Σύλλογος Τουριστικών Γραφείων Ν. Τρικάλων – Τραγικές ελλείψεις/παραλείψεις για την ασφάλεια της οδικής μεταφοράς των μαθητών

0 451

Δημοσιεύεται επιστολή του Συλλόγου προς τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών για το παρακάτω θέμα:

ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ/ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ.

 

ΣΧΕΤ: Νόμος υπ’ αριθμ. 4850/Φ.Ε.Κ. 208/Α/5-11-2021

Τρίκαλα, 10η Νοεμβρίου 2021 Κε Υπουργέ

Με αφορμή τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης του νέου ως άνω σχετικού νόμου (Ν.4850) λαμβάνουμε την πρωτοβουλία να επισημάνουμε μία σοβαρή παράλειψη που προκύπτει στις διατάξεις αυτού αναφορικά με τις σχολικές μεταφορές και την ασφάλεια τους. Πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 41 παρ. 2 του νόμου θεσπίζεται πλέον όριο ηλικίας στα 65 έτη για τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων και τουριστικών λεωφορείων που εκτελούν σχολικές μεταφορές, όμως δεν γίνεται καμία αναφορά για τους οδηγούς λεωφορείων Δ.Χ. Κ.Τ.Ε.Λ. που εκτελούν αντίστοιχες μεταφορές.

Εάν και εφόσον ο σκοπός της εν λόγω διάταξης είναι να ενισχύσει την ασφάλεια των σχολικών μεταφορών της χώρας μας, τότε δυστυχώς μπορούμε να τον χαρακτηρίσουμε τουλάχιστον ως ελλιπή, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι στην πλειονότητα των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας μας, οι σχολικές μεταφορές χωρικής αρμοδιότητας αυτών, εκτελούνται από τα οικία Κ.Τ.Ε.Λ. βάσει δημοσίων συμβάσεων. Εν ολίγοις ο νόμος αυτός προστατεύει τις μισές σχολικές μεταφορές τις χώρας, ενώ για τις άλλες μισές που εκτελούνται από λεωφορεία δημοσίας χρήσεως Κ.Τ.Ε.Λ. δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη. Πρόκειται λοιπόν για μία τρομερή παράλειψη, για την οποία το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών ως αρμόδιο δυστυχώς δεν δύναται να επικαλεστεί ότι προέκυψε λόγω άγνοιας ή έλλειψης ενημέρωσης. Είναι δεκάδες οι εταιρίες Κ.Τ.Ε.Λ. που είναι συμβεβλημένες με το δημόσιο (με δημόσια σύμβαση) για να εκτελούν τέτοιες μεταφορές, και πολλές δεκάδες τα λεωφορεία Δ.Χ. Κ.Τ.Ε.Λ. στην περίπτωση της εκάστοτε Περιφερειακής Ενότητας που τις εκτελούν.

Στο σημείο αυτό προκύπτουν τα εξής απλά, αλλά και φλέγοντα ερωτήματα:

  • Επιτρέπεται σε μία πολιτεία που ενδιαφέρεται για την ασφάλεια των ανήλικων μαθητών της, να δημιουργεί νομοθετικά κενά ως προς την διασφάλισή της;
  • Ένας έλληνας πολίτης 66 ετών με καταλληλότητα οδήγησης λεωφορείου (Δ), προσλαμβάνεται ως οδηγός σε τουριστικό λεωφορείο Δ.Χ. και βάσει της ως άνω σχετικής διάταξης απαγορεύεται με αυτό να εκτελέσει σχολική μεταφορά. Εάν ο ίδιος συμπολίτης μας προσληφθεί ως οδηγός σε λεωφορείο Δ.Χ. Κ.Τ.Ε.Λ. μπορεί να εκτελέσει σχολική μεταφορά;
  • Εάν ναι, τότε η ικανότητα ενός οδηγού να εκτελεί ασφαλείς επιβατικές σχολικές μεταφορές εξαρτάται από το είδος της εταιρίας στην οποία εργάζεται;
  • Στην απευκταία περίπτωση, κατά την οποία ένας οδηγός λεωφορείου Δ.Χ. Κ.Τ.Ε.Λ. ηλικίας 66 ετών προκαλέσει ατύχημα εκτελώντας σχολική μεταφορά, τι θα πείτε στους γονείς των επιβαινόντων μαθητών; Θα τους αναφέρετε ότι με ευθύνη σας εξαιρέθηκαν τα λεωφορεία Κ.Τ.Ε.Λ. από τέτοιους περιορισμούς; Θα αναλάβετε την ευθύνη;
  • Ο οδηγός του σχολικού λεωφορείου που θα μείνει άνεργος στα 65 του χρόνια, θα έχει τη δυνατότητα άμεσης συνταξιοδότησης ή θα πρέπει να περιμένει δύο χρόνια παλεύοντας για επιβίωση χωρίς εισόδημα μέχρι τα 67 του;
  • Πέραν του θέματος της οδικής ασφάλειας, αντιλαμβάνεστε ότι η διάταξη αυτή δημιουργεί έμμεσα συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, ευνοώντας της εταιρίες Κ.Τ.Ε.Λ. έναντι των τουριστικών γραφείων, ως προς την εκτέλεση των έργων μεταφοράς μαθητών; Αντιλαμβάνεστε ότι η χώρα μας μπορεί να υποστεί κυρώσεις, εάν αυτό το θέμα τεθεί υπόψη των αρμοδίων Ευρωπαϊκών Θεσμών;

 

Ως εκ τούτων κύριε Υπουργέ, σας καλούμε να απαντήσετε δημοσίως στα παραπάνω καίρια ερωτήματα. Δύναστε δε άμεσα, να αποδείξετε ότι ενδιαφέρεστε για την ασφάλεια της μεταφοράς των μαθητών σε όλη τη χώρα, προσθέτοντας διάταξη στον εν λόγω νόμο, η οποία να θεσπίζει το όριο αυτό και για τους οδηγούς λεωφορείων Κ.Τ.Ε.Λ. που εκτελούν σχολικές μεταφορές, πράττοντας έτσι το δίκαιο και το ορθό για το καλό όλου του κοινωνικού συνόλου.

Φυσικά ως Υπουργός έχετε και την επιλογή να αγνοήσετε όλα τα παραπάνω αναγραφόμενα, αποδεικνύοντας έτσι ότι εσείς, και η κυβέρνηση που εκπροσωπείτε, θέτετε το συμφέρον μίας συντεχνίας συγκοινωνιακών φορέων παραπάνω από αυτό της ελληνικής κοινωνίας συνολικά.

Αναμένουμε λοιπόν την επιλογή σας και τις αντίστοιχες ενέργειές σας.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΕΥΘΥΜΙΟΥ Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΩΤΟΥΛΑΣ Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.