Γιώργος Παπανικολάου – Πρόταση για τη δημιουργία Δικτύου Τροφίμων & Ποτών του Δήμου Καλαμπάκας

Είναι αλήθεια οτι βιώνουμε μια απ τις δυσκολότερες οικονομικά συγκυρίες. Όλα αλλάζουν απ τη μια μέρα στην άλλη και συχνά δεν προλαβαίνουμε να κατανοήσουμε αυτές τις μεταβολές.

0 166

Είναι αλήθεια οτι βιώνουμε μια απ τις δυσκολότερες οικονομικά συγκυρίες. Όλα αλλάζουν απ τη μια μέρα στην άλλη και συχνά δεν προλαβαίνουμε να κατανοήσουμε αυτές τις μεταβολές.

Είναι αλήθεια οτι βιώνουμε μια απ τις δυσκολότερες οικονομικά συγκυρίες. Όλα αλλάζουν απ τη μια μέρα στην άλλη και συχνά δεν προλαβαίνουμε να κατανοήσουμε αυτές τις μεταβολές.

Σ ένα περιβάλλον που όλα αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς πρέπει όλοι μας να ανασυνταχθούμε και να αναζητήσουμε άλλες μορφές αντιμετώπισης των προβλημάτων που μας απασχολούν.

Η δημιουργία  του Δικτύου Τροφίμων & Ποτών σκοπό έχει την προώθηση, την υποστήριξη και την εξεύρεση σημαντικών αγορών για τα προϊόντα που παράγονται από τις μεταποιητικές επιχειρήσεις του δήμου  μας.

Ο κλάδος τροφίμων και ποτών αποτελεί το σημαντικότερο κλάδο της μεταποίησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

 Ο κλάδος εμφανίζει μια σταθερή αναπτυξιακή πορεία, η οποία όπως δείχνουν όλες οι ενδείξεις προβλέπεται να συνεχιστεί.

Αντίστοιχα ο κλάδος τροφίμων και ποτών αποτελεί ένα από τους δυναμικότερους και ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους και της ελληνικής μεταποίησης.

Αντιστοιχεί στο 25% του κύκλου εργασιών, στο 24% της απασχόλησης, στο 25% του συνολικού επενδυμένου κεφαλαίου και σχεδόν στο 25% της προστιθέμενης αξίας.

Ο τζίρος των εταιριών του κλάδου αντιστοιχεί με το 33% του συνολικού τζίρου των εταιριών της Θεσσαλίας.

Άνω του 42% των εξαγωγών προερχόμενες από Θεσσαλία αφορούν τρόφιμα.

Σε μια εποχή που τόσος λόγος γίνεται για τη “Μεσογειακή διατροφή”, τα προϊόντα μας τα οποία αποδεδειγμένα έχουν εξαιρετική ποιότητα, μπορούν και πρέπει να αναδειχθούν και ν’ αποκτήσουν τη θέση που τους αξίζει στις αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού.

Η υποστήριξη και η προβολή τοπικών προϊόντων: ένα ζήτημα εξαιρετικής σημασίας για μια περιοχή

Η χρησιμοποίηση των ντόπιων και των παραδοσιακών προϊόντων στην τοπική κουζίνα μιας περιοχής μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντική τόσο για την ανάδειξη των ίδιων των προϊόντων όσο και για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.

Στην Ελλάδα δεν έχουμε συνειδητοποιήσει πόσο σημαντικό είναι να προβάλλεται η τοπική κουζίνα στα στενά όρια μιας περιοχής, έτσι ώστε να γίνονται γνωστά τα ντόπια προϊόντα και οι παραδοσιακές συνταγές για την παρασκευή διαφόρων εδεσμάτων και να ακολουθούνται από τις επόμενες γενιές.

Είναι γεγονός ότι στα ξενοδοχεία από άκρη σε άκρη της Ελλάδας χρησιμοποιούνται τα ίδια ομοιογενή βιομηχανοποιημένα προϊόντα για την παρασκευή των γευμάτων και όχι τα ντόπια προϊόντα και τα εδέσματα που έχουν βάση την τοπική κουζίνα.

Στα περισσότερα ξενοδοχεία ή εστιατόρια είναι σπάνιο να δοκιμάσουμε ντόπιο μέλι, σπιτική μαρμελάδα, τσάι του βουνού ή κάποια τοπικά εδέσματα.

Αναγνωρίζουμε βέβαια ότι, για να είναι ένα φαγητό νόστιμο, δεν είναι απαραίτητο να είναι παραδοσιακό.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξεχάσουμε τα τοπικά μας προϊόντα.

 Η χωριάτικη σαλάτα και το σουβλάκι μπορεί να είναι νοστιμότατα, αλλά έχουν γίνει σήμα κατατεθέν της Ελλάδας και αναρωτιόμαστε αν όλα τα άλλα εδέσματα έχουν ξεχαστεί και παραγνωριστεί.

Σε χώρες της Ευρώπης, όπως η Ιταλία και η Γαλλία, ο αγροτουρισμός συνδέεται με την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων.

Τα προϊόντα που παράγονται σε έναν τόπο είναι πολύτιμα, γιατί αποτελούν μέσο προβολής της τοπικής κουζίνας και γενικότερα της περιοχής.

Παράλληλα οι επιχειρήσεις -μεγάλες και μικρές- τα χρησιμοποιούν και οι επισκέπτες/πελάτες δείχνουν την προτίμησή τους σε αυτά.

Με αυτή τη συνεργασία και την υποστήριξη ανάμεσα στους παραγωγούς, στις επιχειρήσεις αλλά και στους ίδιους τους κατοίκους μιας περιοχής αξιοποιούνται τα προϊόντα της -διαφορετικά κινδυνεύει να σταματήσει η παραγωγή τους-, ενισχύεται η οικονομίας της, ενώ παράλληλα διαμορφώνεται μια ζωντανή εικόνα για τη συγκεκριμένη περιοχή.

ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ ΚΑΛΩ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΑΚΣΙΑ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΕΝΙΑΙΟ ΦΟΡΕΑ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΤΟΠΟΚΩΝ ΜΑΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ.

ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ,ΤΗΝ ΕΣΩΣΤΡΕΦΕΙΑ, ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΤΟ ΜΑΡΑΣΜΟ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟ ΜΕΛΛΗΜΑ ΜΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠ ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΜΕΣΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΚΑι ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ.

ΑΝΑΜΕΝΩ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.