Βενζινοπώλες: Να κλείνουν όσοι κλέβουν βενζίνη

«Oι παραβάτες, ιδίως οι κατά συρροή πρέπει να δέχονται αυστηρότατες κυρώσεις και τον πλήρη αποκλεισμό από την αγορά,

0 333

«Oι παραβάτες, ιδίως οι κατά συρροή πρέπει να δέχονται αυστηρότατες κυρώσεις και τον πλήρη αποκλεισμό από την αγορά,

«Oι παραβάτες, ιδίως οι κατά συρροή πρέπει να δέχονται αυστηρότατες κυρώσεις και τον πλήρη αποκλεισμό από την αγορά, δεδομένου ότι με τις πράξεις τους μολύνουν την αγορά», λένε οι βενζινοπόλες, που δίνουν την δική του απάντηση, μετά την παρουσίαση έρευνας του Πολυτεχνείου για την παραβατικότητα στην αγορά καυσίμων, που δείχνει ότι μία στις έξι αντλίες που ελέγχθηκαν σε τυχαίο δείγμα 150 πρατηρίων (το 14,5%), παραδίδουν λιγότερο καύσιμο από αυτό που πληρώνουν οι καταναλωτές, με τις αποκλίσεις να φθάνουν έως και σε 9,5%.

Σε σχετική ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ), τονίζει ότι «πρέπει να επανέλθει η συνευθύνη των εταιρειών στις σφραγίσεις των οργάνων των πρατήριων, ώστε οι εταιρείες να ελέγχουν τους βενζινοπώλες με τους οποίους έχουν σύμβαση αποκλειστικής συνεργασίας».

Παράλληλα απευθύνει κάλεσμα στην κυβέρνηση να σταματήσει τις διακηρύξεις για πάταξη της παραβατικότητας στην αγορά και να την πατάξει πραγματικά επιβάλλοντας παράλληλα την εγκατάσταση σε κάθε σημείο, ακόμη και στις ιδιωτικές εταιρείες μεταφορών και έργων, ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, άμεσα συνδεδεμένα με τα κεντρικά κρατικά όργανα έλεγχου της διακίνησης καυσίμων.

Επί των αποτελεσμάτων της έρευνας η ΟΒΕ επισημαίνει τα εξής:

-Ενώ το σύνολο σχεδόν των πρατηρίων έχει εισάγει τα συστήματα εισροών – εκροών, όλα τα άλλα επίπεδα μένουν χωρίς συστήματα ελέγχου.

-Πως είναι δυνατόν να μπορεί να εγκατασταθεί το σύστημα σε χιλιάδες πρατήρια και να μη μπορεί να εγκατασταθεί σε 4 διυλιστήρια, σε μερικές εταιρείες, σε κάποιες δεκάδες Σλέπια (πλωτές δεξαμενές μεταφοράς) και στα μεγάλα βυτιοφόρα; Γιατί τόσα χρόνια δίνονται συνεχείς αναβολές; Ποιές είναι εκείνες οι δυνάμεις που επιβάλουν την ασυδοσία στην αγορά;

-Με πλήρη εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης (εισροών – εκροών, GPS κ.α.) των ροών καυσίμων σε όλα τα στάδια, ούτε σταγόνα δεν θα μπορούσε να περάσει αναπόγραφη και κανένας δεν θα μπορούσε να διαφύγει από τον αυτόματο έλεγχο στις διαφορές ποσοτήτων.

-Τι έχει γίνει με τις εικονικές εξαγωγές που καταλήγουν στην εσωτερική αγορά;

-Τι νόημα έχει η συνεχής δημοσιοποίηση παρόμοιων στοιχείων παραβατικότητας όταν δεν λαμβάνονται και τα απαιτούμενα μέτρα πάταξης;

Οι συγκριμένοι παραβάτες γνωστοποιήθηκαν στα ελεγκτικά όργανα ως όφειλαν να κάνουν οι ερευνητές;

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.