«Εκπλήξεις» με το γιορτινό καλάθι του νοικοκυριού

0 463

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο εορταστικό καλάθι θα μπουν επιπλέον μοσχαρίσιο κρέας, σοκολατοειδή προϊόντα, γλυκά (μελομακάρονα, κουραμπιέδες, τσουρέκια, βασιλόπιτες), ενώ σε συζητήσεις βρίσκεται το υπουργείο και για τη δημιουργία καλαθιού για τους μικρούς καταναλωτές με παιχνίδια.

Η προσπάθεια που γίνεται είναι να βρεθεί τρόπος να ενταχθούν στο καλάθι (διάρκειας δύο εβδομάδων – Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς) και επιχειρήσεις εκτός των σουπερμάρκετ και για τον λόγο αυτόν υπάρχουν επαφές και με την Επιτροπή Ανταγωνισμού ώστε να μην υπάρξουν στρεβλώσεις στην αγορά. Μάλιστα θα το συνθέτουν ομάδες προϊόντων όπως επιτραπέζια, εκπαιδευτικά παιχνίδια, κούκλες, κ.τ.λ.

Έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κατέδειξε πως το 81% των καταναλωτών θεωρεί ότι είναι κακή περίοδος για μεγάλες αγορές, ένας στους δύο θα μειώσει τις δαπάνες για αγορά καταναλωτικών αγαθών, ενώ σχεδόν στα μισά νοικοκυριά έχουν αυξηθεί τα έξοδα για πληρωμή λογαριασμών, που αποτελούν το 1/3 της δαπάνης τους, με το 70% των μηνιαίων εισοδημάτων να απορροφάται από λογαριασμούς, φόρους και ενοίκια.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΟΠΑ, η επιβάρυνση στο καταναλωτικό κλίμα θα είναι εμφανής εντός της τριετίας, καθώς σήμερα οι Ελληνες κατά μέσο όρο ξοδεύουν 25% περισσότερο από το εισόδημά τους, με τα χρήματα αυτά να προέρχονται από αποταμιεύσεις και δανεισμό.

Αναφορικά με τις φετινές γιορτές η έρευνα δείχνει ότι το 41% των καταναλωτών θα αυξήσει τις δαπάνες του για αγορές που αφορούν το γιορτινό τραπέζι άνω του 10% σε σχέση με το 2021, ενώ σε σχέση με την ανταπόκριση στο «καλάθι του νοικοκυριού» σχεδόν οι μισοί αγοράζουν προϊόντα από το καλάθι και για το 1/5 η αξία αυτών των αγορών είναι πάνω από το 10% των συνολικών αγορών τους στο σουπερμάρκετ.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.