Μείωση τιμών στα τσιγάρα

Βγήκαν τα μαχαίρια στην καπνοβιομηχανία με τη μορφή προσφορών. Η τιμή των 3,80 ευρώ το πακέτο ήταν αρκετά «βαριά» για την αγορά και το αποτέλεσμα ήταν να μειωθούν οι πωλήσεις έως 20% με τα νέα φορολογικά μέτρα.

tsigaro
0 55

Βγήκαν τα μαχαίρια στην καπνοβιομηχανία με τη μορφή προσφορών. Η τιμή των 3,80 ευρώ το πακέτο ήταν αρκετά «βαριά» για την αγορά και το αποτέλεσμα ήταν να μειωθούν οι πωλήσεις έως 20% με τα νέα φορολογικά μέτρα. Βγήκαν τα μαχαίρια στην καπνοβιομηχανία με τη μορφή προσφορών. Η τιμή των 3,80 ευρώ το πακέτο ήταν αρκετά «βαριά» για την αγορά και το αποτέλεσμα ήταν να μειωθούν οι πωλήσεις έως 20% με τα νέα φορολογικά μέτρα. Η κίνηση της Philip Morris να κυκλοφορήσει μίνι πακέτο Marlboro στην τιμή των 3 ευρώ χαρακτηρίστηκε casus belli από τον ανταγωνισμό. Η βιομηχανία θέλει την τιμή του πακέτου πάνω από τα 4 ευρώ για να διατηρήσει τα κέρδη της σε ικανοποιητικά επίπεδα. Κάτι που ισχύει και για τους συνεταίρους της, που είναι οι πρατηριούχοι και οι περιπτερούχοι.

Ομως το αρνητικό κλίμα που επικρατεί στην αγορά δεν βοηθά για την περαιτέρω άνοδο της τιμής του πακέτου. Ετσι οι κινήσεις των στελεχών της βιομηχανίας οδηγούν αναγκαστικά σε μείωση της τιμής του πακέτου των τσιγάρων στα 3 ευρώ, έτσι ώστε να κρατήσουν τα αρχικά τους μερίδια στην αγορά ή ακόμη και να τα αυξήσουν.

Η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία, η British American Tobacco, που διαθέτει πλούσια γκάμα τσιγάρων, απάντησε στην κίνηση της Philip Morris και προωθεί στην αγορά το πακέτο Prince στην τιμή των 3 ευρώ από 3,80 ευρώ που πωλείται σήμερα. Την ίδια τακτική ακολούθησε και για το πακέτο Stuyvesant, ενώ το Pall Mall το διαθέτει ήδη στην αγορά στην τιμή των 2,90 ευρώ για τη συσκευασία που περιέχει 25 τσιγάρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο αρχικός σχεδιασμός είναι η προσφορά των 3 ευρώ το πακέτο να έχει μικρή χρονική διάρκεια και να επανέλθει αργότερα στα 3,80 ευρώ. Ηδη τα πρατήρια έχουν εφοδιαστεί με πακέτα τσιγάρων με τις νέες τιμές, αλλά είναι αμφίβολο αν περάσουν την πόρτα των περιπτέρων, αφού οι ιδιοκτήτες θα βγάλουν ψίχουλα από την πώλησή τους.

Στο παζλ των χαμένων, εκτός από τη βιομηχανία που πουλά κοντά στο κόστος, είναι οι πρατηριούχοι, οι περιπτερούχοι και το υπουργείο Οικονομικών, που χάνει τα περισσότερα έσοδα.

Η απόφαση της British American Tobacco να κατεβάσει στα 3 ευρώ την τιμή του πακέτου θα μειώσει τα έσοδα του κράτους κατά 62 λεπτά το πακέτο. Η τιμή των 3,80 ευρώ δίνει έσοδα 3,21 ευρώ το πακέτο και για τα 3 ευρώ πέφτει στα 2,59 ευρώ παρουσιάζοντας πτώση κατά 19%.

Το υπουργείο Οικονομικών, όπως όλα δείχνουν, πήγε για… μαλλί και βγήκε κουρεμένο, αφού η λιανική τιμή καθορίζεται από την καπνοβιομηχανία.

Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι στην ίδια κατεύθυνση αναμένεται να κινηθεί και η εταιρεία Japan Tobacco International, που διαθέτει στην αγορά τα τσιγάρα Camel, Winston, Silk Cut κ.τ.λ.

Το υπουργείο Οικονομικών έχει θορυβηθεί από τις εξελίξεις αλλά και από τη σημαντική πτώση που καταγράφουν τα έσοδα από καπνικά προϊόντα. Τον Ιούλιο διαμορφώθηκαν μόλις στα 133,7 εκατ. ευρώ από 272,1 εκατ. πέρυσι καταγράφοντας πτώση 50%.

Ο κ. Γιάννης Πλακόπουλος πρόεδρος της Ενωσης Καπνοπωλών – Περιπτερούχων της Αθήνας θεωρεί ότι η κίνηση της British American Tobacco είναι η χαριστική βολή για τους περιπτερούχους, οι οποίοι με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγηθούν σε πτώχευση.

Ο κ. Πλακόπουλος υποστηρίζει πως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αδυνατεί να προστατεύσει αρχικά τα δικά της συμφέροντα και στη συνέχεια του δικτύου και της αγοράς καπνού.

Ο κ. Πλακόπουλος εκτιμά ότι άμεσα το υπουργείο πρέπει να προχωρήσει στην αναμόρφωση του φόρου στα τσιγάρα αν θέλει έσοδα και να παραμείνουν στη ζωή τα 40.000 περίπτερα και ψιλικατζίδικα που υπάρχουν στη χώρα. Να σημειωθεί ότι η αγορά του καπνού το 2009 έφερε 2,5 δισ. ευρώ στα ταμεία του κράτους, ενώ φέτος αναμένεται να εισπράξει τουλάχιστον 3,3 δισ. ευρώ, τα οποία όμως είναι αδύνατο να συγκεντρωθούν, αφού οι πωλήσεις έχουν μειωθεί έως 20%.

Νίκος Θεοδωρόπουλος

ΕΘΝΟΣ, 7/8/2010

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.