Οι προτάσεις του Υπ. Δημάρχου Γιάννη Μπουφίδη και του Συνδυασμού «Όραμα και Δράση» στην Ημερίδα του Σ.Τ.Ε.Μ για τον Τουρισμό

Τις προτάσεις του συνδυασμού “Όραμα και Δράση” κατέθεσε σήμερα στην ημερίδα του Σ.Τ.Ε.Μ ο υποψήφιος Δήμαρχος Καλαμπάκας κ. Γιάννης Μπουφίδης.

Οι προτάσεις έχουν ως εξής:

0 243

Τις προτάσεις του συνδυασμού “Όραμα και Δράση” κατέθεσε σήμερα στην ημερίδα του Σ.Τ.Ε.Μ ο υποψήφιος Δήμαρχος Καλαμπάκας κ. Γιάννης Μπουφίδης.

Οι προτάσεις έχουν ως εξής:

Τις προτάσεις του συνδυασμού “Όραμα και Δράση” κατέθεσε σήμερα στην ημερίδα του Σ.Τ.Ε.Μ ο υποψήφιος Δήμαρχος Καλαμπάκας κ. Γιάννης Μπουφίδης.

Οι προτάσεις έχουν ως εξής:

Ο τουρισμός είναι η πιο σημαντική οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή. Οι επιπτώσεις από την επιτυχία ή αποτυχία της ετήσιας τουριστικής κίνησης, επιδρούν σημαντικά στην καθημερινή ζωή όλων και επηρεάζουν το βιοτικό επίπεδο.

Οι φυσικές ομορφιές του μοναδικού γεωλογικού φαινόμενου, η ποικιλομορφία του τοπίου, ο ορεινός όγκος της Πίνδου, το κλίμα, η κομβική γεωγραφική θέση, η χιλιόχρονη μοναστική πολιτεία και η πολιτιστική κληρονομιά που διαθέτει η περιοχή, είναι τα τοπικά συγκριτικά πλεονεκτήματά έναντι άλλων τουριστικών προορισμών.

Τα τουριστικά θέλγητρα που βρίσκονται στη σκιά των Μετεώρων όπως το σπήλαιο της Θεόπετρας και ο ορεινός όγκος του Ασπροποτάμου δεν έχουν την προβολή και την προσοχή που θα έπρεπε. Δεν έχει γίνει τίποτα σημαντικό για την αξιοποίηση τους τουριστικά. Αυτό έχει σαν συνέπεια η οικονομική δραστηριότητα να περιορίζετε εγγύς των βράχων των Μετεώρων. Δημιουργείτε έτσι μια μη ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη σε έναν δήμο με τεράστια έκταση αλλά με πολλά και σημαντικά προβλήματα.

Οι βασικοί άξονες της τουριστικής μας δράσης για την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου Καλαμπάκας είναι οι εξής τρείς:

1. ΑΞΟΝΑΣ
Να καταστεί η περιοχή προορισμός τουλάχιστον μιας διανυκτέρευσης.
Η μεγάλη πλειοψηφία των επισκεπτών μένουν στην περιοχή από μερικές ώρες έως 1 μέρα και εδώ εντοπίζετε ο σημαντικότερος αρνητικός παράγοντας που καθιστά μη βιώσιμη και παραγωγική την λειτουργία για μια μεγάλη μερίδα επιχειρήσεων. Αυτό για να γίνει θα πρέπει να δράσουμε με σκοπό να δώσουμε στον επισκέπτη κίνητρο για να παρατείνει την διαμονή του.
Οι προτάσεις μας για αυτό είναι:
• Ανάδειξη, όπως του αξίζει, του σπηλαίου της Θεόπετρας. Το συγκεκριμένο σπήλαιο έχει την παλαιότερη ανθρώπινη κατακευή που έχει ποτέ βρεθεί και πιστέψτε με, αν ήταν στην Αμερική θα είχε ουρές.
• Ανάδειξη των πεζοδρόμων της παλιάς Καλαμπάκας και ένωση τους με το κέντρο της πόλης.
• Οργάνωση θεματικών εκδηλώσεων σε συγκεκριμένες περιόδους. (Π.χ. το Πασχαλιάτικο Φεστιβάλ, αθλητικά event, συνέδρια κτλ.)
• Ανάδειξη των πολιτιστικών στοιχείων των χωριών μας.
• Προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού, του τουρισμού περιπέτειας και του αγροτουρισμού. Πρόσφατη μελέτη του πανεπιστημίου George Washington University, λέει ότι η αύξηση που καταγράφει η συγκεκριμένη αγορά είναι της τάξης του 65% από το 2009, με ετήσιο τζίρο που ξεπερνά τα 365 δισεκατομμύρια δολάρια. Ενώ σύμφωνα πάντα με την μελέτη, ο μέσος όρος διάρκειας παραμονής ενός τέτοιου επισκέπτη είναι 10 ημέρες.
• Η δημιουργία μιας τριγωνικής ποδηλατικής διαδρομής που θα ενοποιήσει τα μνημεία τουριστικού ενδιαφέροντος του αστικού ιστού της πόλης με το πλατανόδασος της Διάβας, τη γέφυρα της Σαρακίνας και το σπήλαιο της Θεόπετρας. Άλλη μια τριγωνική ενοποίηση που θα δώσει ώθηση στο τουριστικό προϊόν είναι η ενοποίηση μιας περιπατητικής θεματικής διαδρομής με μονοπάτια που συνδέουν την παλιά πόλη της Καλαμπάκας με τον παλιό οικισμό του Καστρακιού και τη σύνδεση του μονοπατιού της Αγιας Τριάδας με το μονοπάτι που διέρχεται την περιοχή κάτω από την Ιερά μονή Ρουσάνου (Αρσανίωτικα) έτσι ώστε να δημιουργηθούν ενοποιημένες θεματικές περιπατητικές διαδρομές.
• Μόνιμο, σύγχρονο εκθετήριο τοπικών προιόντων, σε κεντρικό σημείο της πόλης.
• Ανάδειξη και προώθηση του όρους Τριγγίας ως ιδανικός προορισμός για ορειβατικό σκι.
• θα πρέπει επίσης να αναδειχθεί η κομβική θέση του προορισμού στο κέντρο της ηπειρωτικής χώρας και η σύνδεσή του με άλλους αναγνωρίσιμους και αναδυόμενους τουριστικούς πόλους όπως ο Όλυμπος, το Πήλιο, Η λίμνη Πλαστήρα, το Μέτσοβο, τα Ζαγοροχώρια, το Περτούλι – Ελάτη και οι Δελφοί.
• Μελέτη από διεθνώς αναγνωρισμένο καλλιτέχνη, για ένα ήπιας μορφής φωτιστικό θεάμα το βράδυ, στην Καλαμπακα και στο Καστράκι, το οποίο θα δημιουργήσει μια νυχτερινή εικόνα της περιοχής που θα αναγκάζει τον επισκέπτη να κάτσει να την δεί.
Σύντομα, ελπίζουμε, θα παραδοθούν το Γεωλογικό μουσείο Καστρακίου, Η τρισδιάστατη απεικόνιση της ιστορίας των Μετεώρων και η Δημοτική Βιβλιοθήκη. Αυτοί οι επισκέψιμοι μουσειακοί πολύ-χώροι με τις κατάλληλες ενέργειες προβολής και διαχείρισης μπορούν να εμπλουτίσουν το τουριστικό μας προϊόν, ενώ παράλληλα να φέρουν έσοδα στον Δήμο.
Βασικός στόχος της στρατηγικής προβολής του τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας είναι: Να γίνει γνωστή (επανατοποθετηθεί) η περιοχή σαν προορισμός διανυκτέρευσης και όχι σαν στάση λίγων ωρών με έμφαση τον Θρησκευτικό και πολιτιστικό τουρισμό, τον τουρισμό περιπέτειας, τον αγροτουρισμό και την τοπική γαστρονομία.

2. ΑΞΟΝΑΣ
Να προσελκύσουμε νέους τουρίστες διαφημίζοντας την περιοχή χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και τα νέα μέσα.
Η περιοχή μας με τα τόσα πλεονεκτήματα, ένα αναξιοποίητο χρυσορυχείο όπως έχω αναφέρει ήδη έχει ανάγκη όσο ποτέ από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο marketing.Η προβολή και προώθηση του προορισμού είναι κομβικής σημασίας για εμάς. Εκεί υστερούμε πολύ σαν περιοχή και εκεί θα ρίξουμε το βάρος της προσπάθειας μας. Πρόθεσή μας είναι να συνεργαστούμε με τους πλέον καταξιωμένους και εξειδικευμένους επιστήμονες στο χώρο του τουριστικού marketing στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το Brand “Meteora” είναι διεθνώς αναγνωρισμένο αλλά θα πρέπει να ξαναδημιουργηθεί (rebrand) και να ενισχυθεί δίνοντας του μια νέα διάσταση προωθώντας και δίνοντας βαρύτητα σε δυνατά σημεία τα οποία δεν είναι ιδιαιτέρως γνωστά.
Θα σχεδιαστεί το νέο, σύγχρονο λογότυπο της περιοχής των Μετεώρων, το οποίο θα πρέπει να προβάλλεται παντού. Ήδη, λόγω φιλικών σχέσεων, έχουμε έρθει σε επαφή και εξασφαλίσαμε την βοήθεια, του για πολλούς, κορυφαίου brand manager στον κόσμο, του Peter Economidis. (Για όσους δεν τον γνωρίζουν, είναι ο άνθρωπος που ανέλαβε την δεκαετία του 90 την αναγέννηση της Apple). Τέτοιες συνεργασίες θα μας βοηθήσουν στο να μπει το όνομα της Καλαμπάκας ξανά στον παγκόσμιο χάρτη.
Προτάσεις για την προβολή:
• Θα ιδρύσουμε τον οργανισμό τουριστικής προβολής Μετεώρων. Ένα οργανισμό τουριστικής προβολής που θα λειτουργήσει με βάση τα διεθνή πρότυπα και που θα στελεχωθεί με νέους ικανούς ανθρώπους της περιοχής μας, νέους επιστήμονες από τον χώρο του τουρισμού, του μάρκετινγκ και των νέων τεχνολογιών και που σε συνεργασία με ειδικούς συμβούλους θα αναλάβουν να προβάλουν και προωθήσουν τα Μετέωρα στη νέα εποχή.
• Πρώτη δουλειά του παραπάνω οργανισμού θα είναι η δημιουργία νέας σύγχρονης ιστοσελίδας του Δήμου σε τουλάχιστον 5 γλώσσες.
• Στοχευμένη διαφήμιση στα μετρό των πόλεων που έχουν απευθείας πτήση για Αγχίαλο, με τίτλο «Μετέωρα, ένα μέρος που πρέπει να δεις στην ζωή σου, τρείς ώρες μακριά», σε συνεργασία με την αεροπορική εταιρεία Ryanair. Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσουμε να φέρουμε μεμονωμένους τουρίστες οι οποίοι θα έρθουν αποκλειστικά για την περιοχή.
• Διαφήμιση στις 4 τουριστικές στάσεις του μετρό της Αθήνας (Μοναστηράκι, Σύνταγμα, Ακρόπολη, Θησείο), καθώς και στο Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Ο τίτλος της θα τονίζει «Μετέωρα, 4 ώρες μακριά ».
• Δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού για την προώθηση της περιοχής στα social media.
• Συναντήσεις στο εξωτερικό με μεγάλα τουριστικά γραφεία ώστε να συμπεριλάβουν την περιοχή στα τουριστικά τους πακέτα.
• Συναντήσεις με μεγάλους εκδοτικούς οίκους του εξωτερικού, όπως για παράδειγμα το National Geographic Society ή το travel channel, για προώθηση της περιοχής στα μέσα τους. (Πρόσφατα έπεσε στα χέρια μου ένα τεύχος με τα 50 ωραιότερα φυσικά τοπία στον κόσμο. Θεωρώ απαράδεκτο να μην περιλαμβάνουν τα Μετέωρα. Αυτό θα αλλάξει.)
• Στοχευμένη διαφήμιση στις χώρες που μπορούν εύκολα να προσεγγίσουν την περιοχή οδικά, όπως Βουλγαρία, Σκόπια, Ρουμανία, Σερβία κτλ.
• Ειδική προβολή και εισχώρηση στην Ρωσική αγορά, σε συνεργασία με την Εκκλησία της Ελλάδας αλλά και με τον Ρώσο σύμβουλο της πρεσβείας με τον οποίο έχω έρθει ήδη σε επαφή για το συγκεκριμένο θέμα.

3. ΑΞΟΝΑΣ
Όλοι οι επισκέπτες πρέπει να φεύγουν ικανοποιημένοι και με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα, του trip advisor, περίπου 4 στους 10 αποφασίζουν να επισκεφτούν μια περιοχή ακούγοντας καλά λόγια από τον στενό τους έμπιστο κύκλο ανθρώπων. Καταλαβαίνουμε όλοι λοιπόν το πόσο σημαντικό είναι να εστιάσουμε στο πως θα αυξήσουμε τις θετικές κριτικές από τους επισκέπτες που έρχονται εδώ. Για να το πω πιο απλά: Πρέπει οι επισκέπτες να φεύγουν ικανοποιημένοι. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την συνεχή βελτίωση του τουριστικού προϊόντος μας, θέτοντας ποιοτικές προδιαγραφές που θα διασφαλίζουν το αποτέλεσμα.
Ενδεικτικά αναφέρω μερικά από αυτά που είναι απλά και αυτονόητα.
• Θα πρέπει να λειτουργήσει σε κεντρικό σημείο της πόλης, το κέντρο τουριστικών πληροφοριών, 7 μέρες την εβδομάδα αλλά και τις αργίες. Οι υπάλληλοι που θα το επανδρώσουν θα πρέπει να είναι άριστα καταρτισμένοι για τα τουριστικά δρώμενα της περιοχής, ενώ θα πρέπει να γνωρίζουν τουλάχιστον την Αγγλική .
• Δημιουργία και διάθεση πλήρους τουριστικού χάρτη της περιοχής με πληροφορίες και προτάσεις για δραστηριότητες και κοντινές εκδρομές.
• Καλύτερη σήμανση προς όλα τα μνημεία της περιοχής.
• Αντιμετώπιση του προβλήματος της ηχορύπανσης κυρίως από τις εξατμίσεις των δικύκλων.
• Καλύτερος συντονισμός των υπηρεσιών καθαριότητας και ειδικότερα πέριξ των παρκινγκ των Ιερών Μονών όπου παρατηρείται ρύπανση λόγο της μαζικής προσέλευσης τουριστών και σε άλλα τουριστικά σημεία της πόλης. (Να το πω απλά: Η περιοχή πρέπει να λάμπει)
• Προμήθεια καλαίσθητων κάδων σκουπιδιών σε όλα τα τουριστικά σημεία. (Ο Δήμος Βόλου πρόσφατα εκμεταλλεύτηκε ένα Ευρωπαικό πρόγραμμα και έφτιαξε σε κεντρικά σημεία, χωρίς κόστος, τους νέους βυθιζόμενους κάδους)
• Παροχή σύγχρονων δημόσιων αποχωρητηρίων στην Καλαμπάκα αλλά και στα Μετέωρα.
• Καλύτερη σήμανση και διάνοιξη των υφιστάμενων μονοπατιών της περιοχής.
• Λύση στο πρόβλημα των αδέσποτων ζώων.
• Εμφύσηση της τουριστικής συνείδησης κυρίως στα παιδιά.
Καθώς όμως αναπτύσσεται η τουριστική μας βιομηχανία, δημιουργείτε ένα αντίκτυπο που επηρεάζει την ιερότητα του χώρου, την μοναστική παράδοση, τις φυσικές πηγές και το οικοσύστημα. Εδώ δημιουργείται η ανάγκη για έναν στρατηγικό τουριστικό σχεδιασμό που θα βασίζετε πάνω σε δύο άξονες. Την αειφόρα – βιώσιμη ανάπτυξη και τον υπεύθυνο τουρισμό. Πρέπει δηλαδή να διασφαλίζονται εκείνες οι προϋποθέσεις προστασίας του φυσικού και του θρησκευτικού χώρου των Μετεώρων.
Πρέπει να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ του πολιτιστικού και πνευματικού χαρακτήρα των Μετεώρων και του φυσικού περιβάλλοντος και της αξιοποίησης του με ήπιες εναλλακτικές δραστηριότητες.
Για να μπορέσουν αυτά τα δύο να συνυπάρξουν αρμονικά και να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες που θα επιτρέψουν την οικονομική εκμετάλλευση τέτοιων τουριστικών υπηρεσιών προϋπόθεση είναι :
Να εξασφαλίσουμε τη σωστή ενημέρωση τόσο στο διαδίκτυο όσο και την εδώ πληροφόρηση των επισκεπτών για της ιδιαιτερότητες της περιοχής, των σεβασμό της ιερότητας και την προστασία της χλωρίδας και της πανίδας.
– την προστασία της περιοχής από τις συνέπειες της μαζικότητας του τουρισμού.
– την ενθάρρυνση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όχι άναρχα αλλά οργανωμένα με κανόνες και μέτρο και πάντα κάτω από την επίβλεψη ντόπιων ξεναγών, συνοδών βουνού, και δασκάλων αναρρίχησης.

Κλείνοντας, θα ήθελα να διευκρινίσω πως ότι και να κάνει ο δήμος αν δεν υπάρχει η κατάλληλη συνεργασία με τους επαγγελματικούς φορείς και σωστή επιχειρηματικότητα από τους πολίτες του Δήμου τίποτα από όλα αυτά δεν πρόκειται να αποφέρουν καρπούς ανάπτυξης. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εμπλέκεται όλη η τοπική κοινωνία και οι διάφορες υπηρεσίες και θεσμοί. Η δημοτική αρχή, η τουριστική αστυνομία, οι επαγγελματικές ενώσεις, το δασαρχείο, οι απλοί πολίτες. Τα απλά καθημερινά πράγματα είναι αυτά που κάνουν την διαφορά.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr