Γιώργος Τσιάκαλος – Η εκπαιδευτική μεταρύθμιση

Το στοίχημα στο διάλογο για την παιδεία είναι η αναζήτηση ενός νέου οράματος για τη νέα γενιά που θα ενσωματώνει την ελπίδα των νέων για ένα καλύτερο αύριο.

0 300

Το στοίχημα στο διάλογο για την παιδεία είναι η αναζήτηση ενός νέου οράματος για τη νέα γενιά που θα ενσωματώνει την ελπίδα των νέων για ένα καλύτερο αύριο.

Γιώργος Τσιάκαλος - Η εκπαιδευτική μεταρύθμισηΤο στοίχημα στο διάλογο για την παιδεία είναι η αναζήτηση ενός νέου οράματος για τη νέα γενιά που θα ενσωματώνει την ελπίδα των νέων για ένα καλύτερο αύριο.

Οι κινητοποιήσεις της μαθητιώσας νεολαίας κατά το προηγούμενο έτος υπέδειξαν στην πολιτεία πως επιβάλλονται, εκ των πραγμάτων, τομές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και γενικότερα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα για να μπορεί ο κάθε νέος να ονειρεύεται ξανά, να δημιουργεί, να είναι ενεργός πολίτης συμμετέχοντας στο πολιτικό, κοινωνικό, συνδικαλιστικό και πολιτιστικό γίγνεσθαι μιας κοινωνίας, μιας κοινωνίας η οποία άλλωστε έχει ανάγκη τη δημιουργική έκφραση των νέων για τη διατήρηση αρχών κι αξιών που διέπουν τις ανθρώπινες σχέσεις,  για την πρόοδο της κοινωνίας γενικότερα.

Έπειτα από συζητήσεις που είχα με πάρα πολλούς νέους ανθρώπους- μαθητές και φοιτητές- θα πρέπει να πω πως ο μύθος ότι ο νέος ή η νέα δεν ενδιαφέρεται για τις πολιτικές ή κοινωνικές εξελίξεις καταρρίπτεται!

Ο νέος σήμερα, δεχόμενος ποικιλόμορφα ερεθίσματα, χαρακτηρίζεται από πολυεπίπεδη γνώση κι ευστροφία αλλά κι από μια έντονη αγωνία για το μέλλον της κοινωνίας.

Δεν είναι τυχαίο κι ούτε σημάδι των καιρών η αποστασιοποίηση μεγάλου μέρους της γενιάς των εικοσάρηδων ή και ακόμη των τριαντάρηδων από τα πολιτικά ή κοινωνικά δρώμενα! Είναι επιλογή τους για να στείλουν τα δικά τους μηνύματα!

Έχουμε χρέος λοιπόν όλοι μας να σκεφτούμε τα λάθη του παρελθόντος που οδήγησαν σε τέλμα τη σχέση της νεότερης γενιάς με την αμέσως προηγούμενη για να οδηγηθούμε σε ασφαλή συμπεράσματα.

Ο διάλογος για την παιδεία που ήδη έχει αρχίσει πρέπει να αντιμετωπίσει καυτά ζητήματα που ταλανίζουν τα τελευταία χρόνια την εκπαίδευση όπως αλλαγές στην εκπαιδευτική διαδικασία, στα σχολικά εγχειρίδια, στα εποπτικά μέσα, στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, στον τρόπο εισαγωγής των νέων σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κ. ά.

Πρέπει όμως να δημιουργήσουμε αυτές τις προϋποθέσεις για την όσο γίνεται καλύτερη ανάπτυξη των ικανοτήτων κάθε νέου μακριά από το απαγορευτικό που δημιουργεί η έλλειψη πιθανοτήτων επαγγελματικής αποκατάστασης με την επιλογή εκμάθησης ενός τεχνικού επαγγέλματος ή την επιλογή κάποιας ανώτατης σχολής.

Ο νέος σήμερα θέλει να αισθάνεται υπερήφανος!

Θέλει να αισθάνεται ότι με τις δικές του δυνάμεις, κατακτώντας ένα ή περισσότερα πτυχία, κατάφερε να αποκατασταθεί επαγγελματικά.

Κάτι τέτοιο δε συμβαίνει σήμερα σε πολλούς τομείς. Δικαίωμα σε μια δίκαιη κι αντικειμενική επαγγελματική αποκατάσταση πρέπει να έχουν όλοι οι νέοι μετά το πέρας των σπουδών τους.

Ο νέος δεν επιθυμεί σήμερα καμιά εξάρτηση από οποιονδήποτε. Θέλει, με υψηλό αίσθημα δικαίου που χαρακτηρίζει τον ίδιο, να αποκαθίσταται με την αξία του.

Νομίζω ότι οι Έλληνες πολίτες είναι πλέον έτοιμοι κι επιθυμούν αυτές τις τομές που θα διασφαλίσουν μια αξιοκρατικότερη αντίληψη για τα πράγματα.

Ένα μεγάλο βήμα στην ελληνική πολιτική ιστορία σ’ αυτή την κατεύθυνση ήταν ο νόμος σύμφωνα με τον οποίο την ευθύνη για την κατάταξη των υποψηφίων για την πλήρωση θέσεων στο Δημόσιο Τομέα- σύμφωνα πάντα με κριτήρια επιλογής και διαβαθμίσεις που μπορούσαν να εγγυηθούν την αντικειμενική σειρά και σύμφωνα με  προκηρύξεις που διέπονται απ’ το συγκεκριμένο νόμο – έχει το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) Το γεγονός της ψήφισης του νόμου από το σύνολο των πολιτικών παρατάξεων της Ελληνικής Βουλής, την περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. (1993- 1996), αποδεικνύει την καθολική αποδοχή αυτού του νόμου.

Παράλληλα όμως πρέπει να καταφέρουμε σαν χώρα να δημιουργήσουμε εκείνες τις υποδομές που θα ενισχύουν όλες τις κατευθύνσεις των επαγγελμάτων.

Ένα νέο στοίχημα έρχεται λοιπόν στο προσκήνιο!

Ένα νέο όραμα για τη νέα γενιά που θα έχει ως βάση την απόλυτη αξιοκρατία και που θα ενεργοποιήσει τους νέους σε όλους τους τομείς!

 

Γεώργιος Τσιάκαλος

Εκπαιδευτικός

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr