Τέλος οι εφορίες για τους πολίτες – Θα κλείσουν και άλλες ΔΟΥ
Στο «κλείσιμο» των εφοριών για τους πολίτες σχεδιάζει να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθειά του να εξοικονομήσει περίπου 6000 υπαλλήλους.
Στο «κλείσιμο» των εφοριών για τους πολίτες σχεδιάζει να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθειά του να εξοικονομήσει περίπου 6000 υπαλλήλους.
Στο «κλείσιμο» των εφοριών για τους πολίτες σχεδιάζει να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθειά του να εξοικονομήσει περίπου 6000 υπαλλήλους.
Οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι θα αξιοποιηθούν για να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά στους ελεγκτικούς, διωκτικούς και εισπρακτικούς μηχανισμούς.
το υπουργείο Οικονομικών σκοπεύει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους να ενισχύσει τον Τελωνειακό κλάδο, προχωρώντας σε προσλήψεις προσωπικού, αλλά και μετακινήσεις υπαλλήλων, μέσω μοριοδότησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στις προθέσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΟΙΚ είναι αφενός να περιοριστεί περαιτέρω ο αριθμός των υφιστάμενων ΔΟΥ αφετέρου να καταργηθεί, στο μέτρο του δυνατού, η άμεση επαφή μεταξύ φορολογουμένων και εφοριακών υπαλλήλων.
Ακόμη, προς αυτή την κατεύθυνση, μελετάται η επέκταση των ηλεκτρονικών εφαρμογών που προσφέρει η υπηρεσία TAXIS της ΓΓΔΕ, προκειμένου να καλύψει το σύνολο σχεδόν της γκάμας των οικονομικών συναλλαγών μεταξύ κράτους και πολίτη. Για εκείνες τις υποθέσεις που θα κριθεί απαραίτητη η φυσική παρουσία του πολίτη, προκειμένου να ολοκληρωθεί η συναλλαγή του, προβλέπεται να λειτουργήσει μία νέα τηλεφωνική υπηρεσία μέσω της οποίας ο φορολογούμενος θα μπορεί να κλείσει ραντεβού με τον υπάλληλο ή τον έφορο που χειρίζεται την υπόθεσή του, κερδίζοντας έτσι χρόνο και γλυτώνοντας την πολύωρη ταλαιπωρία στις ουρές.
Μέσω των συγκεκριμένων παρεμβάσεων το ΥΠΟΙΚ, δια του Αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη, στοχεύει προς τέσσερις κατευθύνσεις:
Πρώτον, να κόψει τον ομφάλιο λώρο της διαφθοράς που αναπτύσσεται μέσα από την άμεση επαφή μεταξύ πολίτη και δημοσίου υπαλλήλου. Σκοπός του ΥΠΟΙΚ είναι οι οικονομικές συναλλαγές με το δημόσιο να μετατραπούν σε κάτι απρόσωπο, τις οποίες ο οποιοσδήποτε θα μπορεί να διεκπεραιώσει από το σπίτι του χρησιμοποιώντας απλά τον προσωπικό του ηλεκτρονικό υπολογιστή. Δεύτερον, να σταματήσει οριστικά το φαινόμενο με τις ουρές και τις πολύωρες καθυστερήσεις που παρατηρείται σε αρκετές εφορίες της χώρας.
Τρίτον να «απελευθερωθεί» ένας σημαντικός αριθμός υπαλλήλων προκειμένου να καλυφθούν εκ των έσω τα σημαντικά κενά που υπάρχουν σε άλλες υπηρεσίες του ΥΠΟΙΚ. Τέταρτον, να γίνει εφικτή η περαιτέρω μείωση του αριθμού των ΔΟΥ, βοηθώντας έτσι το δημόσιο να εξοικονομήσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ από τη μείωση μιας σειράς λειτουργικών εξόδων όπως είναι τα ενοίκια, η γραφική ύλη, τα έξοδα μετακίνησης υπαλλήλων κτλ. Ενδεικτικά να σημειώσουμε πως μία από τις άμεσες ενέργειες στις οποίες σκοπεύει να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών είναι η κατάργηση της επίδοσης εγγράφων από τους δικαστικούς επιμελητές και η προώθησή τους στους φορολογούμενους αποδέκτες τους μέσω e-mail. Σύμφωνα με κύκλους του Υποικ, μόνο από αυτή τη δράση το δημόσιο ταμείο πρόκειται να εξοικονομήσει περίπου 11,5 εκατ. ευρώ.