Προς κ.Βάιο Ζιάκα πρόεδρο Ενώσεως Αγροτικών Συνεταιρισμών Καλαμπάκας

Άκουσα σήμερα , με πολύ προσοχή, τη συνέντευξη του προέδρου της Ένωσης Γεωργικών Συνεταιρισμών Καλαμπάκας.

0 355

Άκουσα σήμερα , με πολύ προσοχή, τη συνέντευξη του προέδρου της Ένωσης Γεωργικών Συνεταιρισμών Καλαμπάκας.

Ο Διευθυντής της ΕΑΣ κ. Βάιος Ζιάκας

Άκουσα σήμερα , με πολύ προσοχή,τη συνέντευξη του προέδρου της Ένωσης Γεωργικών Συνεταιρισμών Καλαμπάκας. Ο κ.Βάιος Ζιάκας επιστήμονας και γνώστης του αντικειμένου έθεσε ορισμένα θέματα που πρέπει να προχωρήσουν άμμεσα και τα οποία έπρεπε να είχαν γίνει δυστυχώς πολλά χρόνια πριν. Δυστυχώς η έως τώρα λειτουργία των Ενώσεων μόνο προς την κατεύθυνση για την οποία ιδρύθηκαν δεν λειτουργούσαν.

Χρησιμοποιήθηκαν για πολιτικές σκοπιμότητες και πολλές φορές και για προσωπικό πλουτισμό. Δεν είναι δυνατόν να γίνονται πολιτικά και οικονομικά παιχνίδια εις βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων . Ποιος μπορεί να ξεχάσει το γεγονός ότι όταν με λάθος χειρισμό αυτών οδηγούνταν στη χρεοκοπία με κρατική παρέμβαση ( Έλληνα φορολογούμενο ) εξυγιάνθηκαν μετά από μόλις δύο-τρία χρόνια ήταν πάλι με μεγάλα χρηματικά ποσά χρεωμένες.

Το πάρτυ που είχαν στήσει μερικοί ευτυχώς τέλειωσε για εμάς. Επιτέλους ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα. Άν μπορούν να επιβιώσουν καλώς έχει αν όχι να κλείσουν. Συναισθηματισμοί δε χωρούν πια στην οικονομική συγκυρία που βιώνουμε. Δεν μπορεί επιτέλους ο Ελληνικός λαός να στηρίζει τα λάθη ( ίσως και όχι ) αυτών που είχαν την οικονομική διαχείριση και στρατηγική αυτών των Ενώσεων.

Πρέπει οι Ενώσεις να βγουν απ την εσωστρέφεια τους και να κινηθούν ως επιχειρηματίες στην ελεύθερη αγορά. Πρέπει τα προϊόντα που θα παρέχουν να είναι ανταγωνιστικά.

Πρέπει να αναζητήσουν νέες πηγές τροφοδοσίας έτσι ώστε να παρέχουν και οι ίδιες προϊόντα σε φθηνότερες τιμές.

Πως μπορεί να γίνει αυτό; Με δύο τρόπους.

  • Ο ένας είναι οι αγορές που θα κάνουν να μην είναι μόνο για την εκάστοτε τοπική Ένωση αλλά σε συνεργασία με τις άλλες Ενώσεις να κάνουν μαζί τις αγορές τους. Είναι βασική αρχή στη διαμόρφωση τιμής ενός προϊόντος και η ποσότητα που αγοράζει κάποιος. Άρα με μεγαλύτερη αγοραστική ποσότητα επιτυγχάνουμε χαμηλότερη τιμή μονάδας.
  • Ο δεύτερος τρόπος είναι η έρευνα αγοράς για να βρούμε την καλύτερη τιμή. Είναι γνωστό σ όλους μας η τεράστια αύξηση των λιπασμάτων κατά την τελευταία 5ετία -10ετία. Αυτό έχει ως άμμεσο αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής κόστους και στη συνέχεια τη συρρίκνωση του κέρδους του παραγωγού.

Με μια έρευνα αγοράς εύκολα μπορούμε να βρούμε ,σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, ακριβώς τα ίδια προϊόντα σε πολύ χαμηλότερες τιμές ακόμη και σε ποσοστά της τάξης του 30-40%!!! 

Αυτό σημαίνει αυτόματα

1) Μείωση κόστους παραγωγού.

2) Εφικτή μείωση τελικής τιμής.

3) Πολύ καλό ποσοστό κέρδους πώλησης με μάλιστα χαμηλότερη τελική τιμή πώλησης μονάδας..

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ανταγωνιστικότητα του προς πώληση προιόντος. Αυτή δεν είναι και η επιδίωξή μας; Εν αναμονή κινήσεων από πλευράς Ενώσεως και βοήθειας εάν μου ζητηθεί.

Υ.Γ Δεν αναφέρομαι στις τοπικές Ενώσεις όταν γράφω για πολιτικές σκοπιμότητες και προσωπικό πλουτισμό.

Γιώργος Παπανικολάου

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.