Γιώργος Κουρέλης – Πρακτικές τουριστικού marketing στον 21ο αιώνα

Με αφορμή τα 2 μεγάλα τουριστικά γεγονότα, την παγκόσμια συνάντηση των travel bloggers TBEX EUROPE 2014 που πραγματοποιήθηκε την βδομάδα που μας πέρασε

0 502

Με αφορμή τα 2 μεγάλα τουριστικά γεγονότα, την παγκόσμια συνάντηση των travel bloggers TBEX EUROPE 2014 που πραγματοποιήθηκε την βδομάδα που μας πέρασε

Με αφορμή τα 2 μεγάλα τουριστικά γεγονότα, την παγκόσμια συνάντηση των travel bloggers TBEX EUROPE 2014 που πραγματοποιήθηκε την βδομάδα που μας πέρασε και την μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού του κόσμου WTM που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα στο Λονδίνο θα ήθελα να δώσω κάποια τροφή για σκέψεις…

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός άλλωστε από την παρουσίαση – ημερίδα που διοργάνωσε ο ΣΤΕΜ στο ξενοδοχείο Διβάνι με θέμα ”Σύγχρονες Τάσεις & Δεδομένα στην Διαχείριση & Προώθηση Τουριστικών Προορισμών: Προκλήσεις και Προοπτικές για τα Μετέωρα” που αν και το ζουμί τις υπόθεσης πέρασε στα ψιλά λόγο των δημοτικών εκλογών αναλύθηκαν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα όσον αφορά το τι πρέπει να κάνεις ένας προορισμός για να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες στον 21ον αιώνα.

Σιγά σιγά αρχίζουν και αντιλαμβάνονται όλο και περισσότεροι παράγοντες του εγχώριου τουρισμού για το πώς πρέπει να βαδίσουμε στην νέα εποχή που βρισκόμαστε.
Βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέροντα τα όσα είπε ο Αντιπεριφερειάρχης τουρισμού των Επτανήσων Κ. Γαλατσίανος.

«Να πεθάνουμε κάποιους μύθους»

Ο κ. Γαλιατσάτος, μάλιστα, ο οποίος τα προηγούμενα χρόνια με τις επαγγελματικές και συνδικαλιστικές του ιδιότητες (πρόεδρος των ξενοδόχων της Κεφαλονιάς για πολλά χρόνια έως και σήμερα, αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, μέλος της διοίκησης του ΣΕΤΕ κλπ.) είχε ασκήσει εντονότατη κριτική στους αυτοδιοικητικούς φορείς για τον τρόπο με τον οποίο πορεύονταν μέχρι σήμερα.

Ερωτώμενος από το Corfu Free Press και το Ράδιο Επτάνησα αν θεωρεί ότι, τελικά, δεν χρειάζεται η συμμετοχή μας στην έκθεση του Λονδίνου, έκανε λόγο για μύθους τους οποίους πρέπει να τους πεθαίνουμε: «Δεν κάνεις μάρκετιγκ με το περίπτερο στην έκθεση. Το περίπτερο είναι ένα σημείο που θα σε βρει κάποιος επαγγελματίας που θα σε βρει για να κάνεις επαφή μαζί του. 38.000 ευρώ για το περίπτερο –ο θεός να το κάνει περίπτερο- και οι πιο πολλοί που έρχονται κάνουν και κριτική στην Περιφέρεια. Με το κόστος του διαφημιστικού υλικού, με το κόστος της μεταφοράς του και όσοι θα ταξιδέψουν…

Αυτά τα χρήματα πλησιάζουν τις 60.000 ευρώ! Δίνοντάς τα σε ένα γραφείο Δημοσίων Σχέσεων τη Μ. Βρετανία που είναι και κοινή αγορά και των τεσσάρων περιφερειακών ενοτήτων των Ιονίων, θα μας είχαν καθημερινώς στο βρετανικό Τύπο. Θα έρχονταν επί τόπου εξειδικευμένοι δημοσιογράφοι μεγάλων εφημερίδων και περιοδικών. Θα έγραφαν πίσω, όταν επέστρεφαν, με αξία άρθρου και όχι πληρωμένης καταχώρησης η οποία δεν έχει καμία απήχηση. Θα ερχόταν το BBC, το ITV… Λέω πράγματα τα οποία έχουν συμβεί, δεν είναι φανταστικά. Με 20.000€ κάθε χρόνο έχουν γίνει στην Κεφαλονιά. Αλλά στην Ελλάδα δεν κρατάνε τα θαύματα πολύ… Θα μπορούσαμε, λοιπόν, με αυτά τα 60.000€ και οι τέσσερις περιφερειακές ενότητες να έχουν προβολή όλο το χρόνο, να υποστηρίξουμε τα λεγόμενα info trips βάζοντας ένα mini bus με έναν καλό ξεναγό τρεις – τέσσερις μέρες σε κάθε νησί… Γιατί τα εισιτήριά τους τα προσφέρουν πάντα με προθυμία οι τουρ οπερέιτορ και κάνουμε δουλειά! Και μιλάω για τη βρετανική αγορά αλλά το ίδιο ισχύει για τη γερμανική, τη σκανδιναβική ή τη γαλλική αγορά, η οποία μάλιστα αυξάνεται συνεχώς στα νησιά μας και εδώ θα ήθελε ένα «τάισμα» δυνατό…»

Κάν’το όπως η… Σουηδία: στροφή στο διαδίκτυο και τα social media

Όσο για τον τρόπο προβολής; Το διαδίκτυο, τα social media και η χρήση των ΜΜΕ των αγορών που στοχεύουμε, κατά τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, είναι απείρως πιο σημαντικά από τη συμμετοχή στις ανά την Ευρώπη εκθέσεις. Μάλιστα, υποστήριξε ότι δεν μπορούν τα Επτάνησα να ρίχνουν όλο το βάρος, ό,τι κονδύλιο έχουν, στο 1% που είναι οι εκθέσεις και να αγνοούν το υπόλοιπο 99%: «Όταν η κυβέρνηση της Σουηδίας, ένα προηγμένο στην πληροφορική κράτος, έχει πει ότι δεν χαλάει ούτε μία κορώνα πέραν του ίντερνετ και των σύγχρονων στρατηγικών επικοινωνίας όπως είναι τα social media, τι γυρεύουμε εμείς από εκεί και πέρα; Κατ΄ αρχήν, εμείς είμαστε αναλφάβητοι ψηφιακά… Στο συνέδριο του ΣΕΤΕ μας έκαναν παρουσίαση το πως κλείνει σήμερα ο τουρίστας διακοπές με το smartphone ή το iphone και, εμείς, είμαστε πάρα πολύ πίσω».

Πάνω από όλα όμως και πέρα από το πρακτικό κομμάτι είναι το ηθικό, καθώς όλα αυτά γίνονται με τα χρήματα του λαού, ενός λαού που φορολογείται αγρίως και οφείλει να μάθει τι γίνονται τα χρήματα του.

Πρέπει επιτέλους σε αυτόν τον τόπο να μάθουμε τον όρο «αξιολόγηση ανταποδοτικότητας δαπανών.»

Γιώργος Κουρέλης

Ολόκληρο το άρθρο της συνέντευξης του κ. Γαλατσίανου μπορείτε να το διαβάστε στην corfupress.com

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr