Online αγορές: Αποζημίωση για κάθε ημέρα καθυστέρησης του κούριερ

0 491

Δικαίωμα αποζημίωσης, το οποίο ανέρχεται σε 6 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης παράδοσης της παραγγελίας τους από τις κούριερ, έχουν οι καταναλωτές.

Το πρόβλημα διογκώθηκε τις τελευταίες εβδομάδες στην Ελλάδα, όπου παρατηρούνται πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις δεμάτων από online παραγγελίες.

Αυτός, εξάλλου, ήταν και ένας από τους βασικούς λόγους, που η κυβέρνηση αποφάσισε να στραφεί στη λύση του click away, ώστε να μειωθεί ο όγκος των αποστολών.

Η Γενική Γραμματέας του ΚΕΠΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών), Ευαγγελία Κεκελέκη, μιλώντας ΕΡΤ, έκανε λόγο για απαράδεκτη κατάσταση στις ταχυμεταφορές.

«Εμείς στο ΚΕΠΚΑ δεν τις δικαιολογούμε καθόλου. Οι καθυστερήσεις στις ταχυμεταφορές είχαν παρουσιαστεί στο προηγούμενο lockdown από τον Μάρτιο. Είχαν τον χρόνο να διορθώσουνε τα πράγματα, να προσλάβουν προσωπικό, να κάνουν τις υποδομές τους καλύτερες. Αυτό που αντιμετωπίζουμε τώρα στο δεύτερο lockdown είναι απαράδεκτο», τόνισε.

Δικαίωμα αποζημίωσης για καθε ημέρα καθυστέρησης

Όπως είπε, οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα αποζημίωσης 6 ευρώ για κάθε ημέρα, που καθυστερεί η παράδοση του δέματος.

«Υπάρχει μία οδηγία προς τους καταναλωτές από την ΕΕΤΤ, η οποία λέει ξεκάθαρα πως για κάθε ημέρα καθυστέρησης δικαιούται ο καταναλωτής 6 ευρώ αποζημίωση. Εάν, παραδείγματος χάριν, είναι να παραδοθεί στις 3 ημέρες και παραδοθεί στις 10 ημέρες, τότε έχει δικαίωμα αποζημίωσης 60 ευρώ», σημείωσε.

Ωστόσο, όπως επεσήμανε, το πρόβλημα είναι το πού θα βρει ο καταναλωτής τη σύμβαση ανάμεσα στο κατάστημα και την εταιρεία κούριερ, για να δει στις πόσες ημέρες προβλέπεται η παράδοση και να διεκδικήσει ανάλογη αποζημίωση.

«Εμείς, για μέλη του ΚΕΠΚΑ στο προηγούμενο lockdown πήραμε τέτοιες αποζημιώσεις», είπε η κυρία Κεπελέκη.

Click away: Πώς επιστρέφουμε ένα προϊόν

Ενημερωτικό σημείωμα εξέδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης σχετικά με τα καταναλωτικά Δικαιώματα με τη μέθοδο παράδοσης εκτός καταστήματος «click away».

Έτσι, εάν η αγορά έγινε μέσω οργανωμένου ηλεκτρονικού καταστήματος και η σύμβαση συνήφθη από απόσταση με αποκλειστική χρήση ενός ή περισσότερων μέσων επικοινωνίας όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το τηλέφωνο, η τηλεομοιοτυπία ή το Διαδίκτυο, μέχρι και τη στιγμή σύναψης της σύμβασης, τότε οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης εντός 14 ημερών από την παραλαβή του προϊόντος, ανεξαρτήτως του τρόπου παραλαβής του (με courier ή αυτοπροσώπως) και χωρίς άλλη επιβάρυνση, εκτός από το άμεσο κόστος επιστροφής των αγαθών.

star.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.