Πολιτιστικός Σύλλογος Καλαμπάκας «Τα Μετέωρα» – Εντυπώσεις από την εκδρομή στο Αργυρόκαστρο και στους Άγιους Σαράντα

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Καλαμπάκας «ΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ» πραγματοποίησε εκδρομή στο Αργυρόκαστρο και στους Άγιους Σαράντα το διήμερο 11 και 12 Ιουνίου.

0 398

Ξεκινήσαμε στις 7 το πρωί του Σαββάτου με καλή διάθεση και καλό καιρό, κάναμε μια στάση για καφέ στα Γιάννενα και λίγο αργότερα περάσαμε στο αλβανικό έδαφος από το τελωνείο της Κακαβιάς.

Αμέσως μετά τα σύνορα, τα χωριά που συναντήσαμε είναι ελληνικά, αναγνωρισμένα έτσι από το αλβανικό κράτος. Πρώτα επισκεφτήκαμε ένα στρατιωτικό νεκροταφείο στο χωριό Βουλιαράτες και στη συνέχεια τη Δερβιτσάνη, ένα ελληνικό κεφαλοχώρι, προσκυνήσαμε στο ναό του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού και αμέσως μετά είχαμε το γεύμα μας σε ένα γειτονικό επίσης ελληνικό χωριό.

Ο επόμενος προορισμός ήταν η πόλη του Αργυροκάστρου, μια φημισμένη ελληνική πόλη, με ηπειρώτικη αρχιτεκτονική, που αποτελεί σήμερα παραδοσιακό οικισμό προστατευόμενο από την Unesco. Το υπέροχο κάστρο σε ένα λόφο της πόλης είχε πανοραμική θέα όλης της πόλης και του κάμπου μπροστά της.

Μετά από μια δύσκολη αλλά πολύ όμορφη διαδρομή πλάι στον Μπίστριτσα ποταμό (που πηγάζει από το Γαλάζιο Μάτι) φτάσαμε στην πόλη των Αγίων Σαράντα όπου καταλύσαμε σ΄ ένα ωραίο ξενοδοχείο. Μια υπέροχη λουτρόπολη με πολύ ελληνικό στοιχείο, ωραίες παραλίες και έντονη νυκτερινή ζωή αλλά και υπερβολική δόμηση. Φάγαμε και διασκεδάσαμε με ηπειρώτικη ορχήστρα σε ένα θαυμάσιο παραθαλάσσιο κέντρο.

Την δεύτερη ημέρα, Κυριακή 12 Ιουνίου, αφήσαμε το ξενοδοχείο και μετά από διαδρομή 15 χιλιομέτρων επισκεφτήκαμε το εθνικό πάρκο Βουθρωτού. Εκεί, πάνω σε μια στρογγυλή χερσόνησο, βρίσκονται τα ερείπια της αρχαίας καστρόπολης του Βουθρωτού που αντανακλούν τα στάδια της ανάπτυξης από τους αρχαίους ελληνικούς και ελληνιστικούς χρόνους (4ο π.Χ αιώνα) μέχρι και τις αρχές του 19ου αιώνα. Μια υπέροχη διαδρομή μιάμιση ώρας, μέσα σε παρθένα και πυκνή βλάστηση δίπλα στη λιμνοθάλασσα. Στην κορυφή βρίσκεται το κάστρο όπου στεγάζεται το αρχαιολογικό μουσείο. Ο Βουθρωτός είναι από το 1992 υπό την προστασία της Unesco και από το 2003 με τη συνθήκη Ραμσάρ προστατευόμενος υδροβιότοπος.

Μετά την υπέροχη περιήγηση στο πάρκο, επιστρέψαμε πάλι στους Άγιους Σαράντα όπου περιηγηθήκαμε στην πόλη, με τη βοήθεια της πολύ καλής ελληνίδας ξεναγού, και παραμείναμε για φαγητό και καφέ. Στις 4 το απόγευμα, πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Αυτή τη φορά από το τελωνείο του Μαυροματίου περάσαμε στο νομό Θεσπρωτίας, κάναμε μια στάση για καφέ στην Ηγουμενίτσα και στις 9 το βράδυ επιστρέψαμε στην πόλη μας.

Ήταν ένα διήμερο ευχάριστο, συγκινητικό, μάθαμε πράγματα που δεν ξέραμε και γνωρίσαμε τόπους που δεν πάει κανείς εύκολα.

Ήταν μια υπέροχη εμπειρία για όλους μας.

Πολιτιστικός Σύλλογος Καλαμπάκας «ΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ»

Η Γραμματέας.

IMG 1898iIMG 1949iIMG 1950iIMG 1980iIMG 2013i

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.