Εκδρομή στα Καλάβρυτα πήγαν οι φίλοι του Σιδηροδρόμου Τρικάλων

Με μεγάλη επιτυχία έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο η διήμερη εκδρομή του συλλόγου μας στα Καλάβρυτα.

0 292

Το πρωί του Σαββάτου συγκεντρωθήκαμε σαράντα μέλη και φίλοι του συλλόγου στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης μας και λίγο πριν τις επτά αναχωρήσαμε με πούλμαν με πρώτο προορισμό τον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών. Όπως ίσως λίγοι ξέρουν το ταξίδι για την Πελοπόννησο τα τελευταία χρόνια γίνεται πια μόνον οδικώς, επειδή όλες εκεί οι σιδηροδρομικές γραμμές πέραν του Κιάτου έχουν εγκαταληφθεί, αφού πρώτα βεβαίως οι περισσότερες από αυτές ανακαινίστηκαν ριζικά.

Κάναμε λοιπόν την καθιερωμένη στάση μας στη Λαμία για ξεκούραση και ανηφορίσαμε για τον Μπράλο. Περάσαμε μέσα απο τη Γραβιά, όπου είδαμε το ιστορικό χάνι και φτάσαμε στους Δελφούς. Επισκεφτήκαμε το μουσείο με τον Ηνίοχο, τον αρχαιολογικό χώρο με τον ναό του Απόλωνα, το θέατρο και το στάδιο. Στις 14.00 διασχίσαμε την γέφυρα Ρίου – Αντίριου ” Χαρίλαος Τρικούπης”. Ο Χαρίλαος Τρικούπης, όπως είναι γνωστό, ήταν ο οραματιστής της γέφυρας στο Ρίο, ο κατασκευαστής της διώρυγας στην Κόρινθο και του ολόκληρου του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο και τη Θεσσαλία.

Στις 15.50 άρχισε το σιδηροδρομικό μέρος της εκδρομής μας. Στο Διακοφτό επιβιβαστήκαμε στον οδοντωτό. Το τρένο ξεκίνησε και η χαρά όλων των συμμετεχόντων κορυφώθηκε με την είσοδο του συρμού στο καταπληκτικό φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού. Περάσαμε πάνω από πολλές γέφυρες, κάτω από τεράστιους βράχους και μέσα από λαξευμένα στο βράχο τούνελ. Στις μεγάλες ανηφοριές το τρένο «έβγαζε τα δόντια του» και τα κάρφωνε με σιγουριά πάνω στη μεσαία οδοντωτή σιδηροτροχιά. Δίπλα μας το ποτάμι κατρακυλούσε ορμητικό με αρκετό νερό, παρά την εποχή, και σχημάτιζε πολλούς καταράχτες. Στη διαδρομή διασταυρωθήκαμε με ένα άλλο κατερχόμενο τρένο που και αυτό ήταν γεμάτο με τουρίστες. Φτάσαμε στα Καλάβρυτα εκστασιασμένοι από την ανεπανάληπτη εμπειρία.

Το ξενοδοχείο μας ήταν ένα ανακαινισμένο νεοκλασικό κτίσμα 100 χρόνων. Αφού τακτοποιήκαμε κάναμε βόλτα στην κωμόπολη και δειπνήσαμε όλοι μαζί στην ταβέρνα κάτω από τον σταθμό. Οι κάτοικοι των Καλαβρύτων αγαπούν το τρένο και στον κεντρικό πεζοδρομο έχουν σχεδιάσει μια απομίμηση σιδηροδρομικής γραμμής.

Το πρωί της Κυριακής με την καθοδήγηση ξεναγού επισκεφτήκαμε το μνημείο του ολοκαυτώματος, την Αγία Λαύρα, και το Μέγα Σπήλαιο με την εικόνα της Παναγίας του Ευαγγελιστή Λουκά. Το σιδηροδρομικό μέρος της εκδρομής μας ολοκληρώθηκε το απομεσήμερο με την κάθοδο και πάλι με το τρενάκι μέσα από το φαράγγι προς το Διακοφτό. Αφήσαμε λοιπόν πίσω μας αυτό το καταπληκτικό έργο που κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα από τον Χαρίλαο Τρικούπη και με ανάμικτα αισθήματα πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Αυτή τη φορά το Ρίο- Αντίριο το περάσαμε με το καράβι για να μπορέσουν όλοι να δουν την καλωδιωτή γέφυρα σε όλο της το μεγαλείο. Στις 18.30 σταματήσαμε για καφέ στο πανέμορφο Γαλαξείδι, το χωριό με τη μεγάλη ναυτική παράδοση.

Στα Τρίκαλα επιστρέψαμε περίπου στις 23.00 με την ψυχή μας γεμάτη από αξέχαστες εικόνες, αρώματα και ήχους.

Το Δ.Σ. του συλλόγου μας ευχαριστεί όλους όσους πήραν μέρος στην εκδρομή και σύντομα ελπίζουμε, καλά να είμαστε, ότι θα μπορέσουμε να ανακοινώσουμε και νέα.

sid3sid4

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.