Ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμπάκας για την λειτουργία των καταστημάτων από 14 έως 24 Μαΐου

0 731

Αγαπητοί Συνάδελφοι και Καταναλωτές,

Σας κοινοποιούμε την ενημέρωση που λάβαμε χθες το απόγευμα σχετικά με τη λειτουργία των καταστημάτων από 14/5 μέχρι 24/5.

Επειδή αιφνιδιαστικά δόθηκε η δυνατότητα και πάλι τα καταστήματα να μπορούν να λειτουργήσουν τις Κυριακές 16 και 23 Μαϊου, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε την πάγια θέση του Συλλόγου μας, ότι η Κυριακή είναι και πρέπει να παραμείνει αργία.

Είμαστε απόλυτα σύμφωνη με την τοποθέτηση και της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θεσσαλίας, ότι

  • υπάρχει μεθόδευση που αποσκοπεί στην κατάργηση της κυριακάτικης αργίας και απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων
  • η συγκεκριμένη απόφαση μόνο τα μεγάλα καταστήματα των πολυεθνικών αλυσίδων εξυπηρετεί, τα οποία διαχρονικά επιθυμούν την απελευθέρωση του ωραρίου.

Οφείλουμε όλοι μας να στηρίξουμε την τοπική αγορά και να μην υιοθετούμε πρακτικές που φέρνουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των μικρών εμπορικών καταστημάτων της πόλης μας.

Εκ μέρους του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμπάκας

Θέμα: Προϋποθέσεις λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων από 14 Μαΐου έως 24 Μαΐου 2021

 

Κυρίες και Κύριοι,

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση Δ1α/Γ.Π.οικ. 29922/13-5-2021 (ΦΕΚ 1944Β΄), με την οποία καθορίζονται τα προαπαιτούμενα λειτουργίας του εμπορίου στα πλαίσια προστασίας της δημόσιας υγείας που θα ισχύσουν από την Παρασκευή, 14 Μαΐου μέχρι την Δευτέρα, 24 Μαΐου ε.ε.

Σύμφωνα με τις διατάξεις της πιο πάνω απόφασης καταργούνται τα επίπεδα επιδημιολογικής επιβάρυνσης και εισάγονται για το λιανεμπόριο οι εξής προϋποθέσεις:

  1. Παύουν να ισχύουν το clickaway και το clickinside και επιστρέφουμε στην κανονική λειτουργία των καταστημάτων χωρίς ραντεβού.  Συνακόλουθα παύει να ισχύει η καταχώριση των παραγγελιών και η αποστολή του SMS στον πελάτη.
  2. Εντός των καταστημάτων εξακολουθεί να ισχύει η αναλογία ενός ατόμου ανά 25 τ.μ. για επιχειρήσεις έως 500 τ.μ. και ενός ατόμου για κάθε επιπλέον 100 τ.μ. για επιχειρήσεις άνω των 501 τ.μ..  Αν και δεν αναφέρεται κάτι σχετικό στην νέα Υπουργική Απόφαση, προτείνουμε στα καταστήματα να εξακολουθούν να αναγράφουν  στις προσόψεις τους τον μέγιστο αριθμό πελατών που επιτρέπεται μέσα στο κατάστημα.  Στους κοινόχρηστους χώρους η αναλογία παραμένει σε έναν πελάτη ανά 10 τ.μ.  Οι αριθμοί αυτοί αφορούν μόνο στους πελάτες και όχι στους επιχειρηματίες ή στους εργαζόμενους της επιχείρησης.
  3. Συνεχίζεται η υποχρεωτική διενέργεια self test και η ανάρτηση στο ΕΡΓΑΝΗ του αποτελέσματος για τους εργαζόμενους.  Για τους επιχειρηματίες που βρίσκονται στο κατάστημα με φυσική παρουσία υπάρχει η υποχρέωση πραγματοποίησης self test χωρίς όμως ανάρτηση στο ΕΡΓΑΝΗ.  Μετά από σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας, η πραγματοποίηση self test γίνεται δύο φορές την εβδομάδα.
  4. Το εύρος ωραρίου ορίζεται από 07.00 έως 21.00.
  5. Δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, 16 και 23 Μαΐου.
  6. Για τα καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ, φούρνοι, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, ζαχαροπλαστεία) ισχύουν παράλληλα οι κάτωθι προϋποθέσεις:

–          Ωράριο από τις 7:00 έως τις 22:30.

–          Χωρητικότητα ενός ατόμου ανά 25 τ.μ.  Ο αριθμός που προκύπτει αναρτάται σε εμφανές σημείο της πρόσοψης και αφορά μόνο στους πελάτες και όχι στον επιχειρηματία και στο προσωπικό.

–          Απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ των ατόμων και 2 μέτρα μεταξύ των πελατών στα ταμεία.

–          Και για τα καταστήματα αυτά ισχύει η υποχρεωτική διενέργεια self test για εργαζομένους και επιχειρηματίες με αυτοπρόσωπη παρουσία.

Παραμένει η υποχρέωση χρήσης μάσκας παντού, σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένων και των χώρων εργασίας.

Παραμένουμε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία.

 

 Με εκτίμηση,

Αντώνης Μέγγουλης

Διευθυντής & Νομικός Σύμβουλος ΕΣΕΕ

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.