Σωτήρης Φαμίσης: « Τουρισμός…. Ο Γίγαντας Νοσεί »

0 341

Φτάνοντας ήδη στο 2ο εξάμηνο της Τουριστικής Περιόδου αντιλαμβανόμαστε πλέον ΞΕΚΑΘΑΡΑ τις Συνέπειες.

Ένα καλοκαίρι διαφορετικό, αβέβαιο, δύσκολο και εξαιρετικά πιεστικό για την οικονομία της χώρας μας αλλά << ΕΙΔΙΚΑ >> για την ευρύτερη περιοχή μας και τον << ΔΗΜΟ ΜΕΤΕΩΡΩΝ >> οι συνέπειες σε Οικονομικό Επίπεδο των Επιχειρήσεών του << ΤΟΥΡΙΣΡΙΚΟΥ ΚΛΑΔΟΥ >> είναι << ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ >>.

Σ ’αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε τα πάντα επηρεάζονται από την πανδημία.

Πολύ περισσότερο ο << ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ >>, ο οποίος επηρεάζεται καταλυτικά από τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας.

Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ προβλέπει για φέτος μείωση του Διεθνούς Τουρισμού κατά 60% έως και 80% σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός που συνεπάγεται τεράστιες ζημιές για τις οικονομίες των χωρών μεταξύ των οποίων, βεβαίως, είναι και η Ελλάδα, και φυσικά είναι και περιοχής μας ο προορισμός των << ΜΕΤΕΩΡΩΝ >> ένας προορισμός Παγκόσμιας Αναγνωρισιμότητας.

Υπάρχουν αδιόρατες τάσεις που επηρεάζουν την Ταξιδιωτική Αγορά, άρα και τις ταξιδιωτικές επιλογές.

Οι << Συνήθειες >> και οι <<Προτιμήσεις>> αλλάζουν.

Για να σταθεί δυναμικά ο << ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ >> στην Παγκόσμια Αγορά και στην προσέλκυση ξένων επισκεπτών δεν επαρκεί μόνο ο Ηλιος, η Θάλασσα και οι καλές παραλίες.

Το Τουριστικό Προϊόν της Ελλάδας είναι και ο << ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ >> , << Η ΙΣΤΟΡΙΑ >>, << Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ >> , << Η ΠΛΟΥΣΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΟΜΟΡΦΙΑ >> , << ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ >> << ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ >> και, βεβαίως, οι Καλές ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ .

Πρέπει, λοιπόν, όλα αυτά τα στοιχεία που συνθέτουν το Ελληνικό Τουριστικό προϊόν να υποστηριχθούν δεόντως και να προβληθούν Διεθνώς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Αναμφίβολα, ο << ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ >> για τη χώρα μας αλλα και ΞΕΚΑΘΑΡΑ τα Τελευταία χρονια και για την περιοχη μας και τον <<ΔΗΜΟ ΜΕΤΕΩΡΩΝ >> οπου σε ( ΠΟΣΟΣΤΟ )τουλάχιστον 80 % η Οικονομια του Δημου μας << ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ>> απο την <<ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ >> αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων καθώς είναι ένας από τους σπουδαιότερους κλάδους της Οικονομικής της δραστηριότητας της περιοχης μας.

Σε επιπεδο χωρας τον περασμένο χρόνο μόνο τα έσοδα από τον Τουρισμό άγγιξαν τα 19 δις. ευρώ συμβάλλοντας έτσι στο ΑΕΠ με ποσοστό άνω του 25% .

Η μοναδική λύση για να μη χαθεί αυτό το πλεονέκτημα είναι η αναβάθμιση του Τουριστικού μας προϊόντος με τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, έτσι ώστε ο Ελληνικός Τουρισμός να προσελκύσει περισσότερους Τουρίστες τόσο σε Αριθμό όσο και σε ποιότητα όταν όλα σε μεγάλο ποσοστό επιστρέψουν στην κανονικότητα.

Είναι πια << ΞΕΚΑΘΑΡΟ >> οσο ποτέ οτι και ο προορισμός μας και ο <<ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ >> θα πρέπει να επενδύσουμε στις Υποδομές και να προσφέρουμε ένα φιλόξενο Τουριστικό περιβάλλον στους επισκέπτες μας.

Οι Τουρίστες, πλέον επιζητούν ολοένα και περισσότερο υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και προϊόντα ενώ συγχρόνως υφίσταται και ένας αδυσώπητος ανταγωνισμός από άλλες μεσογειακές χώρες.

Η δεκαετής οικονομική κρίση επηρέασε καταλυτικά τον Ελληνικό Τουρισμό.

Ο Τουριστικός Κλάδος μολις πηγε να βγει στο ξέφωτο ήρθε πανδημία γυρίζοντας πισω την προσπάθειά ολόκληρης της Τουριστικής Οικογένειας για τουλάχιστον 10 ΧΡΟΝΙΑ πισω.

Η αναπτυξιακή του πορεία απαιτεί επιχειρησιακό σχέδιο. Κεφάλαιο. Δεν αρκεί μόνο η δημιουργική διάθεση για εξέλιξη.

Ακατάλληλοι άνθρωποι σε σημαντικές θέσεις. Για πόσο ακόμη;

Ο Τουριστικός Κλάδος δεν είναι ένας μονοσήμαντος και απλός τομέας.

Αντιθέτως, είναι σύνθετος, απαιτητικός, ανταγωνιστικός και ιδιαίτερα ευμετάβλητος.

Για να σχεδιαστούν αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, πρέπει σε καίριες θέσεις να αναλάβουν άνθρωποι με όραμα, με γνώσεις και εξειδίκευση, έχοντας ως στόχο την προώθηση της εικόνας της Ελλάδας ως ιδανικός Τουριστικός Προορισμός για όλες τις ΕΠΟΧΕΣ του χρόνου

Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας, είναι η ελληνική παραδοσιακή φιλοξενία η οποία είναι ένας σημαντικός παράγοντας προσέλκυσης ξένων τουριστών.

Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που άρχισε να χάνεται και να φθείρεται στο βωμό της αναζήτησης του εύκολου κέρδους, όπως με την ΠΑΡΑΝΟΜΗ λειτουργία καταλυμάτων και την παροχή υποβαθμισμένων υπηρεσιών.

Οι επισκέπτες μας, πρέπει να φεύγουν από τη χώρα μας, έχοντας αποκομίσει τις καλύτερες εντυπώσεις.

Να μεταφέρουν στο κοινωνικό τους περιβάλλον τα καλύτερα λόγια για τη φιλοξενία που τους προσφέρθηκε τις ημέρες της διαμονής τους και να είναι ένας από τους βασικούς λόγους να επιθυμούν να ξανά επισκεφθούν τη χώρα μας.

Με το τρόπο αυτό, θα καταφέρουμε να έχουμε επαναλαμβανομένους τουρίστες και μάλιστα από ανεπτυγμένες οικονομικά χώρες.

Στην εποχή της σύγχρονης τεχνολογίας, η δημιουργία έξυπνων ηλεκτρονικών εφαρμογών ενημέρωσης στον κλάδο του τουρισμού, των ταξιδιών και της φιλοξενίας, είναι εξόχως σημαντική για την παροχή πληροφοριών, προτάσεων και ιδεών σχετικών με τους προορισμούς.

Επίσης, η τεχνολογική και ποιοτική αναβάθμιση της ιστοσελίδας του ΕΟΤ με πολυμέσα και σύγχρονη διαδραστική ενημέρωση για προτεινόμενα ταξίδια, τοποθεσίες, δραστηριότητες, μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία, εκκλησίες, καθώς και την παροχή δυνατότητας άμεσης επικοινωνίας με αρμόδιους φορείς και υπεύθυνους ασφαλείας.

Με άλλα λόγια, ένα άρτιο και σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα που να αποσκοπεί στην ικανοποίηση των απαιτήσεων των τουριστών με βάση τις προτιμήσεις τους και την οικονομική τους θέση, έτσι ώστε να μπορούν να κινηθούν με ευκολία και ασφάλεια.

Επικέντρωση στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας μοναδικής κληρονομιάς με στόχο την ανάπτυξη του ποιοτικού τουρισμού και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η Ελλάδα έχει αναρίθμητους αρχαιολογικούς χώρους εκ των οποίων πολλοί από αυτούς παραμένουν ανεκμετάλλευτοι.

Είναι παράλογο να περιμένουμε Τουρισμό Υψηλής εισοδηματικής στάθμης και παράλληλα να δημιουργούμε προϋποθέσεις για τουρισμό τύπου «Σακίδιο ».

Η Πανδημία, δυστυχώς, επέφερε μεγάλο πλήγμα φέτος στον <<ΤΟΥΡΙΣΜΟ >> περιοχή μας .

Η Ελληνική Πολιτεία , η Δημοτική Αρχή πρέπει να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια και στην αγωνία όλων των Συναδέλφων και των Εργαζόμενων στον Τουριστικό Κλάδο.

Παράλληλα, η περιοχής μας, ο προορισμός των << ΜΕΤΕΩΡΩΝ >> πρέπει να κάνει ένα μεγάλο βήμα μπροστά.

Η δύσκολη και απρόβλεπτη αυτή Τουριστική Χρόνια πρέπει να αποτελέσει την Αρχή μιας διαδρομής Ριζικών αλλαγών, με απώτερο ΣΤΟΧΟ την Ανάπτυξη μιας νέας Στρατηγικής για την ποιοτική Ανάπτυξη και Διαφύλαξή της ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑΣ του προορισμού μας.

Θα πρέπει << ΟΛΟΙ ΜΑΣ >> τόσο η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ όσο και η Επαγγελματική Κοινότητα να σταθούμε στο ύψος μας.

Μέσα από Συνεργασίες και Συνέργειες θα καταφέρουμε να διατηρηθεί η ΜΕΓΑΛΗ επισκεψιμότητα της περιοχής μας στην ΜΕΤΑ covid19 εποχή.

ΣΩΤΗΡΗΣ ΦΑΜΙΣΗΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ένωσης Ξενοδόχων ν.Τρικαλων με έδρα τα Μετέωρα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.