Πίστα Φόρμουλα 1 θέλει να φτιάξει ο Αγοραστός στη Μαγνησία

1 526

Την περίπτωση κατασκευής πίστας Φόρμουλας 1 στην περιοχή της Μαγνησίας εξετάζει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, όπως αποκάλυψε  με τηλεοπτικές του δηλώσεις στην TRT.

O κ. Αγοραστός, λάτρης της ταχύτητας και των μηχανοκίνητου αθλητισμού βρίσκεται ήδη σε συνενόηση με τον Δήμαρχο Αλμυρού Βαγγέλη Χατζηκυριάκο για την προετοιμασία ενός φακέλου, εφόσον πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις.

Ειδικότερα, στο γραφείο του Περιφερειάρχη στη Λάρισα, υπάρχει ένα τοπογραφικό διάγραμμα μίας έκτασης χιλίων στρεμμάτων, πολύ κοντά στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, το οποίο εξετάζετα από τις υπηρεσίες κατά πόσον θα μπορούσε να λειτουργήσει ως το σημείο που θα κατασκευαστεί η πίστα.

Τα σενάρια

Το σενάριο της δημιουργίας πίστας Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα δεν είναι κάτι καινούργιο. Μάλιστα οι πρώτες συζητήσεις για κάτι τέτοιο ξεκίνησαν από το 1968, όταν άρχισαν να εξετάζονται κάποιες αρχικές προοπτικές.

50 χρόνια έχουν περάσει από τότε και η υπόθεση F1 έχει ανοίξει και κλείσει πολλές φορές. Η τελευταία πρόταση αφορούσε τη δημιουργία πίστας στη Δραπετσώνα και το λιμάνι του Πειραιά, αφού είχαν εξεταστεί επίσης ιδέες για το Ελληνικό, τον Ορχομενό, τη Χαλανδρίτσα Αχαΐας και την Τρίπολη. Η συγκεκριμένη πρόταση σχεδιάστηκε και παρουσιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Αθανάσιο Παπαθεοδώρου και το σωματείο ΔΙΕΛΠΙΣ.

Πίστα F1 στην Ελλάδα λοιπόν; 

Όσο καταπληκτικό κι αν ακούγεται ένα τέτοιο ενδεχόμενο, είναι σίγουρα σύνθετο και πολύπλευρο. Πολλά είναι τα ζητήματα που εγείρονται, με σημαντικότερο αυτό του οικονομικού κόστους ενός τέτοιου εγχειρήματος. Το κόστος κατασκευής πίστας και υποδομών φιλοξενίας των αγώνων ανέρχεται στα 100 εκ. δολάρια, ποσό αστρονομικό για την Ελλάδα της οικονομικής κρίσης. Για να κατανοήσουμε καλύτερα την τάξη μεγέθους, αρκεί να σκεφτούμε ότι ο αγώνας πόλης της Σιγκαπούρης κοστίζει ετησίως 73 εκ. δολάρια! Είναι γνωστό ότι η Φόρμουλα 1 είναι από τα πιο ακριβά αθλήματα, όπως επίσης και τα εισιτήρια των αγώνων της…

Σίγουρα το βάρος που θα δημιουργήσει αυτό στην ελληνική οικονομία είναι ίσως το πιο σημαντικό μειονέκτημα, όμως από μια τέτοια επένδυση, θα προκύψουν έσοδα και ανάπτυξη, που πιθανώς μπορούν να υπερκαλύψουν το κόστος. Πρακτικά αυτό σημαίνει δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, καθώς και ανάπτυξη ενός κλάδου του τουρισμού που σήμερα δεν υπάρχει.

Οπότε, νέα πίστα σημαίνει και πολλά νέα έσοδα και οφέλη από την δημιουργία της.

thenewspaper.gr

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

  1. Schumi λέει

    Για να επιτρέψει η FIA να γίνει πίστα κάπου πρώτα πρέπει να υπάρχουν υποδομές.
    Αεροδρόμια, λιμάνια και αυτοκινητόδρομοι και η Θεσσαλία δεν έχει τίποτα από αυτά.
    Μετά χρειάζονται να πέσουν τα λεφτά για υποδομές για την πίστα.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.