης (Τραινάκι του Νέστου).

Μέσα από το παραπάνω πλέγμα δραστηριοτήτων και με βάσει την υπάρχουσα πλέον εμπειρία στον τομέα αυτό, γίνεται κατανοητό ότι η δημιουργία νέων Μουσείων απαιτεί συγκροτημένες ενέργειες σε συνάρτηση με τη βιωσιμότητα των ήδη υπαρχόντων Μουσείων μας.

Θα πρέπει δηλαδή να εξετασθεί η επάρκεια των χώρων, των εκθεμάτων, τα κόστη για την υποδομή των εγκαταστάσεων, η απασχόληση του προσωπικού κ.α.

Ακόμη θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν θα υπάρξει εθελοντική προσφορά και γενικά στήριξη από διάφορους φορείς της πόλης.

 

Όλα τα παραπάνω βεβαίως πιστεύουμε ότι μπορούν να ολοκληρωθούν με αποτελεσματικότητα μόνο μετά από ολοκλήρωση των οργανωτικών και διαρθρωτικών αλλαγών που ήδη εξελίσσονται στον ΟΣΕ, σε επίπεδο Διοικήσεων & Θυγατρικών.

Από την ως σήμερα έρευνα της αρμόδιας Υπηρεσίας κρίνεται ως άκαιρη προς το παρόν η οποιαδήποτε επιλογή (της δημιουργίας δηλαδή ή μη του Μουσείου) και απαιτείται περαιτέρω διευκρίνιση πριν τη συγκρότηση σχετικής Επιτροπής και τη λήψη οριστικής απόφασης.

Ημερομηνία 15-05-2008

Ο Διευθύνων Σύμβουλος
Αναστάσιος Ν. Ευσταθίου

 

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr