Με καρδιά την Καλαμπάκα η σιδηροδρομική Εγνατία – Κατερίνα Παπακώστα: Το σημείο κλειδί στα έργα αυτά είναι η περιοχή μας.

0 367

Έντονη κινητικότητα παρατηρείται από την Kυβέρνηση και τον ΟΣΕ για την μελλοντική υλοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα-Γιάννενα-Ηγουμενίτσα και Καλαμπάκα – Κοζάνη.

 

Την ευχάριστη είδηση μετέφερε η Τρικαλινή βουλευτής Κατερίνα Παπακώστα μετά από συναντήσεις που είχε με κυβερνητικούς παράγοντες και υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ.

 

Σύμφωνα με την κ. Παπακώστα για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ηγουμενίτσα εγκρίθηκε η χρηματοδότηση και η ανακήρυξη των αναδόχων μελετών ύψους 20 εκατ. Ευρώ αναμένεται στο τέλος του 2022, ενώ η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται το 2030.

 

Αναλυτικά

 

Νέα σιδηροδρομική Γραμμή Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα

Κατάσταση :

 

Είναι ενταγμένη στο Κεντρικό Δίκτυο Δ.Δ.Μ.

Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση μελετών ύψους 20,0 εκατ. Ευρώ

Προκήρυξη μελετών : Τέλος 2021 σε 4 τμήματα

Ανακήρυξη Αναδόχου μελετών : Τέλος 2022

Ολοκλήρωση μελετών : Α΄εξάμηνο 2025

Ολοκλήρωση έργου : Στόχος το 2030

 

Πολύ ευχάριστα είναι επίσης τα νέα και για την Σιδηροδρομική Γραμμή από Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Καλαμπάκας– Σ.Σ. Σιάτιστας – Σ.Σ. Κοζάνης και επέκταση του άξονα Καλαμπάκα – Ηγουμενίτσα

 

Προτείνεται :

Η αναβάθμιση της Σιδηροδρομικής Γραμμής Καλαμπάκα – Κοζάνη από Αναλυτικό σε Κεντρικό Δίκτυο των Διευρωπαικών Δικτύων Μεταφορών

Χαρακτηριστικά :

α. Νέα μονή Σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα – Κοζάνη με σημεία

εξυπηρέτησης διασταυρούμενων συρμών

β. Μήκος γραμμής : 96km

γ. Νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί με κυριότερους σε Καλαμπάκα, Δήμητρα,

Γρεβενά, Σιάτιστα, Κοζάνη (περιοχή Κοίλα)

Σύνδεση με την υπό σχεδιασμό γραμμή Κοζάνη – Βέροια και την υφιστάμενη

γραμμή Πλατύ – Φλώρινα – Bitola μέσω της υφιστάμενης γραμμής Αμύνταιο –

Κοζάνη

δ. Ταχύτητα μελέτης 160km/hr

ε. Ανισόπεδες διαβάσεις

στ. Ηλεκτροκινούμενη και τηλεδιοικούμενη

ζ. Χρόνος διαδρομής Καλαμπάκα – Κοζάνη : 40min

η. Δαπανήθηκαν από Εθνικούς Πόρους για μελετητική ωρίμανση 10,00 εκατ. Ευρώ

θ. Μεγέθη, κόστη και χρονοδιάγραμμα του έργου

 

Υπάρχει σχετική μελετητική ωριμότητα, διαφορετική ανά τμήμα

Ωριμότητα μελετών 50%

Προσδιορίστηκαν οι υπολειπόμενες μελέτες που θα προταθούν, το

Σεπτέμβριο 2021, για ένταξη στο CEF 2

Μετά την ένταξή τους θα προκηρυχθούν και θα συμβατοποιηθούν στο

πλαίσιο 3 συμβάσεων.

Στόχος, η ολοκλήρωση των μελετών εντός του 2025

Πιθανό ποσό για μελέτες, μετά τις εκπτώσεις : 10,00 εκατ. Ευρώ

Χρόνος ολοκλήρωσης του έργου : Εκτιμάται το 2027 – 2028

Κόστος έργου : Εκτιμάται 750,00 εκατ. Ευρώ

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.