Κώστας Τόλης: Περιφερειακή οδός Καλαμπάκας …. Τι γίνεται ;

0 1,864

Με αφορμή πρόσφατη κουβέντα που είχα με φίλους με τους οποίους ανταλλάσουμε τους προβληματισμούς μας για κάποια θέματα της πόλης και γενικότερα για τα τοπικά ζητήματα , θα προσπαθήσω να κάνω μια αναδρομή στο ζήτημα της περιφερειακής οδού της πόλης της Καλαμπάκας.

Θα πρέπει να ξέρετε ότι η σημερινή περιφερειακή οδός της πόλης είναι η οδός Πίνδου η οποία αποτελεί τμήμα της Ε. Ο. 6 Βόλος- Λάρισα- Τρίκαλα- Ιωάννινα. Βλέπουμε όμως πως με την πάροδο του χρόνου και την επέκταση της πόλης προς το νότο , τα τελευταία χρόνια εκτός από την αυξημένη κυκλοφορία στη οδό Πίνδου , παρατηρείται και έντονη εμπορική δραστηριότητα καθώς αποτελεί μια οδό με αξιόλογα χαρακτηριστικά , όπως η νησίδα πρασίνου , το χώρο της πρασιάς μπροστά από τις ιδιοκτησίες και με αξονικό φωτισμό κατά τις νυχτερινές ώρες.

Κάποια από τα παραπάνω στοιχεία είναι εκείνα που κάνουν επιτακτική την ανάγκη για την κατασκευή της νέας περιφερειακής οδού που έχει σχεδιαστεί στα όρια του σχεδίου και συγκεκριμένα από τη διασταύρωση της οδού Τρικάλων με τη σιδηροδρομική γραμμή , το χώρο του υπό κατασκευή Πάρκου , εφάπτεται του λόφου του Προφήτη Ηλία από εκεί στο γήπεδο και κουμπώνει στο χώρο του κόμβου της Ε-65 μετά το Κέντρο Υγείας.

Για τη ιστορία λοιπόν της περιφερειακής οδού έκανα μια αναζήτηση στο διαδίκτυο ανατρέχοντας σε γνωστή μηχανή αναζήτησης και από τα δημοσιεύματα μπορεί κανείς να διαπιστώσει τη «Μικρή Οδύσσεια» του συγκεκριμένου έργου αλλά και τα βήματα που έχουν γίνει για την υλοποίησή του ( ή μάλλον για αυτά που ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ).

Από την ιστοσελίδα Kalabakacity.gr 3-11-2007

Προχωρά η περιφερειακή οδός Καλαμπάκας


Με συντονισμένες ενέργειες η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στοχεύει στην ένταξη της περιφερειακής οδού Καλαμπάκας στο Δ΄ΚΠΣ, καθώς μέχρι τώρα υπάρχουν στοιχεία προμελέτης από τον ΟΣΕ, ενώ σε συνεργασία με το δήμο Καλαμπάκας γίνεται η προμελέτη του έργου.
Με την ολοκλήρωση της προμελέτης, εκτιμούν υπηρεσιακοί παράγοντες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Τρικάλων, και τη σύνταξη της οριστικής, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Τρικάλων, θα εντάξει το παραπάνω έργο στη νέα προγραμματική περίοδο. Να σημειώσουμε όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, η είσοδος της περιφερειακής οδού τοποθετείται από τη σιδηροδρομική γραμμή και φτάνει μέχρι το Κέντρο Υγείας Καλαμπάκας. Για το κόστος του έργου και για πιο λεπτομερή ανάλυση της πορείας του έργου θα υπάρξει με τη σύνταξη της οριστικής μελέτης του έργου. Πάντως χθες πραγματοποιήθηκε στη Νομαρχία σύσκεψη σε επίπεδο υπηρεσιακών παραγόντων για το μέλλον του παραπάνω έργου.
Σημαντικό έργο πνοής του Νομού, θεωρείται από κάθε πλευρά η κατασκευή του οδικού άξονα Ε65 η οποία αναμένεται να άρει σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό τα προβλήματα προσπελασιμότητας του Νομού.


Από την ιστοσελίδα tameteora.gr 15-10-2015

Εγκαταλείπεται το σχέδιο για την περιφερειακή οδό της Καλαμπάκας;


Περίπου επτά χρόνια έχουν περάσει από τότε που άρχισαν οι διαδικασίες για την προώθηση του μεγαλόπνοου έργου της νέας περιφερειακής οδού της Καλαμπάκας, χωρίς να έχει σημειωθεί καμία πρόοδος.


Η υπόθεση είχε ξεκινήσει τον Μάιο του 2009, όταν δόθηκε στη δηµοσιότητα η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Κατασκευή και Λειτουργία Περιφερειακής οδού Καλαµπάκας», από το Τµήµα Προστασίας Περιβάλλοντος της τότε Νοµαρχιακής Αυτοδιοίκησης Τρικάλων, προς ενηµέρωση των πολιτών και των φορέων.


Φορέας εκτέλεσης και χρήστης του έργου ήταν η Υπηρεσία Διακηρύξεων, Μελετών και Χαράξεων της Γενικής Διεύθυνσης Υποδοµής – ΔΕΜΑΠ του Οργανισµού Σιδηροδροµικών Ελλάδος.
Από τότε μέχρι σήμερα έχουν γίνει πολλά οδικά έργα σε ολόκληρη την Ελλάδα και στον Νομό μας, μέσω των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, χωρίς να έχει γίνει εφικτή η ένταξη της Περιφερειακής Οδού Καλαμπάκας σε ένα από αυτά.

Και αφού γίνεται αναφορά στη σημασία του έργου με πληροφορίες για τη μελέτη και τη χάραξη καταλήγει…

Εγκαταλείπεται το σχέδιο;

Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν το σχέδιο για τη δημιουργία της περιφερειακής οδού έχει εγκαταλειφθεί για κάποιο λόγο ή αν απλά δεν είναι έργο προτεραιότητας.
Απ’ ό,τι είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε δεν έχει προχωρήσει ούτε η μελέτη εφαρμογής ούτε η οικονομική μελέτη, ωστόσο γίνεται λόγος και για απαγορευτικό κόστος για χρηματοδότηση μέσω προγράμματος. Απ’ όσα έχουμε προαναφέρει είναι φανερό ότι το έργο μπορεί να φέρει ανάπτυξη και να ενώσει την πόλη της Καλαμπάκας.


Η προώθησή του, η ένταξή του σε κάποιο πρόγραμμα και η υλοποίησή του είναι τα ζητούμενα.

Ξεφεύγοντας λοιπόν από τα δημοσιεύματα που τόσο εύστοχα μας δείχνουν την πρόοδο του έργου θα αναφερθώ και σε αυτά που κατά καιρούς έχουν ακουστεί .


• Ακούσαμε λοιπόν για το μεγάλο κόστος του έργου (αρχική εκτίμηση 15.000.000 €) και για την αδυναμία χρηματοδότησής του όπως επίσης και για τη δυσκολία στην κατασκευή λόγω των απαλλοτριώσεων.
• Πρόσφατα ακούστηκε και για το « … αν χρειάζεται να μπούμε στη διαδικασία ενός Περιφερειακού δρόμου γιατί βλέπουμε ότι από τη στιγμή που υπάρχει ο Ε-65 μπορούν τα βαριά οχήματα να βγουν έξω από την πόλη και να αποσυμφορηθεί η οδός Πίνδου» .

Δηλαδή όπως δείχνουν τα πράγματα η πόλη μας κινδυνεύει να μείνει χωρίς τη νέα περιφερειακή οδό και να λειτουργεί κομμένη στα δύο με την οδό Πίνδου να αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού 6 όπως συνέβαινε και με την οδό Τρικάλων πριν από τον αποχαρακτηρισμό της την περίοδο 2003-2005.


Οι πόλεις εξελίσσονται και η ποιότητα ζωής δεν μπορεί να αναβαθμιστεί διατηρώντας την αυξημένη διερχόμενη κυκλοφορία στην οδό Πίνδου που κόβει την πόλη στα ΔΥΟ.

Εδώ θα αναφερθώ στο παράδειγμα της Λάρισας όπου όταν η κυκλοφορία από την παλαιά Εθνική Οδό μεταφέρθηκε έξω από την πόλη η συγκεκριμένη οδός αναπλάστηκε, απέκτησε φαρδιά πεζοδρόμια , ποδηλατοδρόμους , παράδρομους και πράσινο , αστικοποιήθηκε αναβαθμίζοντας όλη την περιοχή δημιουργώντας ένα νέο εμπορικό κέντρο αλλά και συγχρόνως «συνθήκες γειτονιάς» για τους περίοικους.
Κάτι παρόμοιο μπορεί να γίνει και στη δική μας οδό Πίνδου η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη σε πλάτος οδό της πόλης που φτάνει τα 18 μέτρα. Αυτό όμως προϋποθέτει τη μεταφορά της διερχόμενης κυκλοφορίας στη νέα περιφερειακή οδό τον αποχαρακτηρισμό της από Εθνική Οδό και τη μετατροπή της σε έναν σύγχρονο αστικό δρόμο με φαρδιά πεζοδρόμια , ποδηλατοδρόμους , κόμβους ανάσχεσης ταχύτητας στις διασταυρώσεις και φυσικά με παρόδιες φυτεύσεις.

Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Με εκτίμηση
ΚΩΣΤΑΣ ΤΟΛΗΣ

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.