Θριάμβευσαν οι μαθητές του γυμνασίου Φαρκαδόνας – Έφτιαξαν τον δικό τους σεισμογράφο

Αποτελεί ένα μικρό περιφερειακό σχολείο, πλέον με τις πράξεις και τα έργα του βρίσκεται στη λίστα των δέκα διδακτηρίων

0 35

Αποτελεί ένα μικρό περιφερειακό σχολείο, πλέον με τις πράξεις και τα έργα του βρίσκεται στη λίστα των δέκα διδακτηρίων

Αποτελεί ένα μικρό περιφερειακό σχολείο, πλέον με τις πράξεις και τα έργα του βρίσκεται στη λίστα των δέκα διδακτηρίων  που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό «Φτιάξε το Δικό σου Σεισμογράφο».

Ο εκπαιδευτικός διαγωνισμός διοργανώθηκε από την Ελληνογερμανική Αγωγή και το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και αφορούσε μαθητές γυμνασίων και λυκείων.

Ομάδες μαθητών, σε συνεργασία με τους καθηγητές τους, κλήθηκαν να κατασκευάσουν έναν αυτοσχέδιο σεισμογράφο και να καταγράψουν την όλη διαδικασία σε μία παρουσίαση συνοδευόμενη από φωτογραφικό ή άλλο οπτικοακουστικό υλικό.

Με διάθεση και με σύνεργά τους την γνώση και την έμπνευση μαθητές της Β’ και Γ΄ γυμνασίου αποφάσισαν να δημιουργήσουν το δικό τους σεισμογράφο. Πρόκειται για τους μαθητές Ελένη Γριζανίτη, Ευαγγελία Γκράβα, Αθανάσιο Καλόγηρο, Θωμά Νεχαλιώτη, Ιωάννη Αντωνίου, Χρήστο Τσούπο, Γιάννη Κούτσικο, Βασίλη Κούτσικο, Γιάννη Σπυρίδη, Χριστίνα Μανασή, Μαρία Παπαδομολουκά, Όλγα Στεργίου, Μιχάλη Γιώτα και Απόστολο Μητρουλιά. Οι μαθητές είχαν την αμέριστή βοήθεια των καθηγητών κ.κ. Δημήτρη Κωσταρέλου και Νικόλαου Πάλλα.

Ένας από τους στόχους που τέθηκε από τους καθηγητές και τους μαθητές ήταν η υλοποίηση μιας κατασκευής με το ελάχιστο δυνατό κόστος. Η ιδέα που τέθηκε ήταν ο σεισμός να καταγράφεται από ένα ασύρματο penmause όπου θα μεταφέρει την ταλάντωση σε μια εφαρμογή του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Ωστόσο επειδή δεν βρέθηκε στην τοπική αγορά χρησιμοποιήθηκε ένα απλό ποντίκι. Ένα βάρος που στερεώνεται σε μια μεταλλική ράβδο εκτελεί ταλάντωση και η κίνηση μεταφέρεται μέσω ενός μοχλικού συστήματος στο ποντίκι. Οι εφαρμογές για να καταγραφούν την ταλάντωση που δοκιμάστηκαν ήταν η ζωγραφική των windows και το geogerda.

Αν και οι μαθητές συνάντησαν δυσκολίες με τις ιδέες που τέθηκαν αυτές ξεπεράστηκαν. Τα περισσότερα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή, υπήρχαν στο σχολείο ή σε σπίτια μαθητών. Η πρώτη δυσκολία που συνάντησαν οι μαθητές ήταν να βρουν ένα μοτέρ για την μετακίνηση του χαρτιού. Χρησιμοποιήθηκε ένα μοτέρ από ένα παιχνίδι αλλά επειδή η ταχύτητα ήταν πολύ μεγάλη ένας μαθητής έδωσε την ιδέα να χρησιμοποιηθεί ένα μοτέρ από σούβλα που είχε λιγότερες στροφές. Μετά από αρκετό διάβασμα, πρακτική δοκιμασία το εγχείρημα των μαθητών και των καθηγητών πέτυχε με την ολοκλήρωση της δημιουργίας του σεισμογράφου.

Στόχος των μαθητών να ασχοληθούν με ένα σοβαρό φαινόμενο που απασχολεί τον Ελλαδικό χώρο μιας και η χώρα μας αποτελεί την 1η χώρα στην Ευρώπη σε σεισμικότητα και 6η χώρα στο κόσμο σε ότι αφορά τη συχνότητα των σεισμών αλλά και την απελευθέρωση ενέργειας από τους σεισμούς. Τόσο στην Ελλάδα, στη Θεσσαλία, όσο και στα νομό Τρικάλων έχουν σημειωθεί χιλιάδες σεισμοί με ανυπολόγιστες ζημιές και θύματα.

Η εργασία των παιδιών απεστάλη προς αξιολόγηση από ομάδα επιστημόνων και εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα υπήρξαν άκρως θετικά μιας και το γυμνάσιο Φαρκαδόνας βρίσκεται στην δεκάδα των βραβευθέντων διδακτηρίων. Μαθητές και καθηγητές στις 27 Απριλίου θα μεταβούν στην Αθήνα για να παραστούν στην τελετή βράβευσης από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλο.

Η διευθύντρια του σχολείου κα Μαίρη Τρίκα συγχαίρει τους μαθητές και τους καθηγητές που συνέβαλαν στην κατασκευή και κατέταξαν το σχολείο στα καλύτερα της χώρας.

farkadona math 3

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.