Ορειβατική Λέσχη Καλαμπάκας – Οδοιπορικό της διαδρομής Αύρα – Καλαμπάκα

Με την παρέα 20 ορειβατών και βροχή, ξεκινήσαμε για τη διαδρομή που ενώνει την Αύρα με την Καλαμπάκα.

0 322

Ήπιαμε τον πρωινό μας καφέ στο καφενείο της πλατείας και όταν πλέον άνοιξε ο καιρός, ξεκινήσαμε.

Αρχικά συναντήσαμε ένα παλιό κοινοτικό πηγάδι. Περάσαμε το ρέμα της Κοντούλας, όπου οι Αυριώτες ρίχνανε το Σταυρό την ημέρα των Φώτων για ν’αγιάσουν τα νερά. Πήραμε την ανηφόρα, είδαμε τη γκορτσιά (ένα παρακλάδι της βέβαια) όπου τα ανύπαντρα κορίτσια δένανε κόκκινες κλωστές την ημέρα του Φτωχολάζαρου, κάνοντας ευχές και τραγουδώντας παραδοσιακά τραγούδια.

Σταματήσαμε στον Άη Νικόλα, το εξωκκλήσι με τη μοναδική ιστορία και κατασκευαστική ιδιαιτερότητα και τις ξεχωριστές αγιογραφίες. Από εκεί κατευθυνθήκαμε στο λόφο Φανό, όπου η θέα ήταν θαυμάσια και το κατάλληλο σημείο για ομαδική φωτογραφία. Κοιτώντας προς το Βορρά βλέπαμε το δάσος ντυμένο με φθινοπωρινά χρώματα, ενώ προς το Νότο απλωνόταν ολόκληρος ο κάμπος της Αύρας.

Στη συνέχεια περάσαμε τον αγροτικό δρόμο στη θέση Βακούφη Λάκα,όπου εκεί κοντά ήταν παλιά κάποιο μοναστήρι την τοποθεσία Στεριανή και μέσα από βελανιδιές και θάμνους βγήκαμε στην κορυφογραμμή στη θέση Σταυρός αντικρύζοντας την Καλαμπάκα, τα Μετέωρα και τη γύρω περιοχή.

Ενώ εμείς βλέπαμε τη θέα,εκείνη την στιγμή πέρασε από μπροστά μας ένα βιαστικό άσπρο σύννεφο. Γιά κάμποση ώρα βαδίσαμε όλο κορυφογραμμή.Περάσαμε τις Μπιστερές φτάσαμε στη θέση Καρτέρι. Από κει περπατώντας παράλληλα με τον παλιό δρόμο Αύρας Καλαμπάκας, κατηφορήζοντας φτάσαμε σε ένα ξέφωτο, το λεγόμενο Τραμπάλα, όπου απολαύσαμε το κολατσιό μας πίνοντας Αυριώτικο κρασί.

Συνεχίσαμε κατηφορίζοντας την τοποθεσία Καλόερο, που σύμφωνα με αφηγήσεις μεγαλυτέρων κάποιος μοναχός ξεπάγιασε εκεί λόγω του βαρύ χειμώνα όταν περνούσε από κει για να πάει στα Μετέωρα.

Σε λίγο η διαδρομή μας φάνηκε γνώριμη, καθώς φτάσαμε στη γνωστή βρύση Όρκανη, την οποία όλοι αναγνώρισαν ύστερα από την περσυνή μας πεζοπορία. Μετά από 4 ώρες φτάσαμε και πάλι στο χωριό, όλοι ευχαριστημένοι από την όμορφη και ενδιαφέρουσα διαδρομή. Με ζεστό καφέ, τσίπουρο και κρασί, παραγωγής και προσφορά του προέδρου,με την ευκαιρία γιορτάσαμε και τα γενέθλια του φίλου μας Θανάση σε ταβέρνα του χωριού έληξε και αυτή ηδιαδρομή,τελευταία του 2014.

Ευχαριστούμε τον Πρόεδρο Χρήστο Κακούσιο για την ξενάγηση και τη φιλοξενία του.

Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά σε όλους.

Για την Ορειβατική Λέσχη Καλαμπάκας
Α.Γ.

olk PC071636olk PC071645olk PC071650olk PC071682olk PC071694olk PC071697olk PC071726olk PC071731

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.