Απόσυρση ΙΧ με φορολογικά κίνητρα

Την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης επανεξετάζουν, τα Υπουργεία Μεταφορών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος. Εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του 90 με επιτυχία και δημιούργησε τις προϋποθέσεις για τη σημαντική ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα που θεωρούνταν από τους πιο γερασμένους.

autokinhtopalio.jpg
0 98

Την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης επανεξετάζουν, τα Υπουργεία Μεταφορών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος. Εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του 90 με επιτυχία και δημιούργησε τις προϋποθέσεις για τη σημαντική ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα που θεωρούνταν από τους πιο γερασμένους.
Την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης επανεξετάζουν, τα Υπουργεία Μεταφορών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος. Εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του 90 με επιτυχία και δημιούργησε τις προϋποθέσεις για τη σημαντική ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα που θεωρούνταν από τους πιο γερασμένους.

Μεταξύ των θεμάτων θα επανεξεταστεί και το θέμα της απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στις μεγάλες πόλεις. Στόχος είναι η προστασία του περιβάλλοντος, η σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αλλά και των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα.

Αρκετοί εξουσιοδοτημένοι έμποροι έχουν ήδη ξεκινήσει την άτυπη απόσυρση παλαιών οχημάτων οι οποίες περιλαμβάνουν σημαντικές εκπτώσεις όταν ανταλλάσσεται κάποιο παλιό όχημα με καινούριο.

Η απόσυρση εξετάζεται να είναι κλιμακωτή, ξεκινώντας από τα μη καταλυτικά αυτοκίνητα, τα οποία ανέρχονται περίπου στο 1 εκατομμύριο, ενώ αμέσως μετά θα αποσυρθούν τα καταλυτικά οχήματα πρώτης γενιάς των οποίων η ηλικία ξεπερνά τα 15 χρόνια και υπολογίζονται σε 400.000 αυτοκίνητα.

Στα μέτρα που εξετάσει το Υπουργείο Μεταφορών περιλαμβάνονται:

Η έκπτωση ή η πλήρης απαλλαγή από τα Τέλη Ταξινόμησης
Η μείωση ή πλήρης απαλλαγή των τελών κυκλοφορίας στα νέα οχήματα από 5 έως 10 χρόνια
Η επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στα παλαιάς τεχνολογίας
Η μείωση του τέλους μεταβίβασης στα τελευταίας τεχνολογίας οχήματα
Η συχνότερη έκδοση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων και ελέγχου ΚΤΕΟ για τα παλαιάς τεχνολογίας οχήματα.
Η προώθηση υβριδικών Ταξί και Λεωφορείων
Και η προώθηση των βιοκαυσίμων και της οικολογικής οδήγησης

Ένα ακόμη θέμα που θα συζητηθεί αφορά στην άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στα μεγάλα αστικά κέντρα λόγω των μικροσωματιδίων που εκπέμπουν, καθώς οι νέοι πετρελαιοκινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 εξασφαλίζουν τη δραστική μείωση εκπομπής τους.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως η Ελλάδα αυτή τη στιγμή βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά στην ανακύκλωση παλαιών οχημάτων και διαθέτει το γηραιότερο στόλο μεταξύ των κρατών-μελών.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.