Φωτογραφικό ταξίδι σε έναν “μετέωρο” τόπο με το Λεύκωμα του Αιμιλιανού Γκέκα

0 669
Στο μοναδικό φωτογραφικό λεύκωμα του συντοπίτη μας Αιμιλιανού Γκέκα

«ΜΕΤΕΩΡΑ, ένα φωτογραφικό οδοιπορικό» αναφέρεται η ιστοσελίδα parallaximag.gr σήμερα.

Το φωτογραφικό λεύκωμα του Αιμιλιανού Γκέκα εντυπωσιάζει όποιον το πιάσει στα χέρια του έχοντας στο εσωτερικό του μοναδικές φωτογραφίες από τα Μετέωρα.

Σχετικά αναφέρεται στο parallaximag.gr

Μια μοναδική έκδοση που μόλις κυκλοφόρησε σας πηγαίνει ένα ταξίδι που δεν έχετε ζήσει, σε έναν τόπο απαράμιλλο. Ο λόγος για την καλλιτεχνική έκδοση φωτογραφικού λευκώματος του Αιμιλιανού Γκέκα, ο οποίος γεννήθηκε και μεγάλωσε αντικρίζοντας τον ήλιο και την φύση των Μετεώρων, έχοντας συνεχώς προ οφθαλμών τους αγιασμένους αυτούς βράχους. Τώρα, μοιράζεται μαζί μας τις πανέμορφες αποτυπώσεις του από τα ανάγλυφα αυτά βουνά, ταξιδεύοντάς μας σε κάθε εποχή και έκφανσή τους. 

 

Τα χρόνια περνούσαν και η φωτογράφηση, από είδος ανάγκης στην αρχή, έγινε η πιο αγαπημένη του συνήθεια. Φωτογράφιζε συνέχεια και οτιδήποτε είχε σχέση με τα Μετέωρα, όπως σημειώνει, “χωρίς να ξέρω τον λόγο, απλά για να αποτυπώσω ή καλύτερα για να καταγράψω τον αγαπημένο μου τόπο. Να τον γνωρίσω καλύτερα. Κάθε μέρα, όλες τις εποχές του χρόνου”. Λίγα χρόνια πριν, ένα τυχαίο πρωινό του Απρίλη, συνάντησε κάπου στα Μετέωρα μια ομάδα φωτογράφων που πραγματοποιούσαν μαθήματα σεμιναρίου σχετικά με την καλλιτεχνική φωτογραφία τοπίου. Καθηγητής ήταν ο πολυβραβευμένος ελληνογάλλος φωτογράφος Μανώλης Coupe-Καλομοίρης, με τον οποίο η γνωριμία δεν άργησε να συμβεί, με αποτέλεσμα ο Αιμιλιανός Γκέκας να συμπεριληφθεί στους μαθητές του. Η συνέχεια ήταν ένα μεγάλο φωτογραφικό ταξίδι που τώρα έχουμε την ευκαιρία να δούμε να ξεδιπλώνεται στις σελίδες του μοναδικού λευκώματος.

Ο Αιμιλιανός Γκέκας γεννήθηκε και έχει την βάση του στα Μετέωρα, στην Καλαμπάκα. Συντηρητής έργων τέχνης και εσχάτως φωτογράφος, σπούδασε σε Θεσσαλονίκη και Λονδίνο, κι αφού έμεινε για μεγάλο διάστημα μακριά από τα Μετέωρα κατάλαβε πόσο δεμένος και ίσως εξαρτημένος ήταν μαζί τους, επιστρέφοντας στον τόπο του. Όπως σημειώνει ο ίδιος, “Είχα την τύχη και την ευλογία να γεννηθώ σε ένα από τα ομορφότερα μέρη του κόσμου. Για πολλούς, όπως και για μένα, το ομορφότερο. Σε κάθε περίπτωση πάντως μοναδικό. Όπου κι αν πήγα, όσα μέρη κι αν είδα, πουθενά δεν βρήκα κάτι που, έστω και λίγο, να του μοιάζει. Κάθε φορά που απουσίαζα από την περιοχή, η νοσταλγία των Μετεώρων συγκλόνιζε την ψυχή μου. Αυτός ήταν και ο λόγος που “αναγκάστηκα”, πολλά χρόνια πριν, να αγοράσω την πρώτη μου φωτογραφική μηχανή και να απαθανατίσω, δειλά δειλά, τους βράχους και τα μοναστήρια που τόσο πολύ είχαν ελκύσει την ψυχή μου”.

Τα χρόνια περνούσαν και η φωτογράφηση, από είδος ανάγκης στην αρχή, έγινε η πιο αγαπημένη του συνήθεια. Φωτογράφιζε συνέχεια και οτιδήποτε είχε σχέση με τα Μετέωρα, όπως σημειώνει, “χωρίς να ξέρω τον λόγο, απλά για να αποτυπώσω ή καλύτερα για να καταγράψω τον αγαπημένο μου τόπο. Να τον γνωρίσω καλύτερα. Κάθε μέρα, όλες τις εποχές του χρόνου”. Λίγα χρόνια πριν, ένα τυχαίο πρωινό του Απρίλη, συνάντησε κάπου στα Μετέωρα μια ομάδα φωτογράφων που πραγματοποιούσαν μαθήματα σεμιναρίου σχετικά με την καλλιτεχνική φωτογραφία τοπίου. Καθηγητής ήταν ο πολυβραβευμένος ελληνογάλλος φωτογράφος Μανώλης Coupe-Καλομοίρης, με τον οποίο η γνωριμία δεν άργησε να συμβεί, με αποτέλεσμα ο Αιμιλιανός Γκέκας να συμπεριληφθεί στους μαθητές του. Η συνέχεια ήταν ένα μεγάλο φωτογραφικό ταξίδι που τώρα έχουμε την ευκαιρία να δούμε να ξεδιπλώνεται στις σελίδες του μοναδικού λευκώματος.

Όλο το περιεχόμενο αποτελεί κόπο, προσπάθεια, επιμονή κι υπομονή των τελευταίων επτά ετών. Όπως αναφέρει ο φωτογράφος, “Σκοπός μου ήταν και είναι να δώσω την ευκαιρία σε περισσότερο κόσμο να δει και να θαυμάσει την “άγρια” και συνάμα σπάνια ομορφιά αυτού του τόπου. Ενός τόπου άγιου και ξεχωριστού. Ενός τόπου που δεν αποτελεί τυχαία το δεύτερο σημαντικότερο μοναστικό συγκρότημα της Ελλάδας. Ενός “μετέωρου” τόπου”.

Δείτε εδώ το άρθρο

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.