«Απόδραση» του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων στη Σερβία

Από τις 6 μέχρι τις 11 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η πενθήμερη εκδρομή της Γ´ τάξης του 1ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων με προορισμό τη Σερβία.

0 472

Η υποδιευθύντρια και τρεις ακόμα καθηγητές συνόδευσαν 45 μαθητές παρέχοντας μας την ευκαιρία να γνωρίσουμε έναν διαφορετικό λαό και πολιτισμό.

Ξεκινώντας πολύ νωρίς το πρωί, ημέρα Τρίτη, το ταξίδι γινόταν ήδη πραγματικότητα. Θα χρειάζονταν συνολικά 15 ώρες για να φτάσουμε στο Βελιγράδι. Μόλις περάσαμε τα Σερβικά σύνορα θεωρήσαμε πως είχαμε φτάσει στον προορισμό μας! Συνεχίζοντας για πολύ ώρα το ταξίδι μας αρχίσαμε επιτέλους να βλέπουμε τις πρώτες κατοικημένες περιοχές της Σερβίας.

Μπαίνοντας μέσα στο Βελιγράδι μας δόθηκε η ευκαιρία να περάσουμε μπροστά από κάποια σημαντικά μέρη του Βελιγραδίου, όπως το παλιό παλάτι της δυναστεία Καρατζώρτζεβα, το Δημαρχείο ( γύρω από το οποίο ήταν κολλημένες αφίσες με φωτογραφίες των πεσόντων από τον πόλεμο του 1999), το εγκαταλελειμμένο κτίριο της Αστυνομίας, το υπουργείο εξωτερικών και ορισμένες πρεσβείες.

Την επομένη το πρόγραμμα περιλάμβανε ξενάγηση στο κέντρο του Βελιγραδίου. Αφού σταματήσαμε στην πλατεία Δημοκρατίας, επισκεφθήκαμε την ελληνική πρεσβεία, όπου μας δέχθηκε η πρόξενος και στη συνέχεια διασχίσαμε την γραφική-παραδοσιακή περιοχή της Σκαντάρλια. Έπειτα, περιηγηθήκαμε για αρκετή ώρα στην οδό Μιχαϊλοβα και μας ξενάγησαν στο Καλεμέγκνταν, φρούριο το οποίο μας δημιουργούσε εικόνες από την εποχή του βασιλιά, αλλά και είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τη θέα του νέου Βελιγραδίου. Αργότερα, κάναμε κρουαζιέρα στον ποταμό Δούναβη απολαμβάνοντας την ομορφιά της πρωτεύουσας

Την Πέμπτη, επιστρεφθήκαμε τον ιερό ναό του Αγίου Σάββα. Η αρχιτεκτονική της εκκλησίας έμοιαζε σε μεγάλο βαθμό με την Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη, γεγονός που μας προκάλεσε ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Ύστερα, αναχωρήσαμε για το μουσείο του Nikola Tesla, ενός εφευρέτη, ηλεκτρολόγου μηχανικού και φυσικού. Ο Tesla είναι γνωστός για την “ενασχόληση” του με τις εναλλακτικές μορφές παροχής ενέργειας και μάλιστα θεωρείται αυτός που έθεσε τα θεμέλια στα οποία στηρίχτηκε ο Einstein για να εξελίξει την επιστήμη του. Το μεσημέρι καθίσαμε στο ξενοδοχείο να ξεκουραστούμε ενώ το βράδυ πήγαμε σε μια ελληνική ταβέρνα με ζωντανή σέρβικη και ελληνική μουσική.

Την Παρασκευή το πρωί ξεκινήσαμε για το Novi Sad, που αποτελεί τη δεύτερη πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή της Σερβίας. Επισκεφθήκαμε το ελληνικό σχολείο “Plato” ,που έδωσε το όνομα του στην οδό “γκριτσκοσκολα” αλλά και την καθολική εκκλησία Mary. Έπειτα, περιηγηθήκαμε στην πόλη, όπου πολλοί από μας δοκιμάσαμε το παραδοσιακό πιάτο, Καρατζώρτζεβα.

Την τελευταία μέρα αναχωρήσαμε για την πόλη Nis, από όπου αργότερα θα παίρναμε το δρόμο της επιστροφής. Το ταξίδι της επιστροφής ήταν δύσκολο, πολύ πιο δύσκολο απ’ ότι στην αρχή. Όλοι ήμασταν γεμάτοι αναμνήσεις και αξέχαστες στιγμές που θα μείνουν χαραγμένες για αρκετά χρόνια!

για την Γ΄ Λυκείου
Ράγιας Άρης

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.