Ένας κόμβος μόνο στα χαρτιά…

Φόβος για τυχόν δυσάρεστες εξελίξεις αποτελεί η μη κατασκευή ενός κόμβου που προβλέπεται στο σχέδιο Καλαμπάκας, όμως η δραστηριότητα μιας επιχείρησης στον συγκεκριμένο χώρο και το άγχος του πολιτικού κόστους της απομάκρυνσης αυτής απέτρεψαν 9 χρόνια τώρα την υλοποίηση του έργου.

0 257

Φόβος για τυχόν δυσάρεστες εξελίξεις αποτελεί η μη κατασκευή ενός κόμβου που προβλέπεται στο σχέδιο Καλαμπάκας, όμως η δραστηριότητα μιας επιχείρησης στον συγκεκριμένο χώρο και το άγχος του πολιτικού κόστους της απομάκρυνσης αυτής απέτρεψαν 9 χρόνια τώρα την υλοποίηση του έργου.

Φόβος για τυχόν δυσάρεστες εξελίξεις αποτελεί η μη κατασκευή ενός κόμβου που προβλέπεται στο σχέδιο Καλαμπάκας, όμως η δραστηριότητα μιας επιχείρησης στον συγκεκριμένο χώρο και το άγχος του πολιτικού κόστους της απομάκρυνσης αυτής απέτρεψαν 9 χρόνια τώρα την υλοποίηση του έργου.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον καθημερινό κίνδυνο των κατοίκων που ζουν στην Δυτική πλευρά της Καλαμπάκας και δη στην περιοχή Αι – Λιά.
Η όλη ιστορία ξεκινά από το 1979 όταν ένας επιχειρηματίας άρχισε την δραστηριότητα της επιχείρησής του στον συγκεκριμένο χώρο.
Τότε βέβαια τα πράγματα ήταν διαφορετικά.
Ο χώρος αυτός ήταν επέκταση της έκτασης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Καλαμπάκας και ανήκε στον ΟΣΕ.
Ο ΟΣΕ λοιπόν ενοικίασε την έκταση στον ιδιώτη όπου νόμιμα δραστηριοποιήθηκε στον χώρο.
Με την επέκταση και εφαρμογή του σχεδίου πόλεως Καλαμπάκας το 1998 ο χώρος αυτός περιήλθε στον Δήμο Καλαμπάκας.
Δίπλα από την επιχείρηση έγινε παιδική χαρά και στην έκταση αυτής προβλέπεται δρόμος που οδηγεί στην περιοχή Δυτικά της πόλης.
Με την κατασκευή της περιφερειακής οδού «Πίνδου» οι κάτοικοι περίμεναν ότι το πρόβλημά τους θα επιλύονταν. Ενώ έγιναν κράσπεδα που οριοθετούν τον δρόμο, αυτός σταμάτησε στην περίφραξη της επιχείρησης.
Το θέμα απασχόλησε πριν 8 χρόνια περίπου το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμπάκας και τότε πάρθηκε απόφαση να δοθούν 2 χρόνια περιθώριο στον επιχειρηματία να μετακομίσει σε κάποιο άλλο μέρος.
Το 2003 (μετά από 4 χρόνια) οι κάτοικοι της περιοχής βλέποντας ότι δεν υπήρχε καμία εξέλιξη στο θέμα προσέφυγαν στο Δημοτικό Συμβούλιο και με αίτησή τους ζητούν την κατασκευή του κόμβου.
Η τότε Δημοτική Αρχή αποφασίζει να προβεί στην εφαρμογή του σχεδίου πόλεως και στην διάνοιξη του προβλεπόμενου δρόμου αφού όπως αναφέρεται στο αιτιολογικό, παρατηρείται σοβαρό πρόβλημα τόσο νομιμότητας των κινούμενων οχημάτων στην περιοχή, όσο και ασφάλειας με αυξημένο κίνδυνο τροχαίου ατυχήματος κατά την είσοδο στην ΕΟ Τρικάλων – Ιωαννίνων στο ύψος της μάνδρας οικοδομικών υλικών «Ράγκος», λόγω έλλειψης ορατότητας. Και συνέχιζε η απόφαση: «Παρακαλούμε για καθολική εφαρμογή της επέκτασης του σχεδίου πόλεως και συγκεκριμένα τη δημιουργία του προβλεπόμενου δρόμου. Επισημαίνεται δε ότι επιδείχτηκε υπεραρκετή ανοχή από τον Δήμο στο θέμα αυτό.


Όλα αυτά έγιναν το 2003 και μήνα Αύγουστο.
Τώρα βρισκόμαστε στο 2007 και διστυχώς η εικόνα παραμένει η ίδια. Τι και αν πάρθηκαν αποφάσεις πριν 4 χρόνια η υλοποίηση αυτών ακόμα αναμένεται.
Οι κάτοικοι της περιοχής βλέποντας ότι η κατάσταση παραμένει η ίδια επανέρχονται με νέα αίτησή τους (και η τελευταία) και ζητούν πλέον επιτακτικά την υλοποίηση της απόφασης του Δ.Σ.
Στην αίτησή τους την οποία υπογράφουν 101 οικογένειες, αναφέρουν τα εξής:
Κατά την κίνηση των οχημάτων επί της Ε.Ο. Τρικάλων – Ιωαννίνων με κατεύθυνση προς Ιωάννινα, παρατηρείται σοβαρό πρόβλημα τόσο νομιμότητας όσο και ασφάλειας κατά την έξοδο αυτών προς την περιοχή του Προφήτη-Ηλία. Σημειώνεται ότι στο ύψος της Δασοτεχνικής Σχολής υπάρχει διπλή διαγράμμιση επί του οδοστρώματος και ελλιπή ορατότητα, ενώ στο ύψος της μάνδρας οικοδομικών υλικών «Ράγκος» όπου λειτουργούν φωτεινοί σηματοδότες, αμφισβητείται η νομιμότητα τυχόν αναστροφής, αλλά δεν παρέχεται και ασφάλεια λόγω ανεπαρκούς ορατότητας. Η λύση μέσω παράκαμψης στο ύψος της Δ.Ε.Η. δε δείχνει λειτουργική κυρίως για φορτηγά οχήματα.
Όσον αφορά την είσοδο οχημάτων στην Ε.Ο. Τρικάλων – Ιωαννίνων από την εν θέματι περιοχή στο ύψος της συγκεκριμένης μάνδρας οικοδομικών υλικών, δεν παρέχεται καμία ασφάλεια λόγω έλλειψης ορατότητας. Σημειώνεται ότι στο συγκεκριμένο σημείο έχουν συμβεί επανειλημμένα τροχαία ατυχήματα, γεγονός το οποίο μπορεί να επαληθευτεί κι απ’ το Βιβλίο Αδικημάτων και Συμβάντων του AT. Καλαμπάκας.
Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο καθότι στην περιοχή λειτουργεί και ο Ι.Ν. Αγ. Κωνσταντίνου & Ελένης, ενορίτες του οποίου διαμένουν αντιδιαμετρικά της Ε.Ο., καθώς και ότι προβλέπεται η λειτουργία νέων σχολικών μονάδων στην περιοχή.
Παρακαλούμε για την καθολική εφαρμογή της επέκτασης του σχεδίου πόλεως και συγκεκριμένα τη δημιουργία του προβλεπόμενου δρόμου & ολοκλήρωση του Κόμβου επί της Ε.Ο. Τρικάλων – Ιωαννίνων στο ύψος της μάνδρας οικοδομικών υλικών «ΡΑΓΚΟΣ»»
Σημειώνεται ότι στο συγκεκριμένο θέμα επιδείχθηκε υπεραρκετή ανοχή από το Δήμο Καλαμπάκας, γεγονός που μαρτυρεί και n αδιαφορία προηγούμενης δημοτικής αρχής ως προς ανωτέρω σχετικής αναφοράς μου.
Συνάμα με την αίτησή τους, απέστειλαν εξώδικα στον Δήμαρχο Καλαμπάκας κ. Μπουτίνα και του επισείουν τη προσοχή πώς αν συμβεί οποιοδήποτε ατύχημα στον εν λόγω δρόμο, υπεύθυνος θα είναι ο Δήμος Καλαμπάκας.
Ο επιχειρηματίας από την πλευρά του μιλώντας στην στήλη μας, ζητάει την παράταση κατασκευής του δρόμου για 1-1,5 χρόνια γιατί ως λέει συνταξιοδοτείται.
Τόσος χρόνος περίπου χρειάζεται να αξιοποιήσει και την περιουσία που βρίσκεται στην επιχείρηση (οικοδομικά υλικά)…
Τώρα αν δοθεί αυτή η παράταση ή όχι την απόφαση θα την λάβει το Δημ. Συμβούλιο.
Πάντως οι κάτοικοι δηλώνουν αποφασισμένοι να καταλάβουν τον χώρο και να προβούν σε δυναμικές ενέργειες αν δεν υπάρξει επίλυση του θέματος και μάλιστα άμεση.

Η ΕΡΕΥΝΑ 31 Οκτωβρίου 2007, αρ. φύλλου 14753,   σελίδα 11 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.