Βασίλειος Παππάς: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών – Μια φανταστική ιστορία με πραγματικούς αποδέκτες

Είναι ένας συνεπής δημόσιος υπάλληλος. Εκπαιδευτικός για την ακρίβεια.

0 544

Είναι ένας συνεπής δημόσιος υπάλληλος. Εκπαιδευτικός για την ακρίβεια.

Είναι ένας συνεπής δημόσιος υπάλληλος. Εκπαιδευτικός για την ακρίβεια.

Με εικοσιπέντε και, χρόνια υπηρεσίας υπηρετώντας σε κάθε είδους σχολείο, συλλέγοντας πλούσια εκπαιδευτική εμπειρία από τα δυσπρόσιτα, και τα ορεινά σχολεία, μέχρι τα τεχνικά και γενικά λύκεια ανά την επικράτεια. Κάθε πρωΐ από τις οκτώ και πέντε στο σχολείο, συνεπής στη διδασκαλία όπως και στις γραφειοκρατικές υποχρεώσεις προς την υπηρεσία.

Οι γονείς πάντοτε τον έβρισκαν στο σχολείο, αφού είχε την άποψη ότι πρέπει να δίνει πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα και άλλες ώρες προς όφελος του κοινωνικού συνόλου (κατά την Unesco 21 διδακτικές ώρες αντιστοιχούν με 84 ώρες εργασίας) .

Τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις (για τις οποίες ποτέ δεν ρωτήθηκε) προσπαθούσε να τις εφαρμόσει στην εκπαιδευτική πραγματικότητα με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος για τους μαθητές του. Πέρα από την ρητορική του «νέου σχολείου», «πρώτα ο μαθητής» και άλλα ηχηρά παρόμοια, προσπαθούσε να βρει τα όποια θετικά, γιατί δεν ήθελε να κατηγορηθεί από τους προϊσταμένους του για μηδενισμό και αρνητική προδιάθεση στις επιλογές του υπουργείου. Πάντοτε με τα παιδιά χωρίς να είναι μαθητοπατέρας.

Αποφάσισε να υποβάλλει τα «χαρτιά» του στην επιτροπή αξιολόγησης για να διεκδικήσει θέση ευθύνης στην εκπαίδευση. Συγκέντρωσε τους μεταπτυχιακούς τίτλους (περί των παιδαγωγικών και όχι για το πέταγμα της πεταλούδας στο Μπουρουμπούρου) και τα κατέθεσε στην επιτροπή.

Ψυχρολουσία 1η. Τα μέλη της επιτροπής είχαν λιγότερα τυπικά προσόντα από τον αξιολογούμενο. ΄Ενας δε ήταν κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου, από βαλκανική χώρα, της οποίας δεν ήξερε να προφέρει ούτε το καλημέρα. Κατέθεσε τίτλους σεμιναρίων που οργάνωσε ή συνεδρίων στα οποία ήταν εισηγητής.

Ψυχρολουσία 2η. Τα μέλη της επιτροπής είχαν και αυτά πλούσια συμμετοχή σε συνέδρια όπως «γαλάζια γενιά και ημέτεροι, στην κατάληψη της εξουσίας» ή «οι πράσινες ντομάτες στην εποχή του Καντάφι». Κατέθεσε εργασίες, επιμορφώσεις, παρουσιάσεις, έρευνες από την παράλληλη με την αίθουσα εκπαιδευτική του δραστηριότητα.

Ψυχρολουσία 3η. ΄Όλα τα έγγραφα κατέπεσαν στην επιτροπή από τα μέλη , τα οποία ποτέ ή σχεδόν ποτέ δεν μπήκαν να διδάξουν στην αίθουσα περιφερόμενοι και αποσπασμένοι, από βουλευτικό (=βολευτικό) σε βουλευτικό γραφείο, και από διεύθυνση σε διεύθυνση, μη δυνάμενοι να κατανοήσουν έννοιες όπως κονστρουκτιβισμός, παράλληλη μάθηση, σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές.

Συνεπής με τα εκπαιδευτικά του πιστεύω παρουσίασε την κοινωνική του δράση, (λέσχες ανάγνωσης, παρουσίαση βιβλίων σε βιβλιοθήκες, κοινωνικά φροντιστήρια) γιατί πίστευε και πιστεύει για το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.

Ψυχρολουσία 4η. Η επιτροπή τον απέπεμψε διότι ούτε μηνύματα στα social media παρουσίασε προτρέποντας συναδέλφους να τον ψηφίσουν στις εκλογές, ούτε είχε παρουσία σε κοπές πίτας και άλλων «φιλολογικών» τσαγιών μετά καλλίπυγων δεσποινίδων του συνδικαλιστικού του χώρου. Παρουσίασε ο δυστυχής την υλοποίηση του προγράμματος της ενισχυτικής διδασκαλίας στο σχολείο του το οποίο παρακολουθούσε τα δύο τρία των μαθητών και πλέον, εγγράφοντας πραγματικές ώρες διδασκαλίας και με σπουδαία αποτελέσματα. Μέλη της επιτροπής κατέταξαν και αυτή του την προσπάθεια με τις αντίστοιχες «πέτσινες» ώρες διδασκαλίας κάποιων άλλων «συναδέλφων» προς μαθητές φαντάσματα.

Προβληματισμένος και γνωρίζοντας ότι οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης ακολούθησαν το μέτρο 7 -4 -2 (7 ΝΔ, 4 Πασόκ, 2 Δημάρ) έγραψε σε 7 χαρτάκια το όνομα ΔΑΚΕ, σε 4 χαρτάκια ΠΑΣΚ και σε 2 Δημάρ. Τα δίπλωσε προσεκτικά, τα ανακάτεψε αρκετά και ανέσυρε ένα χαρτάκι.

Η αποκάλυψη του ονόματος θα τον οδηγούσε στον αντίστοιχο πολιτικό κομματικό μηχανισμό, ώστε «να αξιολογηθεί» αξιοκρατικά εν ευθέτω χρόνω!!!

Βασίλειος Παππάς – εκπαιδευτικός

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr