Εκδρομή με τις “Φίλες της Αγάπης” στην Οχρίδα, τη Μπίτολα – Μοναστήρι- και τον Όσιο Ναούμ.

0 2.637

Εκδρομή με τις ” Φίλες της Αγάπης ” στην Οχρίδα, τη Μπίτολα (Μοναστήρι)και τον Όσιο Ναούμ.

Το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου, πενήντα μέλη και φίλες του Σωματείου ξεκινήσαμε μια όμορφη εκδρομή με προορισμό την πόλη της Οχρίδας!

Σημείο συγκέντρωσης, όπως πάντα ,η κεντρική πλατεία της πόλης μας.

Συνεπείς στην ώρα μας και με καλή διάθεση ξεκινήσαμε την εκδρομή μας στις 7.00 το πρωί.

Μετά από ταξίδι τριών ωρών και μια μικρή στάση για το απαραίτητο καφεδάκι φτάσαμε στα σύνορα, στο φυλάκιο της Νίκης!

Σε σύντομο διάστημα και αφού είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε το κατάστημα αφορολόγητων προϊόντων ( duty free) περάσαμε στη γειτονική χώρα.

Πρώτος μας σταθμός η αρχαία Ελληνική πόλη Ηράκλεια Λυγκηστίς! Τα ερείπια της βρίσκονται 2χλμ.μακριά από το κέντρο της σημερινής πόλης Μπίτολα!

Την ίδρυσε ο Φίλιππος Β της Μακεδονίας προς τιμήν του μυθολογικού ήρωα Ηρακλή,στα μέσα του 4ου αιώνα π.Χ!

Εντυπωσιακές στοές,θέρμες (λουτρά),θέατρο και ένα μέρος των τειχών ,μας έδωσαν μια εικόνα των ημερών ευημερίας της αρχαίας πόλης!

Δεύτερος σταθμός το κέντρο της Μπίτολα η Μοναστήρι!Μια όμορφη πόλη, η οποία ακόμη και σήμερα θεωρείται σημαντικό διοικητικό, πολιτιστικό, εμπορικό και εκπαιδευτικό κέντρο. Την Οθωμανική εποχή ήταν γνωστή ως” πόλη των προξένων”!

Σύμφωνα με την Οθωμανική απογραφή οι Έλληνες αποτελούσαν τον μεγαλύτερο χριστιανικό πληθυσμό της περιοχής ,μεχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα! Αν και οι Έλληνες που ζούνε μόνιμα στην πόλη δεν ξεπερνούν πλέον τις μερικές δεκάδες,το αποτύπωμα της ελληνικότητας που βίωσε η Μπίτολα στο παρελθόν, ειναι έκδηλο έως σήμερα.

Στην περιήγηση μας στην πόλη, με την συνοδεία του έμπειρου ξεναγού μας,είχαμε την ευκαιρία να δούμε τον καθεδρικό ναό του Αγ. Δημητρίου, τον Πύργο με το Ρολόι, το τέμενος του Αιντάρ Καντί ,αλλά και πολλά νεοκλασικά αρχοντικά του 19ου αιώνα στον φημισμένο κεντρικό πεζόδρομο της πόλης Σιρόκ Σοκάκ!

Αφού απολαύσαμε το φαγητό μας ,σε ένα από τα πολλά γραφικά ταβερνάκια του πεζοδρόμου,ο καιρός αποφάσισε να μας τα κάνει…..μούσκεμα, ευτυχώς για λίγο! Αμέσως μετά το φαγητό, ξεκινήσαμε για τον τελικό μας προορισμό, την πόλη της Οχρίδας.

Σε περίπου μια ώρα φτάσαμε στην Οχρίδα,μια όμορφη πόλη,χτισμένη στις όχθες της ομώνυμης λίμνης. Το ξενοδοχείο μας άνετο και με απίστευτη θέα στη λίμνη, μας προσέφερε λίγη ώρα ξεκούρασης εως το βραδινό φαγητό και τη διασκέδαση μας με ζωντανή μουσική.

Ένα καταπληκτικό συγκρότημα μας οδήγησε, αναπόφευκτα, στην πίστα για τις επόμενες ώρες ,ως τη βραδινή ξεκούραση!

Τη δεύτερη και τελευταία μέρα της εκδρομής μας,αναχωρήσαμε από το ξενοδοχείο μας, με προορισμό την Ιερά Μονή του Οσίου Ναούμ.

Ένας ολόλαμπρος ήλιος μας αποζημίωνε για την μπόρα της προηγούμενης μέρας. Μέσα από μια καταπληκτική διαδρομή, ανάμεσα στη λίμνη και το πευκοδάσος, φτάσαμε στον Όσιο Ναούμ!Την Μονή ίδρυσε ο Όσιος το 905 μ.Χ και είναι θαμμένος εκεί.

Ο θρύλος θέλει ακόμη την καρδιά του να χτυπά στο μνήμα του……Το Μοναστήρι κατά το 16 αιώνα λειτουργούσε και ως Ελληνικό σχολείο. Το περιβάλλον είναι παραδεισένιο. Το υπέροχο πράσινο, τα δύο ρομαντικά νησάκια, τα κρυστάλλινα και καθαρά νερά των 45 πηγών του Δρίνου και τα παγώνια που κυκλοφορούν στην αυλή του μοναστηριού, δημιουργούν μια εξωτική εικόνα ουράνιας μακαριότητας!

Με την ψυχή μας γαληνεμένη και τα μάτια μας πλημμυρισμένα από την ομορφιά του τοπίου, φτάσαμε στην πόλη της Οχρίδας!

Τα όμορφα λιθόστρωτα καλντερίμια της,τα παραδοσιακά χτισμένα σπίτια της και οι πολλές εκκλησίες που υπάρχουν ακόμη και σήμερα είναι μερικά μόνο από αυτά που μας εντυπωσίασαν!

Στον πεζόδρομο της πόλης όπως και στον παραλίμνιο δρόμο πάμπολλες καφετέριες και ταβερνάκια μάς πρόσφεραν στιγμές ξεκούρασης!

Ανάμεσα στα εμπορικά καταστήματα, εξέχουσα θέση έχουν τα κοσμηματοπωλεία ,καθώς η λίμνη της Οχρίδας είναι γνωστή για τα μαργαριτάρια της! Νωρίς το απόγευμα, παίρνουμε πλέον το δρόμο της επιστροφής…….πολύ γρήγορα και χωρίς ταλαιπωρία περνάμε τα σύνορα.

Μια στάση για καφέ και ξεμούδιασμα είναι απαραίτητη και η όμορφη πόλη της Φλώρινας πολύ κοντά για να την αγνοήσουμε……

Δυστυχώς όμως όλα τα όμορφα πράγματα τελειώνουν και εμείς έπρεπε να επιστρέψουμε .

Το κέφι αμείωτο……το τραγούδι, τα ανέκδοτα και η ανασκόπηση της εκδρομής, έκαναν τις ώρες της επιστροφής να περάσουν πολύ γρήγορα και λίγο πριν τις 11.00 μ.μ. φτάσαμε στην Καλαμπάκα.

Μια ακόμη εκδρομή του Σωματείου μας έφτασε στο τέλος της και μας άφησε όλες γεμάτες όμορφα συναισθήματα και με την ελπίδα πως η επόμενη δεν θα αργήσει να πραγματοποιηθεί σε ένα επίσης όμορφο προορισμό!

Για μια ακόμη φορά ευχαριστούμε όλες τις κυρίες που συμμετείχαν στην εκδρομή καθώς επίσης και το ταξιδιωτικό γραφείο ” meteora tours” και τον κ. Δημήτρη Πολυγένη για την προσφορά 5 εισιτηρίων για το ταμείο του Σωματείου!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.