Φωτορεπορτάζ από την ανάβαση της Ορειβατικής Λέσχης Καλαμπάκας στην κορυφή Αλέξη

Στις 27-01-2013 το πρόγραμμα της ΟΛΚ είχε στόχο την κορυφή «Αλέξη» 800 υψ, στο Αγιόφυλλο Καλαμπάκας. Μια παρέα 20 ατόμων ξεκινήσαμε από το νέο δημαρχείο Χασίων.

0 509

Στις 27-01-2013 το πρόγραμμα της ΟΛΚ είχε στόχο την κορυφή «Αλέξη» 800υψ, στο Αγιόφυλλο Καλαμπάκας. Μια παρέα 20 ατόμων ξεκινήσαμε από το νέο δημαρχείο Χασίων.

Εκεί μας περίμενε ο οδηγός μας κ. Ζήσης Καραγιάννης μαζί με τον κ. Άνθιμο Ζαρκάδη, οι οποίοι μας συνόδεψαν δίνοντας μας πολύτιμες πληροφορίες για τα αξιοθέατα της περιοχής τους.

Πήραμε το ρέμα και αναγκαστήκαμε να το περάσουμε αρκετές φορές. Αρχικά, ακολουθήσαμε τον αγροτικό δρόμο, στη συνέχεια όμως μπήκαμε σε μονοπάτι. Όλοι αποφασίσαμε να δούμε ένα από τα τούνελ του τρένου, που κατασκευάστηκαν το 1928 από Βέλγικη εταιρεία, αλλά τα έργα εγκαταλείφθηκαν το 1932. Εκεί εργάστηκαν περίπου 12000 άτομα χειρωνακτικά με κασμάδες. Δυστυχώς, το έργο ποτέ δεν ολοκληρώθηκε ούτε στην σημερινή εποχή παρ’ όλα τα σύγχρονα μέσα που διαθέτουμε και τις συχνές εξαγγελίες της πολιτείας για την συνέχιση των έργων. Εντύπωση μας έκανε η ζέστη στο εσωτερικό του τούνελ καθώς και η μεγάλη ποσότητα νερού μέσα σε αυτό.

Συνεχίσαμε την πορεία μας ανηφορίζοντας σε ανοιχτό μέρος απολαμβάνοντας όσο επέτρεπε η ορατότητα, τη θέα προς τα χωριά των Χασίων, Οξύνεια, Αγναντιά… Συντροφιά μας μικρές νιφάδες χιονιού που πύκνωναν όσο ψηλότερα ανεβαίναμε και οι περισσότεροι ελπίζαμε να πυκνώσουν!

Έπειτα από δύο ώρες πορείας φθάσαμε στην κορυφή. Ο κ. Καραγιάννης μας εξήγησε ότι στο απέναντι μας ύψωμα «Τα ταμπούρια», ήταν τα σύνορα της Ελλάδας- Τουρκίας ως το 1912 και υπήρχαν εκεί τελωνεία. Αφού ξεκουραστήκαμε πήραμε το δρόμο της επιστροφής, απολαμβάνοντας το φυσικό τοπίο με τους περίεργους σχηματισμούς της διάβρωσης του εδάφους καθώς και το δειλό ξύπνημα, των πρώτων λουλουδιών της άνοιξης, των κρόκων!

Για την Ο.Λ.Κ. – Α.Γ.

olk 1olk 2olk 3olk 5olk 6olk 7olk 8

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.