Για την ακρίβεια τίποτα δεν είναι ρόδινο, εκτός από τη μεγάλη προσέλευση του κόσμου σε όλα τα καταστήματα εστίασης, σε καφέ, σε εστιατόρια, σε ταβέρνες και σε κέντρα νυχτερινής διασκέδασης.
Κάτι που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες και είναι γεγονός ότι σημειώθηκε και την εορταστική περίοδο. Όμως η μεγάλη προσέλευση και η ανταπόκριση του κόσμου είναι σε θέση να αντισταθμίσει τις αυξημένες υποχρεώσεις που υπάρχουν πλέον στα πάγια έξοδα μιας επιχείρησης;
Τις ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες, την αύξηση των ενοικίων, τα διογκωμένα έξοδα στο ρεύμα και στην ενέργεια; Η απάντηση είναι όχι. Τουλάχιστον για την πλειοψηφία των καταστημάτων.
Το τελευταίο παραμένει ο μεγάλος βραχνάς για τους επαγγελματίες του κλάδου. Ο Δεκέμβριος είναι με βάση τις εκτιμήσεις ένας από τους δυσκολότερους μήνες από πλευράς ενέργειας, με τους επαγγελματίες να περιμένουν υψηλούς λογαριασμούς κάτω από το κατώφλι της πόρτας τους.
Είτε από την ΔΕΗ, είτε από ιδιώτες παρόχους. Σε πολλούς επαγγελματίες τα “μπουγιουρντί” του Νοεμβρίου έχουν ήδη φτάσει και σε ορισμένους φτάνουν από μέρα σε μέρα και αυτά του Δεκεμβρίου. Τα ποσά των λογαριασμών είναι όπως αναμένονταν, πιο υψηλά και από αυτά του Αυγούστου.
Σύμφωνα με τους επαγγελματίες αυτό είναι λογικό από τη στιγμή που ουσιαστικά δεν υπάρχει καμία επιδότηση, κανένας κόπτης για τα καταστήματα του κλάδου, προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο βραχνάς της ενεργειακής κρίσης.
Οι 2.000 κιλοβατόρες ως όριο για την εξασφάλιση βοηθήματος για το ρεύμα και την ενέργεια είναι κάτι σαν κακόγουστο αστείo για μια επιχείρηση εστίασης. Κι όσο δεν παίρνονται τα ανάλογα μέτρα από τους αρμοδίους για την ενέργεια και το ρεύμα, τόσο η ομαλότητα για τον κλάδο δεν θα έρχεται.
Χρήστος Ζαραμπούκας cz