Κίνημα Αλλαγής Τρικάλων: Κατάφωρη αδικία σε βάρος των σεισμοπαθών του Νομού μας και της Θεσσαλίας

0 221

Εκταμιεύτηκαν τα πρώτα χρήματα για τους σεισμόπληκτους  του Νομού, μας πληροφορεί βουλευτής της ΝΔ την προηγούμενη εβδομάδα. Δυστυχώς όμως πολλοί συμπολίτες μας σεισμοπαθείς, δεν μπορούν να επωφεληθούν των προκαταβολών  στεγαστικής  συνδρομής, και η βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Ευαγγελία Λιακούλη, κατόπιν και δικού μας αιτήματος επειδή αφορά και σεισμοπαθείς του Νομού μας, κατέθεσε επερώτηση για άρση της κατάφωρης αδικίας. Η επερώτηση αναφέρει:

«H αδικία που συντελείται, για ακόμη μια φορά, σε βάρος των σεισμοπαθών συμπολιτών μας,  από το σεισμό που έπληξε τη Θεσσαλία στις αρχές Μαρτίου του 2021 είναι κατάφωρη και αδικαιολόγητη.

Συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες των κτισμάτων που υπέστησαν βλάβες από το σεισμό της 3ης Μαρτίου 2021 πληροφορήθηκαν, προς ανακούφισή τους, ότι δικαιούνται να λάβουν  προκαταβολές στεγαστικής συνδρομής και έσπευσαν να υποβάλουν τις σχετικές αιτήσεις, οι οποίες λήγουν την 14η Ιανουαρίου 2022. Πλην όμως, πολλοί εξ αυτών διαπίστωσαν ξαφνικά και παρά τα μέχρι τώρα δεδομένα, ότι δεν πληρούν τα προβλεπόμενα κριτήρια χορήγησης, λόγω έλλειψης των προϋποθέσεων! 

Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση που αφορά στη διαδικασία χορήγησης εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε ιδιοκτήτες που επλήγησαν από τον σεισμό της 30ής Οκτωβρίου 2020 και από τον σεισμό της 3ης Μαρτίου 2021, ειδικά για τις πληττόμενες κατοικίες, προβλέπεται ότι προκαταβολή στεγαστικής συνδρομής δικαιούται να λάβει μόνο ο πλήρης ή ψιλός κύριος, και μόνο εφόσον χρησιμοποιεί ο ίδιος το κτίσμα ως κύρια, και όχι δευτερεύουσα, κατοικία. 

Αντίθετα, βάση προγενέστερης απόφασης που αφορά στη διαδικασία χορήγησης εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε ιδιοκτήτες που επλήγησαν από τον σεισμό που εκδηλώθηκε την 27η Σεπτεμβρίου 2021 σε περιοχές της Περιφέρειας Κρήτης,  προβλέπεται ότι η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση χορηγείται στους ιδιοκτήτες, είτε αυτά ιδιοχρησιμοποιούνται, είτε μισθώνονται σε τρίτους,  είτε είναι κενά.

Συμπερασματικά, στην περίπτωση του, μεταγενέστερου χρονικά, σεισμού της Κρήτης ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα για τις σχετικές αιτήσεις μόλις λίγες μέρες μετά το σεισμό καλύπτοντας όλες τις κατοικίες, ενώ, αντίθετα, στην περιοχή της Θεσσαλίας υπήρξε αναμονή δέκα μηνών για την υποβολή ανάλογων αιτήσεων, οι δε περιοριστικές προϋποθέσεις αποκλείουν μεγάλη μερίδα των σεισμοπαθών από την έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση.

Δεν είναι εύκολα κατανοητή η αιτία αυτής της, κυριολεκτικά, αδικαιολόγητης και δυσμενούς  διάκρισης, η οποία ευελπιστούμε να οφείλεται σε προφανή παραδρομή.»

Η βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Ευαγγελία Λιακούλη με επερώτηση της ζητά  από τους αρμόδιους Υπουργούς να προχωρήσουν άμεσα στην άρση της αδικίας που υφίστανται οι σεισμοπαθείς της Θεσσαλίας σχετικά με τις αιτήσεις για την έκτακτη οικονομική βοήθεια, σε αντιδιαστολή με τους αντίστοιχους σεισμοπαθείς της Κρήτης καθώς και να διευρύνουν τους δικαιούχους του οικονομικού βοηθήματος, ώστε αυτό να αφορά όλες τις κατοικίες.

 

Καλούμε τους βουλευτές της ΝΔ καθώς και τον κ. συντοπίτη  υπουργό, αντί να πανηγυρίζουν, να στηρίξουν την επερώτηση της Ευαγγελίας Λιακούλη βουλευτή Λάρισας του Κινήματος Αλλαγής για το συγκεκριμένο θέμα, γιατί υπάρχουν και στον νομό μας πολλοί σεισμοπαθείς οι οποίοι  δεν μπορούν να υποβάλλουν αίτηση, ενώ  η προθεσμία λήγει σε δύο μέρες.

 

Ερώτηση προς τoν Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα

Θέμα: «Κατάφωρη αδικία σε βάρος των σεισμοπαθών της Θεσσαλίας, σχετικά με τη χορήγηση της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης»

H αδικία που συντελείται, για ακόμη μια φορά, σε βάρος των σεισμοπαθών συμπολιτών μας, των οποίων τα σπίτια υπέστησαν σοβαρές ζημιές από το σεισμό που έπληξε τη
Θεσσαλία στις αρχές Μαρτίου του 2021 είναι κατάφωρη και αδικαιολόγητη.

Συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες των κτισμάτων που υπέστησαν βλάβες από το σεισμό της 3ης Μαρτίου 2021 πληροφορήθηκαν, προς ανακούφισή τους, ότι δικαιούνται να λάβουν
προκαταβολές στεγαστικής συνδρομής και έσπευσαν να υποβάλουν τις σχετικές αιτήσεις, οι οποίες λήγουν την 14η

Ιανουαρίου 2022. Πλην όμως, πολλοί εξ αυτών διαπίστωσαν ότι δεν πληρούν τα προβλεπόμενα κριτήρια χορήγησης, λόγω έλλειψης των προϋποθέσεων,
όπως νόμος ορίζει.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση με αριθμ. 161385 ΕΞ 2021(ΦΕΚ5950Β/16-12-2021) που αφορά στη διαδικασία χορήγησης εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως πρώτη
αρωγή, έναντι στεγαστικής συνδρομής, σε ιδιοκτήτες που επλήγησαν από τον σεισμό της 30ής Οκτωβρίου 2020 και από τον σεισμό της 3ης Μαρτίου 2021, η παράγραφος 3 του
άρθρου 2 ορίζει ότι «Η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση έναντι στεγαστικής συνδρομής χορηγείται στους ιδιοκτήτες είτε κύριας κατοικίας, εφόσον ιδιοχρησιμοποιείται, είτε επαγγελματικής
εγκατάστασης η οποία είτε ιδιοχρησιμοποιείται, είτε μισθώνεται σε τρίτους, είτε παραχωρείται δωρεάν, είτε είναι κενή. Η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση χορηγείται μόνο για το
ακίνητο – επαγγελματική εγκατάσταση ή κύρια κατοικία – για την οποία έχει υποβληθεί ή θα υποβληθεί αίτηση χορήγησης στεγαστικής συνδρομής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις υπό στοιχεία Δ.Α.Ε.Φ.Κ. Κ.Ε./26169/Α325/2020 (Β’ 5293) και Δ.Α.Ε.Φ.Κ. Κ.Ε./6350/Α325/2021 (Β’ 964) κοινές υπουργικές αποφάσεις για έκαστο συμβάν».

Επομένως, ειδικά για τις πληττόμενες κατοικίες, προβλέπεται ότι προκαταβολή στεγαστικής συνδρομής δικαιούται να λάβει μόνο ο πλήρης ή ψιλός κύριος, και μόνο εφόσον
χρησιμοποιεί ο ίδιος το κτίσμα ως κύρια, και όχι δευτερεύουσα, κατοικία.

Αντίθετα, βάση της προγενέστερης απόφασης με αριθμ. ΓΔΟΥ979 (ΦΕΚ4619Β/06-10-2021)  που αφορά στη διαδικασία χορήγησης εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως πρώτη
αρωγή, έναντι στεγαστικής συνδρομής, σε ιδιοκτήτες που επλήγησαν από τον σεισμό που εκδηλώθηκε την 27η Σεπτεμβρίου 2021 σε περιοχές της Περιφέρειας Κρήτης, η παράγραφος 3 του άρθρου 2 προβλέπει ότι «Η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση έναντι στεγαστικής συνδρομής χορηγείται στους ιδιοκτήτες είτε αυτά ιδιοχρησιμοποιούνται, είτε μισθώνονται σε τρίτους είτε είναι κενά.

Ειδικά όσον αφορά τις κατοικίες η ενίσχυση χορηγείται τόσο για την κύρια όσο και για δευτερεύουσες κατοικίες».

Σημειωτέον ότι στην Κοινή Υπουργική Απόφαση με αρίθμ. 161385 ΕΞ 2021 (ΦΕΚ 5950/Β/16- 12-2021) δεν συμπεριλαμβάνονται οι περιοχές που επλήγησαν από τον σεισμό της 3ης Μαρτίου 2021, της συμπληρωματικής οριοθέτησης με Αριθμ. ΔΑΕΦΚ-ΚΕ/9028/Α325 (ΦΕΚ 2094/Β/20-5-21).

Δεδομένου ότι στην περίπτωση του, μεταγενέστερου χρονικά, σεισμού της Κρήτης ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα για τις σχετικές αιτήσεις μόλις λίγες μέρες μετά το σεισμό καλύπτοντας όλες τις κατοικίες, ενώ, αντίθετα, στην περιοχή της Θεσσαλίας υπήρξε αναμονή δέκα μηνών για την υποβολή των ανάλογων αιτήσεων, οι δε περιοριστικές προϋποθέσεις αποκλείουν μεγάλη μερίδα των σεισμοπαθών από την έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση

Δεδομένου ότι γίνεται εύκολα αντιληπτή η διαφορετική, και μάλιστα δυσμενής, μεταχείριση όμοιων καταστάσεων, η αιτία της οποίας μας είναι καθόλα άγνωστη.
Δεδομένου ότι, η ως άνω μεταγενέστερη απόφαση οφείλει να εναρμονιστεί με την προγενέστερη απόφαση, για λόγους ισότητας μεταχείρισης των σεισμοπλήκτων ανά τη
Ελλάδα, ανεξαρτήτως γεωγραφικής περιφέρειας.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1) Σκοπεύετε να προχωρήσετε άμεσα στη διόρθωση της εν λόγω δυσμενούς διάκρισης,
προκειμένου να άρει την αδικία που υφίστανται οι σεισμοπαθείς της Θεσσαλίας σχετικά με
τις αιτήσεις για την έκτακτη οικονομική βοήθεια, σε αντιδιαστολή με τους αντίστοιχους
σεισμοπαθείς της Κρήτης ;

2) Προτίθεστε να διευρύνετε τους δικαιούχους του οικονομικού βοηθήματος, ώστε αυτό να
αφορά όλες τις κατοικίες, προκειμένου να ανακουφίσει τους ιδιοκτήτες που δυσκολεύονται
να ανταπεξέλθουν στα υπέρογκα κόστη για την επισκευή των κατοικιών τους ή, σε
περίπτωση μη επισκευάσιμων κατοικιών, για την έκδοση οικοδομικής άδειας που
απαιτείται;

Η Ερωτώσα Βουλευτής
Ευαγγελία Λιακούλη

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.