Υπεγράφη η πράξη για την απόσυρση των Ι.Χ.

Το δρόμο για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως πήρε η πράξη νομοθετικού περιεχομένου που αφορά στην παροχή κινήτρων για την απόσυρση των ρυπογόνων ΙΧ, καθώς σήμερα Τετάρτη υπεγράφη από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

0 243

Το δρόμο για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως πήρε η πράξη νομοθετικού περιεχομένου που αφορά στην παροχή κινήτρων για την απόσυρση των ρυπογόνων ΙΧ, καθώς σήμερα Τετάρτη υπεγράφη από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Το δρόμο για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως πήρε η πράξη νομοθετικού περιεχομένου που αφορά στην παροχή κινήτρων για την απόσυρση των ρυπογόνων ΙΧ, καθώς σήμερα Τετάρτη υπεγράφη από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Το δρόμο για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως πήρε η πράξη νομοθετικού περιεχομένου που αφορά στην παροχή κινήτρων για την απόσυρση των ρυπογόνων ΙΧ, καθώς σήμερα Τετάρτη υπεγράφη από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Αμέσως μετά τη δημοσίευση θα τεθεί σε εφαρμογή, καθώς είναι ήδη έτοιμες οι σχετικές εγκύκλιοι από τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών.

Οικονομικά κίνητρα

Υπεγράφη σήμερα από τον Κάρολο Παπούλια η πράξη νομοθετικού περιεχομένου για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και η οποία προβλέπει περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας, ανανέωση του στόλου των οχημάτων και απόσυρση παλαιών και εφαρμογή "πράσινου" δακτυλίου.

Η ρύθμιση που προβλέπει τα μέτρα για την απόσυρση των αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας θα τεθεί σε εφαρμογή μετά τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα, το όφελος από την απόσυρση ανά κατηγορία αποσυρόμενου επιβατικού ΙΧ είναι το εξής:

-έως 900 κ.εκ. 500 ευρώ

-900-1.400 κ.εκ. 1.000 ευρώ

-1.400-2.000 κ.εκ. 1.500 ευρώ

-2.000-2.400 κ.εκ. 1.800 ευρώ

-2.400+ κ.εκ. 2.200 ευρώ

Μάλιστα, υπάρχει και επιπλέον όφελος που φτάνει τα 1.000 ευρώ για την αγορά νέου οχήματος προδιαγραφών EURO4 ή EURO5.

Στόχος των μέτρων είναι, μεταξύ άλλων, η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μέσω της απόσυρσης περίπου 730.000 οχημάτων (60% του γηρασμένου στόλου) μέχρι τα τέλη του 2012, που έχει ισχύ το μέτρο.

Τα αυτοκίνητα που ανακοινώθηκε ότι θα μπορούν να αποσυρθούν ανήκουν στις κλάσεις Β, Γ και Δ, δηλαδή είναι εκείνα που έχουν κυκλοφορήσει έως τις 31/12/2004.

Και περιβαλλοντικά τέλη

Παράλληλα, προβλέπεται αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που δεν θα αποσυρθούν, με τρόπο που θα εφαρμοστεί άμεσα από το 2010 -τέλη με αυξήσεις από 50 έως 150 ευρώ για αυτοκίνητα πριν από το 2005 και μείωση κατά 18 ευρώ για τα νεώτερα- καθώς και καθιέρωση "πράσινου" δακτυλίου στα όρια του ισχύοντος, που θα ισχύσει από το 2011, και θα κυκλοφορούν σε αυτόν ελευθέρα τα αυτοκίνητα που δεν ρυπαίνουν.

Για δύο τουλάχιστον μήνες θα υπάρχουν διαθέσιμα καινούρια ΙΧ που ταξινομήθηκαν πριν από τις 7 Αυγούστου, με την κατά 50% έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης. Τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα αυτά διατίθενται φθηνότερα, από 400 έως 2000 ευρώ.

Η δαπάνη απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου οχημάτων για την περίοδο 2009-2012, έχει υπολογιστεί στα 2.301 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας και του ΦΠΑ από τις επιπλέον πωλήσεις οχημάτων, υπολογίστηκε στα 1.701,1 εκατ. ευρώ.

πηγή: ΝΕΤ

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr