Αλλαγές στη βεβαίωση μετακίνησης: Με taxisnet και δεύτερο έλεγχο η διασταύρωση στοιχείων

0 1,429

Νέους τρόπους διασταύρωσης στοιχείων για τη βεβαίωση μετακίνησης εργαζομένων θα μπορούν να εφαρμόσουν οι Αρχές, προκειμένου να περιορίσουν τις παρατυπίες, που εντοπίζονται και λειτουργούν κόντρα στα μέτρα διασποράς του κορονοϊού. Ετσι μετά τη σύσκεψη στο Μεγαρο Μαξίμου αποφασίζεται το εξής σε σχέση με όσα ξέραμε:

  • Η κυβέρνηση αναζητά τρόπους για να περιορίσει τις «πλαστές» βεβαιώσεις των μισθωτών που δουλεύουν σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Στο πλαίσιο αυτό αναζητείται τρόπος με τον οποίο οι αρμόδιες Αρχές θα μπορούν να ελέγξουν στον δρόμο την πραγματική δραστηριότητα του εργαζόμενου αλλά και το ωράριο εργασίας του. Στην ουσία, αναζητείται ένας δεύτερος τρόπος επιβεβαίωσης των στοιχείων πέραν της βεβαίωσης μετακίνησης, στην οποία ο καθένας μπορεί να δηλώσει ό,τι θέλει. Η αρχική σκέψη ήταν ο έλεγχος να γίνεται στον δρόμο με τη χρήση τάμπλετ από τις Αρχές, ωστόσο κάτι τέτοιο είναι αδύνατον να εφαρμοστεί, καθώς πρακτικά δεν μπορούν να εφοδιαστούν με τις συγκεκριμένες ηλεκτρονικές συσκευές όσοι κάνουν τους ελέγχους, έχοντας, μάλιστα, πρόσβαση και στην ΕΡΓΑΝΗ. Ετσι, η κυβέρνηση οδηγείται στην εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου μόνο εντός των επιχειρήσεων και αναζητείται άλλος τρόπος για τον έλεγχο της μετακίνησης του εργαζομένου.
  • Οι αυτοπασχολούμενοι, επιστήμονες και ελεύθεροι επαγγελματίες, μαζί με τη βεβαίωση «τύπου Α’» που εκδίδεται από το forma.gov.gr θα πρέπει να φέρουν και εκτύπωση από το Taxisnet των φορολογικών στοιχείων φυσικού προσώπου και επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Η εφαρμογή των παραπάνω αποφάσεων ξεκινά τη Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021, ενώ οι έλεγχοι θα είναι αυστηροί και συστηματικοί.

Πιο συγκεκριμένα, στον ιδιωτικό τομέα:

  1. Όσοι εργαζόμενοι βρίσκονται σε καθεστώς τηλεργασίας ή σε καθεστώς αναστολής συμβάσεων εργασίας, δεν δύνανται να λαμβάνουν βεβαιώσεις μετακίνησης από τον εργοδότη τους (είτε από το ΕΡΓΑΝΗ είτε από το forma.gov.gr)
  2. Όσοι είναι αυτοπασχολούμενοι, επιστήμονες και ελεύθεροι επαγγελματίες, μαζί με τη βεβαίωση «τύπου Α’» που εκδίδεται από το forma.gov.gr θα πρέπει να φέρουν και εκτύπωση από το Taxisnet των φορολογικών στοιχείων φυσικού προσώπου και επιχειρηματικής δραστηριότητας
  3. Οι έλεγχοι της τήρησης των μέτρων στους χώρους εργασίας θα πραγματοποιούνται στη βάση της προδήλωσης που γίνεται στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ για τους ευρισκόμενους σε τηλεργασία, σε καθεστώς αναστολής συμβάσεων ή εμπίπτουν στην κατηγορία του αναγκαίου προσωπικού.

Επισημαίνεται ότι:
α) οι δηλώσεις που εκδίδονται από το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ θα αφορούν αποκλειστικά στο νόμιμο δηλωθέν ωράριο εργασίας
β) οι άδειες μετακίνησης που βρίσκονται σε ισχύ για τους ευρισκόμενους σε τηλεργασία και σε καθεστώς αναστολής συμβάσεων παύουν να ισχύουν.

Οι εργαζόμενοι που ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες μπορούν να κινούνται μόνο με τη χρήση των 6 επιλογών του sms στο 13033.

Για τον δημόσιο τομέα:

  1. Οι έλεγχοι θα γίνονται με βάση το πλάνο εργασιών που οφείλουν να διαθέτουν οι δημόσιες υπηρεσίες και από το οποίο θα αποδεικνύεται ότι λειτουργούν μόνο με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό και θα αναφέρεται και στους εργαζομένους που έχουν τεθεί σε καθεστώς τηλεργασίας και εκ περιτροπής εργασία.
  2. Οι βεβαιώσεις κίνησης θα πρέπει να φέρουν τη στρογγυλή σφραγίδα της υπηρεσίας, με τη φροντίδα των οικείων διευθύνσεων προσωπικού, ενώ θα διενεργούνται συστηματικοί έλεγχοι για την ορθή εφαρμογή των διατάξεων του υπαλληλικού κώδικα.

Επίσης, από σήμερα (10/02) η Εθνική Αρχή Διαφάνειας έχει άμεση διασταυρωτική πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία του εργαζόμενου πληθυσμού της χώρας, στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.