Για τον τουρισμό και το έργο της Περιφέρειας Θεσσαλίας μιλησε ο Υπ. Περιφερειακός Σύμβουλος Γιάννης Μπουτίνας

0 5.229

Στην κατάμεστη από κόσμο αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Καλαμπάκας ο Περιφερειακός Σύμβουλος, π. Θεματικος Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και εκ νέου υποψήφιος για την Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων κ Γιάννης Μπουτίνας παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση το έργο της θητείας του στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Ο κύριος Γιάννης Μπουτίνας παρουσία πλήθος κόσμου παρουσίασε τις δράσεις και τις ενέργειες που έκανε όλο αυτό το διάστημα ως Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και ζήτησε εκ νέου την ψήφο του λαού.

Την εκδήλωση χαιρέτισε ο Περιφερειάρχης κ. Αγοραστός χαρακτηρίζοντας τον Γιάννη Μπουτίνα απο τους καλύτερους αντιπεριφερειάρχες στον τομέα του τουρισμού.

Ακολουθεί η ομιλία του κ. Γιάννη Μπουτίνα:

Τουρισμός και Περιφέρεια Θεσσαλίας : Έργο και Προοπτική

Κυρίες και κύριοι

Είμαι βαθιά συγκινημένος

για την συμμετοχή  σας αυτή .

Είμαι εξίσου βαθιά συγκινημένος για τα καλά σας λόγια .

Όταν άνθρωποι που συνεργάστηκες μαζί τους ,

αναγνωρίζουν τα όσα έκανες …τα συμπεράσματα τα αφήνω σε σας  .

 

Φίλες και φίλοι  ,

Τι κάναμε στην Περιφέρεια Θεσσαλίας με τον Κώστα τον Αγοραστό τα τελευταία 5 χρόνια για τον τουρισμό ??? για αυτόν τον κινητήριο μοχλό της οικονομίας στη Θεσσαλία ???

Όπως γνωρίζετε όλοι η περίοδος 2014-2019 , ήταν μια από τις πιο   δύσκολες περιόδους .

Η συνεχής πτώση του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων , capital controls , νέοι φόροι , αστάθεια φορολογικού και οικονομικού συστήματος ,δημιούργησαν στη χώρα μια εικόνα με την χειρότερη οικονομική κατάσταση.

Στην Περιφέρεια Θεσσαλίας την περίοδο αυτή μέσα από όλα αυτά βάλαμε ψηλά τον πήχυ και πέρα από τα έργα υποδομών που συνεχίσαμε να υλοποιούμε σε όλους τους τομείς θέσαμε μια προτεραιότητα  στο τουριστικό προιόν της Θεσσαλίας , ένα προιόν που κατέχει μεγάλο τμήμα της οικονομίας στη Θεσσαλία .

 

Σκοπός   μας ήταν να αφήσουμε δυνατό το στίγμα της Θεσσαλίας  στις διεθνείς αγορές ,

να έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα και

να αποδώσουν στο μέτρο του δυνατού όλες οι προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιούμε για την ανάδειξη , διάδοση και προώθηση των τουριστικών προορισμών της .

 

Στόχοι μας ήταν να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο σε κάθε προορισμό , να αυξηθούν οι διανυκτερεύσεις , να ανοίξουν νέες αγορές δυνητικών επισκεπτών στη Θεσσαλία.

Οι  βασικότερες δράσεις και προωθητικές ενέργειες που υλοποιήσαμε ήταν :

mythessaly : Το πρώτο πράγμα που θα έπρεπε να κάνουμε ήταν να δώσουμε μια ισχυρή ταυτότητα , στην Περιφέρεια μας . Αναζητήσαμε τους ειδικούς της αγοράς , και συνεργαστήκαμε με τον καταλληλότερο ,τη Marketing Greece του ομίλου ΣΕΤΕ , με την οποία πορευτήκαμε για μεγάλο διάστημα . Η Marketing Greece αφού ανέλυσε τα δεδομένα των προορισμών , μας παρέδωσε τις δυνητικές δράσεις για την επίτευξη των στόχων στη διάρκεια τριετίας  .

Το σημαντικότερο όλων είναι πως όλο το υλικό που παράχθηκε παραμένει ελεύθερο προς χρήση από τον κάθε επαγγελματία για να υπάρχει μια κοινή ταυτότητα στις θεσσαλικές επιχειρήσεις

Yποδομές : Οι υποδομές και τα μεγάλα έργα είναι το σήμα κατατεθέν της Περιφέρειας μας . Όπως έχω δηλώσει , όπου γυρίσει το μάτι κάθε Θεσσαλού υπάρχει η υπογραφή του Κώστα Αγοραστού .

Δόθηκε μεγάλη βάση στα οδικά δίκτυα για την πιο εύκολη και ασφαλή μετακίνηση από και προς τους τουριστικούς προορισμούς της Θεσσαλίας . Κατασκευάστηκαν νέα μουσεία , συντηρήθηκαν παλιά μουσεία , αναπτύχθηκαν νέες μορφές τουρισμού όπως ο καταδυτικός τουρισμός με τα υποβρύχια μουσεία .

Συμμετοχή σε εκθέσεις : Σε όλη τη διάρκεια συμμετείχαμε σε  53 τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού , σε 11 εκθέσεις στην ενδοχώρα καθώς και σε 14 εμπορικές εκθέσεις σε Ελλάδα κι εξωτερικό .

Η επιλογή των εκθέσεων γίνεται με βάση διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς και με βάση τον στρατηγικό σχεδιασμό για προσέλκυση διαφόρων κατηγοριών επισκεπτών .

Σε κάθε τουριστική έκθεση λαμβάνεται υπόψιν η ταυτότητα της έκθεσης  και υπάρχει ανάλογη παρουσία και δράσεις .

Όσον αφορά τις εμπορικές εκθέσεις , η Περιφέρεια Θεσσαλίας, στήριξε και στηρίζει ενεργά τις θεσσαλικές επιχειρήσεις , ενισχύοντας κάθε δράση που αφορά την εξωστρέφεια τους , την αύξηση του κύκλου εργασιών τους , το άνοιγμα νέων αγορών γι αυτές .

fam trips και media trips : Πολλά ταξίδια εξοικείωσης με ξεχωριστό αποτέλεσμα σε καθένα από αυτά . Κάθε φορά η επιλογή γίνεται από τη σημαντικότητα των επισκεπτών και τη δυναμική τους .

κινηματογραφικές παραγωγές :  Φιλοξενήσαμε πολλές κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές

My planet Russia με γυρίσματα στα Χάσια ,Πήλιο και Μετέωρα ,

otro russii στα Μετέωρα ,

natassa kalogridis στον Όλυμπο , bachelor 3 στη Λάρισα.

Η ενέργεια μας αυτή μας  άνοιξε το δρόμο να γίνουμε σημαντικό film office για υποδοχή κινηματογραφικών παραγωγών παγκόσμιας εμβέλειας .Μόλις πριν λίγες ημέρες επικοινώνησαν από το Υπουργείο να προχωρήσουμε .

παραγωγή vr videos 360 :

Είμαστε η πρώτη Περιφέρεια στην Ελλάδα και από τις πρώτες 10 στην Ευρώπη που από το Σεπτέμβριο του 2019 θα συμμετέχουμε στις εκθέσεις με video vr360 , video εικονικής πραγματικότητας  και θα παρουσιάζουμε τους προορισμούς της Θεσσαλίας,προσδίδοντας μια καινοτόμα εικόνα , μια εικόνα που θα φέρει τον επισκέπτη μέσα στον προορισμό .Ήδη από εδώ από τα Μετέωρα ξεκινήσαμε τα γυρίσματα .

Ο επισκέπτης θα φορά τα ειδικά γυαλιά που θα του παρέχουμε και βρίσκεται μέσα στον προορισμό που επιλέγει .

Τι επιπλέον κάναμε τώρα εδώ , ειδικά στα Τρίκαλα??? στα Μετέωρα ???

-Παραδώσαμε στο Δήμο Μετεώρων 3 νέα μουσεία , μέσα σε 5 χρόνια .Μουσείο Γεωλογικών Σχηματισμών στο Καστράκι , Μουσείο Ψηφιακής Απεικόνισης Μετεώρων και το Κέντρο Τεκμηρίωσης κι Εκπαίδευσης Σπηλαίου Θεόπετρας .

-Ολοκληρώνουμε το  Οδικό κύκλωμα Μετεώρων με αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση  της κυκλοφορίας και την καλύτερη προσβασιμότητα των εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών .

– Χρηματοδοτήσαμε και ολοκληρώθηκε το Μουσείο Τσιτσάνη .Ένα έργο που αποτελεί ακόμη έναν φάρο πολιτισμού στα Τρίκαλα.

-Δημοπρατήθηκε και αναμένεται η υπογραφή σύμβασης το γεφύρι της Σαρακίνας  , ένα έργο σημαία –πολιτισμού που το είχαμε εξαγγείλει από την πρώτη ημέρα της θητείας μας .

-Δημοπρατήθηκε και αναμένεται η υπογραφή σύμβασης το γεφύρι του Κεραμιδίου  , το μοναδικό πεντάτοξο γεφύρι στο νομό

-Συντηρούμε με παρεμβάσεις τη γέφυρα της Παλαιοκαρυάς .

– Αναπλάσαμε και αναδείξαμε το περιπατητικό μονοπάτι από Γαρδίκι–Γέφυρα Αλεξίου

– Αναδείξαμε τον αρχαιολογικό χώρο Γόμφων

– Συντηρήσαμε  τον ιερό ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου εδώ στην Καλαμπάκα , όπως συντηρήσαμε και αναστηλώσαμε  πλήθος και άλλων θρησκευτικών και πολιτιστικών μοναδικών μνημείων

– Αναδείξαμε την περιοχή περί των τειχών στο Κάστρο της πόλης των Τρικάλων

– Αναδείξαμε τα οθωμανικά λουτρά κάτω από το μουσείο Βασίλης Τσιτσάνης

Απόδειξη όλων των παραπάνω δράσεων η επιβράβευση μας από διεθνείς φορείς :

–  χρυσό βραβείο στα Tourism Awards για την Περιφέρεια με την πιο ολοκληρωμένη καμπάνια τουριστικής προβολής .

– τα GREEK TRAVEL AWARDS είναι τα πρώτα και μοναδικά βραβεία για τον ελληνικό τουρισμό στην Σκανδιναβία, όπου Σουηδοί, Νορβηγοί και Δανοί επισκέπτες ψήφισαν και επιβράβευσαν τους αγαπημένους τους προορισμούς ανά την Ελλάδα.

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας απέσπασε διακρίσεις στις κατηγορίες για τον καλύτερο τουριστικό προορισμό, τον καλύτερο γαστρονομικό προορισμό και τον καλύτερο προορισμό για εναλλακτικές μορφές τουρισμού

– βραβείο για την ενάλια πολιτιστική κληρονομιά και τα καταδυτικά πάρκα . Το ναυάγιο της περιστέρας στην Αλόννησο έγινε γνωστό σε χρόνο ρεκόρ παγκοσμίως και ασχολήθηκαν εκτενώς CNN και  WASHIGTON POST

Φίλες και φίλοι … όποια ενέργεια κάναμε , πάντα εξετάζαμε τα αποτελέσματα που θα είχαν οι ενασχολούμενοι με τον τουρισμό είτε άμεσα είτε έμμεσα  . Στην πολιτική , σπάνιο φαινόμενο , αλλά στην Περιφέρεια Θεσσαλίας προαπαιτούμενο .

Όλα αυτά τα χρόνια η επιτυχία είναι ότι υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα.

– η προβολή των προορισμών σε όλο τον κόσμο έχει ως  βάση την τηλεθέαση των εκπομπών ή την θεαματικότητα της .

Για παράδειγμα μετά από κάθε media  trip

– αν μιλάμε για έντυπο αποστέλλονται οι πωλήσεις του με το θέμα που αφορά την Περιφέρεια

– στο διαδίκτυο ή στην τηλεόραση έρχονται  οι θεάσεις του .

Για παράδειγμα ,  To RUSSIA 1 είναι ο μεγαλύτερος ρωσικός τηλεοπτικός σταθμός ,με την μεγαλύτερη τηλεθέαση σε όλη τη Ρωσία που φθάνει σε ποσοστό 75% και υπάρχουν εκπομπές όπως το Utro Rossii με πάνω από 117 εκατ. θεατές.

Οι συντελεστές της γνωστής παγκοσμίως τηλεοπτικής εκπομπής Utro Rossii , αφιέρωσαν  ένα μεγάλο τμήμα της εκπομπής , που προβλήθηκε τέλη Αυγούστου 2018 , στα Μετέωρα και στη Θεσσαλία , μπροστά σε αντίστοιχο κοινό .

Στο Ισραήλ η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Maariv έχει Total Visits: 8.12M (εκατομμύρια) το εξάμηνο Μάρτιος-Αύγουστος 2018, σε desk top and mobile app. Την ίδια περίοδο που δημοσίευσαν οι δημοσιογράφοι που φιλοξενήθηκαν στη Θεσσαλία τα άρθρα τους για το οδοιπορικό στη Θεσσαλία .

Αντίστοιχα στοιχεία υπάρχουν στη διάθεση για όλα τα media trips που είχαμε στη Θεσσαλία .

Επίσης τα fam trips απέδωσαν ανάλογα , είτε σε επίπεδο τουριστικών πρακτόρων ,είτε σε επίπεδο άλλων groups όπως οι μητροπολίτες που φιλοξενήθηκαν στα Μετέωρα και από τη χρονιά εκείνη αυξήθηκαν κατά 40% οι αφίξεις από τις επαρχίες εκείνες .

– το κέρδος από τις κινηματογραφικές παραγωγές ανάγεται στην προβολή των προορισμών ανάλογα με τη θέαση των παραγωγών αυτών .Παράδειγμα η ταινία bachelor 3 που ξεπέρασε τα 140.000 εισιτήρια την πρώτη εβδομάδα , η εκπομπή my planet είχε 2,5 εκατομμύρια τηλεθέαση.

– διανυκτερεύσεις : σε σύνολο των θεσσαλικών καταλυμάτων από το  2015 μέχρι το 2017 αύξηση σε ποσοστό 12%.

– αεροδρόμια με αύξηση 20% στις διεθνείς αφίξεις από 2015-2018

– λιμάνια

Λαμβάνοντας υπόψιν μας τις αφίξεις και αναχωρήσεις από και προς τα λιμάνια Βόλου , Σκιάθου , Σκοπέλου , Αγιοκάμπου και Αλοννήσου τα στοιχεία είναι τα εξής :

Αύξηση 18% συνολικά

Εδώ μπορούμε να προσθέσουμε και τις κρουαζιέρες αλλά και αυτές που συμφωνήθηκαν σε περιόδους χαμηλής σαιζόν.

– επισκέψεις σε μουσεία : Βλέποντας την επισκεψιμότητα συνολικά στα μουσεία από το 2015 μέχρι το 2017 βλέπουμε μια άνοδο της τάξης του 47%

 

– το σημαντικότερο όλων η αύξηση απασχόλησης σε τουριστικές επιχειρήσεις : το 2014 ήταν 13,1 χιλ οι εργαζόμενοι στον τουριστικό κλάδο και το 2017 που υπάρχουν στατιστικά στοιχεία είναι 26,7 . Αύξηση 100%

Και συνεχίζουμε

Συνεχίζουμε δυναμικά

 

Έχουμε σε αναμονή από το Υπουργείο Τουρισμού την υπογραφή 8 συμφώνων συνεργασίας με ρωσικές περιφέρειες

Έχουμε την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης 1.000.000 ευρώ

Έχουμε ξεκινήσει με την πρέσβειρα του Λιβάνου  συμφωνία συνεργασίας και ανταλλαγή τουριστών με Μετέωρα και κοιλάδα της Καντίσα .Ήδη επικοινωνούν οι δυο εκκλησίες .

Έχουμε στα σκαριά το Παρατηρητήριο τουρισμού

– το οποίο διαχρονικά θα μελετά την τουριστική αγορά και τις τάσεις της

– θα παρουσιάζει τα πορίσματα

– θα τεκμηριώνει κάθε δυνατή επέμβαση

και θα προτείνει στοχευμένα μέτρα αναπτυξιακού χαρακτήρα στον τομέα του τουρισμού .

Επίσης :

– Σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας καταρτίζουμε από τώρα το πρόγραμμα των επαφών με αεροπορικές εταιρείες για να συνεχισθεί η ανοδική πορεία των αεροδρομίων σε αφίξεις από το εξωτερικό .

Παράλληλα πιέζουμε για το άνοιγμα πτήσεων από Ελ Βενιζέλος ώστε να είναι πιο εύκολη η πρόσβαση επισκεπτών που φθάνουν στην Αθήνα προς τη Θεσσαλία .

– Event θεσσαλικής φιλοξενίας στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος .Αρχές της τουριστικής περιόδου μια εβδομάδα θεσσαλικής φιλοξενίας στις αφίξεις του Ελ. Βενιζέλος με κέρασμα , παραδοσιακά δρώμενα , παρουσίαση των προορισμών της Θεσσαλίας

– Οργάνωση roadshows για την προβολή προορισμών σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες . Προβολή της Θεσσαλίας στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες

-Διοργάνωση θεσσαλικού festival γεύσεων στη   Helexpo σε συνεργασία με τη Λέσχη Θεσσαλών Θεσσαλονίκης και στην Αθήνα .

Φίλες και φίλοι

Σας ανέφερα τα κυριότερα σημεία της τουριστικής μας δράσης ,

εδώ στη Θεσσαλία, καθώς και τις προοπτικές .

Θέλω να ευχαριστήσω όλους εσάς που με στηρίζετε

Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου ,

να ευχαριστήσω τους συναδέρφους μου στο Περιφερειακό Συμβούλιο,

την οικογένεια μου , τη σύζυγο μου ,που με ανέχονται

ειδικότερα οφείλω πολλά στον πατέρα – μέντορα μου τον Βύρωνα Μπουτίνα

Από τα βάθη της καρδιάς μου ευχαριστώ τον Αντιπεριφερειάρχη μας τον Χρήστο το Μιχαλάκη ,που τότε τον Μάιο του 2014 με πήρε από το χέρι για τα πρώτα μου βήματα στην αυτοδιοίκηση .

… Πάνω από όλα και πέρα από όλα

Ευχαριστώ τον Περιφερειάρχη μας τον Κώστα Αγοραστό  , για την εμπιστοσύνη του να μου αναθέσει τον ευαίσθητο τομέα του τουρισμού  , για την άριστη συνεργασία μας σε τουρισμό και πολιτισμό

Για όλη αυτή την τεράστια  γνώση που πήρα δίπλα του

 

Αγαπητές μου συμπολίτισσες και συμπολίτες

βρίσκομαι εδώ μπροστά σας …

Πιο έμπειρος , πιο αποτελεσματικός , πιο υπεύθυνος …

Σας κοιτάζω και πάλι στα μάτια , σας  σφίγγω και πάλι το χέρι …

Για να μου δώσετε και πάλι τη δύναμη …όπως τότε τον Μάιο του 2014 …μια δύναμη μεγαλύτερη …αφού τώρα πια υπάρχει το μέτρο σύγκρισης

Γνωρίζω καλύτερα τώρα , τα προβλήματα και τις δυσκολίες ολόκληρης της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων .

Γνωρίζετε όλοι τώρα , το ενδιαφέρον μου και την ευαισθησία μου για τον τόπο μας

Γιατί

Δώστε μας λοιπόν

…μια ενισχυμένη ψήφο που θα δώσει τη νίκη στον Κώστα τον Αγοραστό από την πρώτη Κυριακή

Δώστε μου

… μια ξεχωριστή ψήφο σε μένα για να είμαι και πάλι στα έδρανα του Περιφερειακού Συμβουλίου

Σας ευχαριστώ από καρδιάς

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.