Παγώνη: Η δεύτερη δόση του εμβολίου έχει περισσότερες παρενέργειες

0 425

Η δεύτερη δόση του εμβολίου για τον κορονοϊό έχει παρατηρηθεί ότι έχει περισσότερες παρενέργειες από την πρώτη δήλωσε μιλώντας στο Mega η γιατρός και πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ Ματίνα Παγώνη. Όπως εξήγησε αρκετοί που έκαναν την δεύτερη δόση παρατηρήθηκε ότι είχαν μυαλγίες, έκαναν πυρετό για δύο μέρες, ένιωσαν καταβολή και χρειάστηκε αν μείνουν στο σπίτι για μικρό διάσστημα.

«Υπήρχαν πολλά περιστατικά τέτοια τα οποία τα έχουμε καταγράψει.  Αντίθετα όπως είπε στην πρώτη δόση το 99% των πολιτών που εμβολιάστηκε μέχρι στιγμής ένιωσε ένα πόνο μόνο τοπικά.

Αναφερόμενη στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε με την νοσηλεύτρια τόνισε ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να δημιουργήσουν παράλυση. «Μπορεί να είναι και από το εμβόλιο. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να περιμένουμε την διάγνωση των γιατρών και από κει και πέρα βάση των αποτελεσμάτων θα μιλήσουμε. Δεν έχει πει γιατρό ότι φταίει το εμβόλιο για το πρόβλημα με τη νοσηλεύτρια Δεν είναι σωστό να βγαίνουμε και να πετάμε βόμβες και να λέμε ότι αυτό το περιστατικό ήταν από τα εμβόλια ή δεν ήταν από το εμβόλια. Όλα τα εμβόλια έχουν παρενέργειες» κατέληξε η κ. Παγώνη.

Ακόμα, η κυρία Παγώνη απάντησε σε ερώτηση που δέχτηκε για το ότι εμβολιάζονται άτομα ηλικίας 60-65 ετών την ώρα που δεν έχουν εμβολιαστεί άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. «Εγινε εισήγηση εδώ και τρεις τέσσερις ημέρες για τους νεφροπαθείς και για άλλες ευπαθείς ομάδες για να μπουν και αυτοί στο πρόγραμμα εμβολιασμού, παράλληλα με την ηλικιακή ομάδα που εμβολιάζεται τώρα», σημείωσε η κυρία Παγώνη.

Οι γιατροί δεν συνδέουν την παράλυση με το εμβόλιο

Σε κάθε περίπτωση, οι γιατροί δεν συνδέουν το περιστατικό αιφνίδιας παράλυσης της 40χρονης με το εμβόλιο κατά του κορονοϊού. Μάλιστα, και σε διεθνές επίπεδο δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια παρενέργεια αυτού του τύπου. Μιλώντας στον ΑΝΤ1, την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου ο πρόεδρος της Ελληνικής Νευρολογικής Εταιρείας, Νίκος Γρηγοριάδης, ήταν κατηγορηματικός ότι το εμβόλιο δεν συνδέεται με την παράλυση της νοσηλεύτριας. Σύμφωνα με τον κ. Γρηγοριάδη θα πρέπει:

  • Να γίνει εξέταση του ιστορικού 
  • Υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο το περιστατικό να είναι συγκυριακό 

«Μοιραία πρέπει να δανειστούμε την εμπειρία μας από τη σχέση του συνδρόμου Guillain-Barre με τους εμβολιασμούς γενικότερα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νικολαΐδης για να προσθέσει: «Μετά τους πολλούς εμβολιασμούς που έχουν γίνει, κυρίως κατά της γρίπης, δεν υπάρχει καμία αποδεδειγμένη συσχέτιση των εμβολίων με τη νόσο Guillain-Barre.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ελληνικής Νευρολογικής Εταιρείας, πιο πιθανό είναι να πάθει κανείς Guillain-Barre μετά τη γρίπη παρά μετά το εμβόλιο κατά της γρίπης. Σύμφωνα με τον κ. Νικολαΐδη, μάλιστα, οι πολίτες δεν πρέπει να επηρεαστούν από αυτό το συμβάν και να μην κάνουν το εμβόλιο. «Είμαστε αντιμέτωποι με μία λαίλαπα. Δεν μπορούμε να κάνουμε υποθέσεις χωρίς επιστημονικά δεδομένα και να τρομάζουμε τον κόσμο. Εκανα το εμβόλιο και τις δόσεις του και δεν είχα κανένα πρόβλημα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ελληνικής Νευρολογικής Εταιρείας.

ethnos.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.