Αντώνης Λαγούδης – Μαθηματικά και Μουσική

Ο μαθηματικός Αντώνης Λαγούδης μας μίλησε στο 4ο Τεύχος του Καλαμπάκα city, πως ξεκίνησε την ενασχόληση του με την μουσική και πως διαχωρίζεται η σχέση του με τους μαθητές.

0 492

Ο μαθηματικός Αντώνης Λαγούδης μας μίλησε στο 4ο Τεύχος του Καλαμπάκα city, πως ξεκίνησε την ενασχόληση του με την μουσική και πως διαχωρίζεται η σχέση του με τους μαθητές.

Ο μαθηματικός Αντώνης Λαγούδης μας μίλησε στο 4ο Τεύχος του Καλαμπάκα city, πως ξεκίνησε την ενασχόληση του με την μουσική και πως διαχωρίζεται η σχέση του με τους μαθητές.

Kc: Πως ένας μαθηματικός οδηγήθηκε στη μουσική;
Α.Λ: Λένε πως η μουσική που ακούει ο κάθε άνθρωπος αποτελεί το σάουντρακ της ζωής του. Γι’αυτό κι εγώ από πολύ μικρή ηλικία φρόντιζα να γεμίζω τη ζωή μου με όσο το δυνατό περισσότερη μουσική. Δυστυχώς δε μου δόθηκε η ευκαιρία  να ασχοληθώ με κάποιο μουσικό όργανο μέχρι τα πρώτα φοιτητικά μου χρόνια. Κάπου στο τρίτο έτος των σπουδών μου όμως, μετά από παρότρυνση ενός φίλου τραγουδοποιού, αγόρασα την πρώτη μου κιθάρα και ξεκίνησα να μαθαίνω μουσική ως αυτοδίδακτος. Μετά την αποφοίτησή μου από το πανεπιστήμιο και την επιστροφή μου στην πόλη μας, ξεκίνησα να μελετάω κλασσική κιθάρα συστηματικά πλέον. Στην μετέπειτα αυτή πορεία μου είχα την τύχη να έχω μέχρι σήμερα για δάσκαλό μου τον κ. Κώστα Δριτσέλη, ο οποίος εκτός από καλός φίλος και σπουδαίος μουσικός, αποτελεί για μένα και κιθαριστικό πρότυπο.

K.c: Τη λέξη αρμονία τη συναντάμε τόσο στα μαθηματικά όσο και στη μουσική. Τι σημαίνει αυτό για τον απλό κόσμο; Ποια η σχέση των μαθηματικών με τη μουσική;
Α.Λ: Τα μαθηματικά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τη μουσική. Αρκεί μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο, για να διαπιστώσουμε ότι υπάρχουν χιλιάδες βιβλία στην παγκόσμια βιβλιογραφία με βάση τη σχέση της μουσικής με τα μαθηματικά. Μια σχέση που απασχόλησε τον άνθρωπο από τους αρχαίους κιόλας χρόνους. Ο μεγάλος φιλόσοφος και  μαθηματικός Πυθαγόρας ήταν πιθανώς ο πρώτος άνθρωπος που προσπάθησε να εξηγήσει θεωρητικά τα ακουστικά φαινόμενα. Φτιάχνοντας ένα πειραματικό μουσικό όργανο το οποίο αποτελούνταν από ένα ηχείο και μία μόνο χορδή – γνωστό στους μουσικούς κύκλους ως μονόχορδο – την οποία χώριζε με ένα καβαλάρη σε διαστήματα, κατάφερε να εντοπίσει μουσικά φαινόμενα όπως μεταξύ άλλων η δια πασών, η τέταρτη και η πέμπτη καθαρή, θέτοντας έτσι τις βάσεις της αρμονίας και κατ’ επέκταση του μουσικού συστήματος .Πρακτικά τόσο τα μαθηματικά όσο και η μουσική, δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα σύνολο κανόνων, με τη βοήθεια των οποίων προσπαθούμε να φτάσουμε σε κάποιο αρμονικό αποτέλεσμα. Οι τόνοι, τα ημιτόνια, τα διαστήματα, η αξία της νότας και τόσα άλλα μουσικά στοιχεία, δεν είναι τίποτ’ άλλο από εφαρμοσμένα μαθηματικά. Ακόμη και κάποιος άσχετος με τη μουσική μπορεί εύκολα να παρατηρήσει ότι στην αρχή κάθε παρτιτούρας υπάρχει ένα αριθμητικό κλάσμα με το οποίο δηλώνεται ο ρυθμός του κομματιού. Σε προσωπικό επίπεδο μάλιστα, η καλή γνώση των μαθηματικών, με βοήθησε να κατανοήσω ευκολότερα μερικές πρωταρχικές έννοιες της μουσικής, την περίοδο που μελετούσα χωρίς τη βοήθεια δασκάλου ως αυτοδίδακτος.

K.c: Έχουν σχολιάσει και πως, οι μαθητές σας την ενασχόλησή σας με τη μουσική και τη συμμετοχή σας σε μουσικά σχήματα της πόλης; Τι είπαν τα παιδιά;
Α.Λ: Η διδασκαλία είναι μια πολύ ευαίσθητη υπόθεση, δεδομένου ότι πρέπει πάντα να διατηρείται μια απόσταση ανάμεσα στον διδάσκοντα και το διδασκόμενο, έτσι ώστε να μπορεί να έρθει ομαλά σε πέρας η διδακτική διαδικασία. Έχοντας αυτό ως δεδομένο, αποφεύγω γενικά να κουβεντιάζω με τους μαθητές μου την ενασχόλησή μου με τα μουσικά δρώμενα της πόλης. Παρόλα αυτά όμως εκείνοι φροντίζουν να ενημερώνονται για τις εκδηλώσεις στις οποίες συμμετέχω, έρχονται στα live και συχνά μου εκφράζουν την ικανοποίησή τους για το αποτέλεσμα. Δε σας κρύβω πάντως ότι ενδόμυχα η σκέψη ότι ίσως για μερικά παιδιά όλο αυτό το πράγμα αποτελέσει παράδειγμα και για τα ίδια, με γεμίζει χαρά και ελπίδα. Με την ευκαιρία θα ήθελα να αναφέρω πως χαίρομαι ιδιαίτερα που στη μικρή μας πόλη, τα μαθητικά μουσικά σχήματα κάνουν ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία τους, πηγαίνοντας κόντρα στην μουσική ισοπέδωση που προωθούν τα μ.μ.ε. και προετοιμάζοντας ένα δυναμικό μέλλον για τη μουσική σκηνή της πόλης.

K.c: Αν σας λέγαν μουσική ή μαθηματικά τι θα διαλέγατε;
Α.Λ: Τα μαθηματικά είναι το αντικείμενο το οποίο διάλεξα ως επάγγελμά μου και το αγαπώ ιδιαίτερα. Η μουσική είναι το πάθος που θα με συνοδεύει ελπίζω σ’όλη μου τη ζωή.

K.c: Σας ευχαριστώ πολύ για αυτή την πραγματικά ενδιαφέρουσα κουβέντα.
Α.Λ: Ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία κι εύχομαι το έντυπο του Καλαμπάκα city να ξεπεράσει τις προσδοκίες όλων μας.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.