Συμβουλές της Αστυνομίας για προστασία από επιτήδειους

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας, με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών στην περιφέρειά της,

0 486

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας, με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών στην περιφέρειά της,

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας, με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών στην περιφέρειά της, από επιτήδειους που προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας, προσποιούμενοι τους γιατρούς, δικηγόρους ή αστυνομικούς με το πρόσχημα ότι συγγενικό τους πρόσωπο έχει εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα ή προσποιούμενοι τους φοροτεχνικούς ή άλλους δημόσιους υπαλλήλους με το πρόσχημα ότι συγγενικά τους πρόσωπα έχουν οφειλές προς την εφορία ή άλλες δημόσιες Υπηρεσίες, υπενθυμίζει ορισμένες χρήσιμες συμβουλές για την καλύτερη ενημέρωση των πολιτών.

Απάτη με το πρόσχημα της πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος

• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν τηλεφωνικώς για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα πρόκλησης ατυχήματος από συγγενικό σας πρόσωπο.
• Να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το πρόσωπο αυτό, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται άμεσα, εάν είναι δυνατόν με άλλη τηλεφωνική συσκευή, για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο η «γραμμή» να είναι ακόμη ανοιχτή από τους δράστες, οι οποίοι δεν τερμάτισαν την προηγούμενη κλήση.
• Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
• Σε καμία περίπτωση να μην πείθεσθε, ακόμη κι αν μιλήσετε με άτομο το οποίο σας έδωσαν οι δράστες κατά τη μεταξύ σας τηλεφωνική επικοινωνία, προσποιούμενο το συγγενή σας.
• Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να δώσετε χρήματα.
• Να ενημερώνετε τα οικεία σας πρόσωπα (του στενού και ευρύτερου συγγενικού, φιλικού και κοινωνικού περιβάλλοντος) και ιδιαιτέρως τα ηλικιωμένα άτομα σχετικά και να τους συμβουλεύετε προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο θυματοποίησης τους.
Οι δράστες χρησιμοποιούν συνήθως την εξής μεθοδολογία:
• Συλλέγουν πληροφορίες για την οικογενειακή κατάσταση των υποψήφιων θυμάτων και πραγματοποιούν αιφνιδιαστικές τηλεφωνικές κλήσεις σε αυτούς, προσποιούμενοι άλλοτε νοσοκομειακούς γιατρούς και άλλοτε δικηγόρους ή αστυνομικούς, υποστηρίζοντας ψευδώς ότι στενό συγγενικό τους πρόσωπο (συνήθως τέκνο τους) έχει προκαλέσει με υπαιτιότητά του τροχαίο ατύχημα, με συνέπεια τον θανάσιμο ή βαρύτατο τραυματισμό συνήθως ανήλικου παιδιού.
• Επιπλέον ισχυρίζονται ότι για να αποφευχθεί η φυλάκιση του συγγενικού τους προσώπου και να απεμπλακεί από τις επικείμενες ποινικές συνέπειες, απαιτείται η καταβολή σημαντικών χρηματικών ποσών.
• Για να γίνουν πιο πειστικοί, άλλοι συνεργάτες τους παρεμβάλλονται στην τηλεφωνική επικοινωνία και προσποιούνται το συγγενικό τους πρόσωπο, εκλιπαρώντας για βοήθεια και ασκώντας αφόρητη ψυχολογική πίεση στα θύματα.
• Στη συνέχεια και εφόσον τα θύματα έχουν πεισθεί, είτε εμφανίζονται στην οικία τους για την παραλαβή των χρημάτων, είτε δίνουν ραντεβού σε προκαθορισμένο από τους δράστες τόπο και χρόνο, πλησίον της οικίας.
Επισημαίνεται ότι στα τροχαία ατυχήματα ακολουθούνται πάντα από τις αστυνομικές Αρχές οι νόμιμες και προβλεπόμενες ενέργειες, υπό την καθοδήγηση των κατά τόπους Εισαγγελικών Αρχών και σε καμία περίπτωση δεν υφίστανται παρέκκλιση από αυτές, με την καταβολή χρηματικών ποσών.

Απάτη με το πρόσχημα οφειλής συγγενικού προσώπου
• Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, που σας πλησιάζουν ως γνωστοί συγγενικών προσώπων και προσπαθούν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα οφειλής αυτών σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών ή επείγουσας ανάγκης τους (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση.
• Να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται.
• Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
• Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
• Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, εάν έλθουν σε επαφή μαζί σας καθώς και των οχημάτων με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών Αρχών.
Οι δράστες χρησιμοποιούν συνήθως την εξής μεθοδολογία:
• Οι δράστες, έχοντας συλλέξει πληροφορίες για τα στοιχεία ταυτότητας τόσο των υποψηφίων θυμάτων, όσο και συγγενικών τους προσώπων, τους προσεγγίζουν «δήθεν» ως απεσταλμένοι αυτών και με το πρόσχημα οφειλής ή επείγουσας ανάγκης χρημάτων, επιδιώκουν να τους αποσπάσουν μεγάλα χρηματικά ποσά.
• Με την αναφορά σε συγγενικά πρόσωπα με ιδιαίτερη οικειότητα, επιδιώκουν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη και να μην αφήσουν περιθώρια δεύτερης σκέψης. Σε αρκετές περιπτώσεις, οι δράστες για να ισχυροποιήσουν τα επιχειρήματά τους, προσποιούνται πως τηλεφωνούν στα οικεία πρόσωπα προκειμένου να επιβεβαιώσουν την οικονομική ανάγκη.
• Σε αρκετές περιπτώσεις οι δράστες έχουν μεταφέρει με αυτοκίνητο ηλικιωμένους ακόμα και σε Τράπεζες, προκειμένου να προβούν σε ανάληψη μεγάλων χρηματικών ποσών και να τους τα παραδώσουν.
Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας, ενώ για άμεση αστυνομική επέμβαση μπορείτε να επικοινωνείτε με την Άμεση Δράση, καλώντας τον τριψήφιο αριθμό 100.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr