Βασίλης Παππάς: σιωπηλή και στοχευμένη κατάρρευση της Δημόσιας παιδείας

0 337

Σχολεία που λειτουργούν χωρίς υποδομές. Ακόμη και εκεί που υπάρχουν (laptop, διαδραστικοί πίνακες) καταρρέουν χωρίς δυνατότητα επισκευής. Π.χ. λαμπτήρες κόστους 250 ευρώ από το εξωτερικό, που προφανώς δεν μπορούν να αγοράσουν τα σχολεία!

Σχολεία με την πλειοψηφία του ανθρώπινου δυναμικού κοντά ή πάνω των 60. Τα παιδιά μας αντιμετωπίζουν ως παππούδες και γιαγιάδες και όχι ως εκπαιδευτικούς!

Σχολεία που τρέχουν για τους μέντορες, τους συντονιστές, τον περίφημο «προγραμματισμό» του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, αλλά χωρίς εκπαιδευτικά εργαλεία για τους μαθητές που έχουν έλθει «αγράμματοι» από την εξαιρετική τηλεκπαίδευση. ΚΑΜΜΙΑ οδηγία για την κάλυψη των κενών, ΚΑΜΜΙΑ οδηγία για τα προβλήματα κοινωνικότητας των μαθητών/τριών. Το «ιερό δισκοπότηρο» της αξιολόγησης πάνω από όλα.

Δομές που υπολειτουργούν. Παιδιά με ειδικά προβλήματα μάθησης βρίσκονται στον αέρα. Δυσλεκτικά παιδιά ή  με άλλα προβλήματα που πρέπει να υποστηρίζονται στο σύνολο των ωρών διδασκαλίας υποβοηθούνται με ώρες «αντίδωρο». Σχολείο με 15 μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες υποστηρίζεται με ΟΚΤΩ φιλολογικές ώρες. Δηλαδή ο ΤΕΜΠΕΛΗΣ φιλόλογος (γιατί και αυτό λέχθηκε) ταυτόχρονα μπαίνει σε δύο τμήματα. Μάλλον έχει λυθεί το θέμα της κβάντωσης που σωματίδιο ύλης μπορεί ταυτόχρονα να είναι σε δύο μέρη. Με τον ίδιο τρόπο ο έρμος εκπαιδευτικός ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ είναι σε δύο αίθουσες, ίσως και σε δύο σχολεία.

Σχολεία δύο ταχυτήτων. Προφανώς θέλουμε και τα υπόλοιπα να είμαστε στην 1η ταχύτητα. Αλλά ο κος Δήμαρχος πότε μερίμνησε και για τα υπόλοιπα σχολεία? Η κα Βουλευτής? (υπόμνημα κατέθεσαν γονείς για τη στελέχωση των Τμημάτων Ενταξης). Αυτά δεν ανήκουν στην κατηγορία των «αρίστων»?

Η παραβατικότητα είναι προ των πυλών. Αυξήθηκαν οι εφημερίες. Αυξήθηκαν οι ώρες ενασχόλησης των Συλλόγων με την επίλυση τέτοιων προβλημάτων. Που είναι οι ψυχολόγοι? Οι κοινωνικοί λειτουργοί? Ή θα τα λύσουμε με τη χρήση μασκών και παγουρίνο (τα θυμάστε)?

Το όραμα αυτής της πολιτείας είναι η στοχευμένη κατάρρευση του δημόσιου συστήματος παιδείας. Γιατί με την υγεία τι έγινε άλλωστε?

Μόνο που σε αυτό το αφιλόξενο εκπαιδευτικό περιβάλλον που καλλιεργεί το Υπ. Παιδείας (ούτε  τις εισηγήσεις του ΙΕΠ δεν λαμβάνει υπόψη), η δική μας ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ θα είναι και δίκαιη και ισοβαρής.

Βασίλειος Παππάς – Πρωτοβουλία καθηγητών Τρικάλων

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.