Μηδαμινές πιθανότητες για επιζώντες στο Airbus A330 της Air France

Τέσσερις ώρες χώριζαν από το θάνατο τους 216 επιβάτες και το δωδεκαμελές πλήρωμα της πτήσης της Air France, που απογειώθηκε από το Ρίο ντε Τζανέιρο, αλλά δεν έφθασε ποτέ στον προορισμό του. Τόσο χρόνο πέταξε το αεροσκάφος προτού χαθεί για πάντα στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού.

0 138

Τέσσερις ώρες χώριζαν από το θάνατο τους 216 επιβάτες και το δωδεκαμελές πλήρωμα της πτήσης της Air France, που απογειώθηκε από το Ρίο ντε Τζανέιρο, αλλά δεν έφθασε ποτέ στον προορισμό του. Τόσο χρόνο πέταξε το αεροσκάφος προτού χαθεί για πάντα στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού.

Τέσσερις ώρες χώριζαν από το θάνατο τους 216 επιβάτες και το δωδεκαμελές πλήρωμα της πτήσης της Air France, που απογειώθηκε από το Ρίο ντε Τζανέιρο, αλλά δεν έφθασε ποτέ στον προορισμό του. Τόσο χρόνο πέταξε το αεροσκάφος προτού χαθεί για πάντα στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού.

Το Airbus A330-200 απογειώθηκε στις 10.00 το βράδυ της Κυριακής από το Ρίο ντε Τζανέιρο και αναμενόταν να φθάσει περίπου εννέα ώρες αργότερα στο αεροδρόμιο «Σαρλ ντε Γκολ» του Παρισιού. Περίπου τρεισήμισι ώρες μετά την απογείωσή του το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ της βραζιλιάνικης υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας, ενώ πετούσε πάνω από το σύμπλεγμα νησιών Φερνάντο ντε Νορόνια, σε απόσταση 340 χιλιομέτρων από την ξηρά.

Περίπου τρία τέταρτα αργότερα φθάνει στον πύργο ελέγχου αυτοματοποιημένο σήμα που αναφέρει ότι το αεροπλάνο αντιμετώπιζε πρόβλημα στα ηλεκτρικά του κυκλώματα, κάτι που ερμηνεύτηκε από ειδικούς ως πρόβλημα βραχυκυκλώματος, το οποίο ίσως να στέρησε το αεροσκάφος από ενέργεια. Λίγο νωρίτερα το Airbus Α330-200 είχε πέσει σε σφοδρή καταιγίδα, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίσει σοβαρές αναταράξεις. Αυτό το δεδομένο οδήγησε τους αρμόδιους της Air France στην εκτίμηση ότι πιθανόν το αεροπλάνο να χτυπήθηκε από κεραυνό.

Ωστόσο οι ίδιοι έσπευσαν να σημειώσουν ότι αυτό αποτελεί απλά μια πιθανότητα. Ο Γάλλος υπουργός Οικολογίας και Ενέργειας Ζαν Λουί Μπορλό δήλωσε από την πλευρά του ότι αυτού του τύπου τα αεροσκάφη έχουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν έκτακτες καταστάσεις, όπως οι αναταράξεις και τα πλήγματα από κεραυνούς, πρόσθεσε όμως ότι πιθανόν να εμφανίστηκαν ταυτόχρονα πολλά προβλήματα, με αποτέλεσμα να συμβεί η τραγωδία. Ακούστηκε εξάλλου το σενάριο της αεροπειρατείας, ωστόσο αυτό αποκλείστηκε γρήγορα. Φως στα αίτια της τραγωδίας θα πέσει μόνον εφόσον βρεθεί το μαύρο κουτί του αεροπλάνου, κι εφόσον βεβαίως δεν έχει καταστραφεί. Ερευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους ξεκίνησαν από τις πρώτες κιόλας ώρες, μετά την εξαφάνιση του ίχνους του από τα ραντάρ. Σε αυτές λαμβάνουν μέρος στρατιωτικά αεροσκάφη και πλοία του βραζιλιάνικου Ναυτικού, ενώ στην περιοχή έσπευσε επίσης αεροπλάνο της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Σύμφωνα με τον επίσημο απολογισμό, οι 228 επιβαίνοντες του Airbus A 330 κατά εθνικότητα έχουν ως εξής:

72 Γάλλοι, 59 Βραζιλιάνοι, 26 Γερμανοί, 9 Κινέζοι, 9 Ιταλοί, 6 Ελβετοί, 5 Λιβανέζοι, 5 Βρετανοί, 4 Ούγγροι, 3 Ιρλανδοί, 3 Νορβηγοί, 3 Σλοβάκοι, 2 Ισπανοί, 2 Μαροκινοί, 2 Πολωνοί, 2 Αμερικανοί, 1 Νοτιοαφρικανός, 1 Αργεντινός, 1 Αυστριακός, 1 Βέλγος, 1 πολίτης της Γκάμπιας, 1 Ισλανδός, 1 Φιλιππινέζος, 1 Ρουμάνος, 1 Ρώσος, 1 Τούρκος, 1 Καναδός, 1 Εσθονός, 1 Ολλανδός, 1 Σουηδός, 1 Δανός,1 Κροάτης.

Οι έρευνες

Όλη τη νύχτα της Δευτέρας προς την Τρίτη συνεχίστηκαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους Airbus της αεροπορικής εταιρείας Air France το οποίο εξαφανίστηκε μυστηριωδώς στη μέση του Ατλαντικού ενώ πραγματοποιούσε πτήση από το Ρίο ντε Ζανέιρο στο Παρίσι, με 228 επιβάτες και πλήρωμα.

Δύο αεροπλάνα της βραζιλιάνικης πολεμικής αεροπορίας, με ηλεκτρονικά βοηθήματα και ραντάρ επιχειρούσαν κατά τη διάρκεια της νύχτας να βρουν κάποιο ίχνος του αεροσκάφους σε απόσταση 1100 χιλιομέτρων από τις ακτές της Βραζιλίας.

Περίπου 24 ώρες μετά την εξαφάνισή του, δεν υπάρχει ουσιαστικά καμία ελπίδα να βρεθούν επιζώντες. Ο πρόεδρος της Γαλλίας, Νικολά Σαρκοζί, παραδέχτηκε ότι οι πιθανότητες να εντοπιστούν επιζώντες είναι «μηδαμινές».

Εάν επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο θα πρόκειται για τη χειρότερη καταστροφή στην ιστορία της Air France, μιας εταιρείας που δεν είχε κανένα νεκρό σε ατύχημα μετά τη συντριβή του Κονκόρντ, τον Ιούλιο του 2000. Τότε είχαν χάσει τη ζωή τους 113 άτομα.

Οι έρευνες επικεντρώνονται σε μια ζώνη που απέχει 1100 χλμ. από τις ακτές της Βραζιλίας, στα βόρεια και βορειοανατολικά της πόλης Νατάλ. Πολλές χώρες συμμετέχουν στην έρευνα. Η Γαλλία κινητοποίησε δύο αναγνωριστικά αεροσκάφη που απογειώθηκαν από το Ντακάρ και αναμένεται να ξαναρχίσουν, με το ξημέρωμα, τις έρευνες. Η Βραζιλία συμμετέχει με έξι αεροσκάφη, δύο ελικόπτερα και τρία πλοία τα οποία έπλεαν στη ζώνη όπου εξαφανίστηκε το αεροπλάνο. Οι ΗΠΑ έχουν στείλει ένα στρατιωτικό αεροσκάφος και μια ομάδα διάσωσης, κατόπιν αιτήματος της Γαλλίας στο Πεντάγωνο να βοηθήσει στον εντοπισμό του Airbus.

Η ζώνη των ερευνών βρίσκεται 820 χλμ. από το αρχιπέλαγος του Φερνάντο ντε Νορόνια της Βραζιλίας, μεταξύ των εναέριων χώρων της Βραζιλίας και της Σενεγάλης και συμπίπτει με το τελευταίο, αυτόματο, σήμα που έστειλε το αεροπλάνο, τα ξημερώματα της Δευτέρας.

Δεν έχει εντοπιστεί όμως ούτε ίχνος και κανένα από τα τρία ραδιοβοηθήματα δεν έχει εκπέμψει σήμα κάτι που σύμφωνα με το CNES (Εθνικό Κέντρο Διαστημικών Μελετών) σημαίνει ότι «η καταστροφή ήταν πολύ γρήγορη».

Ο διευθυντής επικοινωνιών της Air France, Φρανσουά Μπρους, δήλωσε ότι κατά πάσα πιθανότητα το αεροσκάφος χτυπήθηκε από κεραυνό. «Είχε εισέλθει σε μια ζώνη όπου επικρατούσε θύελλα, με σφοδρές αναταράξεις, που προκάλεσαν δυσλειτουργίες», πρόσθεσε

Θρήνος και κραυγές από τους συγγενείς

Μόλις έγινε γνωστό το δυστύχημα, συγγενείς και φίλοι των επιβατών έσπευσαν στα αεροδρόμια αναχώρησης και προορισμού, αναζητώντας πληροφορίες που θα τους έδιναν έστω μια ελπίδα για τους δικούς τους ανθρώπους. Φυσικά δεν υπήρχε ψυχραιμία, με αποτέλεσμα να εκφράζονται παράπονα για έλλειψη ενημέρωσης από τις αρχές και την Air France. Αργά χθες το βράδυ η Air France έδωσε στη δημοσιότητα τον πλήρη κατάλογο των επιβαινόντων στο αεροπλάνο. Σύμφωνα με αυτόν ήταν 80 Βραζιλιάνοι, 73 Γάλλοι, 18 Γερμανοί, 9 Ιταλοί, 6 Αμερικανοί, 5 Κινέζοι, 4 Ούγγροι, 2 Ισπανοί, 2 Βρετανοί, 2 Μαροκινοί και 2 Ιρλανδοί. Υπήρχαν επίσης, ένας άνθρωπος από την Αγκόλα, ένας Βέλγος, ένας Ισλανδός, ένας Νορβηγός, ένας Πολωνός, ένας Ρουμάνος, ένας Ρώσος, ένας Σλοβάκος, ένας Σουηδός, ένας Τυνήσιος, ένας Φιλιππινέζος και ένας Ελβετός. Από τους 216 επιβάτες, 126 ήταν άντρες, 82 ήταν γυναίκες, ενώ υπήρχαν επτά παιδιά κι ένα βρέφος. Μεταξύ αυτών ήταν ο διευθυντής θυγατρικής της γερμανικής εταιρείας χάλυβα ThyssenKrupp Εντγκαρ Χάινε καθώς και ο επικεφαλής του τομέα Λατινικής Αμερικής της εταιρείας ελαστικών Michelin, Λουίς Ρομπέρτο Αναστάτσιο. Αν τελικώς δεν βρεθούν επιζώντες από την πτώση του αεροπλάνου, αυτή θα είναι η χειρότερη τραγωδία που έχει συμβεί σε αεροσκάφος της Air France, στα 75 χρόνια λειτουργίας της. Να σημειωθεί τέλος ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε 18.870 ώρες πτήσης, αρχής γενομένης από το 2005, ενώ η τελευταία του συντήρηση είχε γίνει τον Απρίλιο.

Εβαλαν μέσο για να μπουν στο αεροπλάνο του θανάτου, αλλά γλίτωσαν

Ακόμη δεν πιστεύουν στην τύχη τους ένας Γάλλος καθηγητής Ιατρικής και η σύζυγός του που κίνησαν γη και ουρανό, βάζοντας ακόμη και μέσο, για να επιβιβαστούν στο αεροσκάφος της Air France που χάθηκε. Ο Κλοντ Ζαφιόλ και η σύζυγός του, παρά τις επίμονες προσπάθειές τους, δεν μπόρεσαν τελικά να επιβιβαστούν. «Ημασταν στην Μπραζίλια και αποφασίσαμε να διακόψουμε το ταξίδι μας και να επιστρέψουμε στο Μονπελιέ» είπε ο Ζαφιόλ. Μια φίλη τους, πρόξενος της Ολλανδίας στην πρωτεύουσα της Βραζιλίας, έκανε ό,τι μπορούσε για να τους βάλει στο αεροπλάνο, αλλά χωρίς επιτυχία. «Είχαμε πρωτοφανή τύχη» δήλωσε από την πλευρά της η σύζυγός του Αμινά, εμφανώς ανακουφισμένη.

espresso news

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.