Γιατί τα Call to Action (CTA) Είναι Υποχρεωτικά για ένα Επιτυχημένο Website;
Τα Call to Action (CTA) είναι πολύ σημαντικά για ένα επιτυχημένο website. Σου έχει συμβεί, ενώ σκρολάρεις σε μια σελίδα, κάτι να σε ωθεί αβίαστα να κάνεις την επόμενη κίνηση και να αγοράσεις ένα προϊόν, να κατεβάσεις έναν οδηγό ή να κάνεις εγγραφή σε ένα newsletter. Αυτό συμβαίνει χάρη στα στρατηγικά τοποθετημένα Call to Action. Τα CTA δεν είναι απλώς και μόνο κουμπιά και σύνδεσμοι, αλλά πρόκειται ουσιαστικά για οδηγούς. Είναι “πινακίδες” που καθοδηγούν τον επισκέπτη στο επόμενο βήμα. Χωρίς αυτά, ακόμη και η πιο καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα μπορεί να μοιάζει ασαφής και αναποτελεσματική.
Τι είναι ένα Call to Action;
Call to Action είναι κάθε λέξη ή φράση που παρακινεί τον επισκέπτη να προβεί σε μια συγκεκριμένη ενέργεια. Μπορεί να είναι ένα κουμπί με τη φράση “Αγοράστε Τώρα”, ένας σύνδεσμος που λέει “Μάθετε Περισσότερα” ή μια φόρμα με τίτλο “Εγγραφείτε στο Newsletter μας”. Ο στόχος είναι ένας: να μετατρέψει τον απλό επισκέπτη σε ενεργό χρήστη, πελάτη ή συνδρομητή.
Χωρίς CTA, δεν υπάρχει στόχος
Η παρουσία CTA δεν είναι απλώς μια αισθητική επιλογή. Είναι στρατηγική. Όταν ένα website δεν διαθέτει καθαρά και ελκυστικά Call to Action, ο χρήστης δεν ξέρει τι πρέπει να κάνει στη συνέχεια. Περιηγείται, βλέπει περιεχόμενο, αλλά στο τέλος… φεύγει. Η δράση χάνεται. Αντίθετα, ένα καλά τοποθετημένο CTA κατευθύνει τη ροή του επισκέπτη και διαμορφώνει τη συμπεριφορά του.
Βελτιώνουν τη μετατρεψιμότητα (conversion rate)
Γιατί τα CTA είναι υποχρεωτικά για ένα επιτυχημένο website; Η απάντηση είναι πως ένας από τους βασικότερους στόχους ενός website είναι η μετατροπή των επισκεπτών σε leads ή πελάτες. Τα CTA είναι το μέσο για να επιτευχθεί αυτό. Σύμφωνα με έρευνες, ένα καλά σχεδιασμένο CTA μπορεί να αυξήσει τη μετατρεψιμότητα έως και 200%. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ένα και μόνο κουμπί μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε μια επίσκεψη και μια πώληση.
Προσάρμοσε τα CTA σε κάθε σελίδα και στόχο
Το CTA δεν είναι ένα και μοναδικό. Ανάλογα με τη σελίδα, τον σκοπό της και το στάδιο του ταξιδιού του χρήστη (customer journey), μπορεί να πάρει διαφορετικές μορφές. Σε μια αρχική σελίδα μπορεί να είναι “Ξεκινήστε Τώρα”, ενώ σε μια σελίδα blog “Διαβάστε Περισσότερα” ή “Κατεβάστε τον Οδηγό”. Το μυστικό είναι η προσαρμογή, να δίνουν στον χρήστη τη σωστή ενέργεια, στη σωστή στιγμή.
Ενισχύουν την εμπειρία χρήστη (user experience)
Αν τα CTA δεν τοποθετούνται σωστά, μπαίνουν “άκομψα” και είναι επαναλαμβανόμενα, τότε μπορούν να γίνουν “ενοχλητικά”. Αντιθέτως, αν σχεδιαστούν σωστά, προσφέρουν καθοδήγηση και ενισχύουν την εμπειρία του χρήστη. Είναι σαν ένας καλός πωλητής που δεν πιέζει, αλλά προτείνει την κατάλληλη λύση την κατάλληλη στιγμή. Μάλιστα, ένα καθαρό CTA μπορεί να μειώσει τη σύγχυση, να βελτιώσει τη ροή πλοήγησης και να κάνει την επίσκεψη στο site πιο ευχάριστη και αποδοτική.
Επομένως, τα Call to Action δεν είναι απλώς μια “έξτρα προσθήκη” σε ένα website, αλλά είναι απαραίτητα. Αν αναρωτιέσαι γιατί δεν έχεις αρκετές πωλήσεις, εγγραφές ή αλληλεπίδραση, κοίταξε τα CTA που χρησιμοποιείς (ή δεν χρησιμοποιείς). Είναι ξεκάθαρα; Είναι ορατά; Είναι ελκυστικά; Αν όχι, ίσως ήρθε η στιγμή να τα ανασχεδιάσεις Μάθε τα πάντα για τα CTA, καθώς και παραδείγματα αποτελεσματικής εφαρμογής τους