Ένας έφηβος βουλευτής διηγείται: Βουλή των Εφήβων 2017

Οι πέντε ημέρες του περασμένου Ιουλίου με τη συμμετοχή μου στο πρόγραμμα της Βουλής των εφήβων, που φέτος είχε θέμα «Έφηβος Ενεργός Πολίτης», αποτελεί για εμένα μία εξαιρετική εμπειρία.

0 423

Οι πέντε ημέρες του περασμένου Ιουλίου με τη συμμετοχή μου στο πρόγραμμα της Βουλής των εφήβων, που φέτος είχε θέμα «Έφηβος Ενεργός Πολίτης», αποτελεί για εμένα μία εξαιρετική εμπειρία.

Οι πέντε ημέρες του περασμένου Ιουλίου με τη συμμετοχή μου στο πρόγραμμα της Βουλής των εφήβων, που φέτος είχε θέμα «Έφηβος Ενεργός Πολίτης», αποτελεί για εμένα μία εξαιρετική εμπειρία. 

Όλα ξεκίνησαν με τη δημιουργία του προσωπικού μου ηλεκτρονικού λογαριασμού. Είχαμε υποχρέωση να υλοποιήσουμε κάποιες δράσεις. Με κάθε ολοκλήρωση των διαθέσιμων δραστηριοτήτων λάμβανα πόντους («κλήρους») . Όσους περισσότερους πόντους είχα, τόσες περισσότερες πιθανότητες είχα να αναδειχθώ με κλήρωση έφηβος βουλευτής. Έτσι και έγινε. Έχοντας στη κατοχή μου 28 πόντους, τον μέγιστο αριθμό αυτών, έγινα ένας από τους τέσσερις έφηβους βουλευτές του νομού Τρικάλων. Μέχρι την έναρξη των εργασιών του προγράμματος στις 6 Ιουλίου, είχαμε ήδη χωριστεί σε έξι ομάδες των πενήντα ατόμων με έξι διαφορετικά θέματα· γνωριστήκαμε μεταξύ μας και ανταλλάξαμε ιδέες μέσω ενός ηλεκτρονικού φόρουμ. Το θέμα της ομάδας στην οποία ανήκα ήταν ‘Restart στο Περιβάλλον’.

Η πρώτη ημέρα του προγράμματος ήταν και η πιο κουραστική. Μετά από ένα πολύωρο ταξίδι, κατά τη διάρκεια του οποίου γνωριστήκαμε με τους υπόλοιπους Θεσσαλούς βουλευτές, φτάσαμε στο ξενοδοχείο, όπου θα μέναμε. Αμέσως μετά το δείπνο ασχοληθήκαμε με παιχνίδια γνωριμίας.

Νωρίς το επόμενο πρωί, οι δράσεις μας φιλοξενήθηκαν στο Μουσικό Σχολείο Αλίμου. Εκεί πήραμε θέση και προβληματιστήκαμε σε καθημερινά περιβαλλοντικά ζητήματα αλλά και συζητήσαμε για το μέλλον του πλανήτη. Κατά τις απογευματινές ώρες επισκεφτήκαμε το βράχο της Ακρόπολης, όπου μας έγινε ξενάγηση, ενώ αργότερα στον προαύλιο χώρο του Κοινοβουλίου παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση ‘Ρωμαίος και Ιουλιέτα για δύο’.

Το Σάββατο 8 Ιουλίου ξεναγηθήκαμε στο Κέντρο Πολιτισμού «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», ένα αξιοθαύμαστο κτίριο του Ιταλού αρχιτέκτονα Renzo Piano. Στη συνέχεια, σε αίθουσα του ιδρύματος θαυμάσαμε την έκθεση του ίδιου αρχιτέκτονα πάνω στα υπόλοιπα κατασκευαστικά του έργα με τη μορφή μακέτας. Το μεσημέρι της ίδιας μέρας συνεδριάσαμε στο χώρο συνεδρίασης κομμάτων της βουλής σχετικά με την έννοια της αειφορίας. Αργά το απόγευμα, μεταφερθήκαμε και πάλι στο προαύλιο της Βουλής όπου μαθητές του Μουσικού Γυμνασίου και Λυκείου Αλίμου είχαν ετοιμάσει για εμάς συναυλία τζαζ και ροκ.

Την επόμενη μέρα ασχοληθήκαμε με εικαστικό εργαστήριο. Εκεί παρουσιάσαμε φυσικά προϊόντα του τόπου μας. Μετά το μεσημεριανό γεύμα συνεδριάσαμε στο πρώην δημόσιο καπνεργοστάσιο, όπου φιλοξενείται η βιβλιοθήκη της Βουλής, και αναφέραμε οικολογικές δράσεις και πρωτοβουλίες των σχολείων μας. Ακόμα έπειτα από κλήρωση αναδείχθηκαν οι δύο αγορητές και ο εισηγητής της ερώτησης, που επιλέξαμε, προς τον Πρόεδρο της Βουλής. Το βράδυ σε χώρο του ξενοδοχείου πραγματοποιήθηκε ο απολογισμός της Συνόδου της Βουλής των Εφήβων καθώς και το αποχαιρετιστήριο πάρτι.

Την τελευταία ημέρα συγκλήθηκε η συνεδρίαση των 300 Εφήβων Βουλευτών της ΚΒ΄ Συνόδου στο χώρο του Κοινοβουλίου. Στο πρώτο μέρος της Συνεδρίασης οι εκπρόσωποι κάθε ομάδας παρουσίασαν τις πενθήμερες εργασίες προς τις υπόλοιπες ομάδες, ενώ στο δεύτερο μέρος έγιναν οι εισηγήσεις των ερωτήσεων προς τον πρόεδρο της Βουλής και δεχθήκαμε τις απαντήσεις.

Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, ετοιμάσαμε τις βαλίτσες, και αφού αποχαιρετιστήκαμε, κάθε ένας αναχώρησε για την πόλη του.
Κατά τη διάρκεια του γυρισμού αναμνήσεις και σκέψεις της πενθήμερης επίσκεψης περνούσαν από το μυαλό μου. Έκανα φιλίες, γνωρίστηκα με νέους ανθρώπους και αντάλλαξα γνώμες και απόψεις. Κατά την διάρκεια του προγράμματος ως «έφηβοι ενεργοί πολίτες» αναρωτηθήκαμε για την πορεία της κοινωνίας μας και το ρόλο που μπορούμε να διαδραματίσουμε μέσα σε αυτήν. Ο καθένας μας αποτελεί αναπόσπαστο λιθαράκι στο πολυπληθές ψηφιδωτό της κοινωνίας και με τις προσωπικές του ενέργειες και αντιλήψεις τη διαμορφώνει προς το βέλτιστον ή το χείριστον.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΜΑΘΗΤΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ 1ου ΓΕΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr