1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας – Erasmus+ W.I.N.G.S – 5η Διακρατική συνάντηση στη Γερμανία και το Λουξεμβούργο

0 485

Στο πλαίσιο της δράσης του προγράμματος ERASMUS+, ΚΑ229 για τα σχολικά έτη 2018-2020, το 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας πραγματοποίησε την πέμπτη κινητικότητα τεσσάρων (4) μαθητών και τεσσάρων (4) συνοδών εκπαιδευτικών, μελών της παιδαγωγικής ομάδας του σχεδίου W.I.N.G.S. – Wellbeing Improvement for New Generations at Schools, στο Περλ της Γερμανίας από τις 15 έως τις 21 Σεπτεμβρίου 2019. Συμμετείχαν σχολεία από άλλες πέντε Ευρωπαϊκές χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία/Λουξεμβούργο, Πολωνία, Φιλανδία).

Οι εκπαιδευτικοί που μετακινήθηκαν ήταν η κ. Κουράκου Γεωργία, ο κ. Λεβέντης Λεωνίδας, η κ. Μανάφα Ξένια και ο κ. Παπαγιαννόπουλος Κωνσταντίνος.

Συμμετείχαν οι μαθήτριες Γκέτσιου Ελπίδα και Μποτέλη Στυλιανή και οι μαθητές Παπαγεωργίου Αθανάσιος και Σινάνης Χρήστος-Θεόφιλος.

Οι βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι η ενημέρωση των μαθητών σχετικά με τους παράγοντες που συντελούν στην ευημερία τους και η ευαισθητοποίηση τους αναφορικά με τις παραμέτρους που επηρεάζουν και αποδυναμώνουν την ευημερία (π.χ. εκφοβισμός, κάπνισμα, κακή διατροφή έλλειψη άσκησης, εθισμός σε video games και την υπερβολική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης).

Η θεματική της πέμπτης συνάντησης αφορούσε στη σχολική ευημερία και, συγκεκριμένα, στην ανταλλαγή απόψεων αναφορικά με τη υιοθέτηση στάσεων και στρατηγικών που βοηθούν τους μαθητές να είναι ήρεμοι και να ελέγχουν το άγχος τους ώστε να βελτιώνουν τη διάθεσή τους και την ακαδημαϊκή τους απόδοση. Για την επίτευξη των στόχων, υλοποιήθηκαν ποικίλες ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες ούτως ώστε η νέα γνώση να κατακτηθεί βιωματικά.

Ειδικότερα, οι μαθητές παρουσίασαν τα πόστερ που είχαν φτιάξει και περιέγραφαν τους τρόπους που προτιμούν να μελετούν και να προετοιμάζονται για τις εξετάσεις.

Η δραστηριότητα έγινε με τη χρήση της διδακτικής μεθόδου gallery walk: οι μαθητές χωρίστηκαν σε διακρατικές ομάδες οι οποίες μετακινούνταν και στέκονταν μπροστά σε κάθε πόστερ.

Στη συνέχεια, ο εκπρόσωπος της κάθε χώρας παρουσίαζε στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του το πόστερ του σχολείου του και δέχονταν ερωτήσεις.

Η μέθοδος αυτή διασφαλίζει ότι όλοι οι μαθητές καλλιεργούν τόσο τις δεξιότητες παρουσίασης όσο και την κριτική τους σκέψη.

Στο τέλος της δραστηριότητας έγινε σύνοψη και εξήχθησαν συμπεράσματα σχετικά με τις ομοιότητες και τις διαφορές των στρατηγικών μελέτης.

Επίσης, αφιέρωσαν ένα ολόκληρο πρωινό στην αποβολή του στρες με άσκηση Tai-Chi στο σχολείο για να χαλαρώσουν και, κατόπιν, συνέχισαν με πεζοπορία στη διάρκεια της οποίας απαγορεύονταν να χρησιμοποιήσουν τα κινητά τους για οποιοδήποτε λόγο ενώ συχνά έκαναν διαλείμματα για να θαυμάσουν τη φύση.

Στόχος της δραστηριότητας ήταν η επίτευξη βέλτιστης επικοινωνίας μεταξύ τους και η κατανόηση της σπουδαιότητας της άσκησης για την πνευματική και ψυχική ισορροπία.

Επιπλέον, χωρισμένοι σε ομάδες ανά χώρα δημιούργησαν ηλεκτρονικούς οδηγούς για τη διαχείριση του άγχους πριν και μετά τις εξετάσεις.

Η Ελληνική ομάδα εξήγησε στον οδηγό που δημιούργησε τους λόγους που η μουσική καταπολεμά το στρες..

Ακόμη, ψυχαγωγήθηκαν καλλιεργώντας ταυτόχρονα ποικίλες δεξιότητες όπως της ευστοχίας, της εγρήγορσης, της υπευθυνότητας, της συνεργασίας-αλληλεγγύης παίζοντας παιχνίδια ισορροπίας και κατασκευών (Towers, Pipeline) όπου είναι απαραίτητη η συνδρομή όλων στον ίδιο βαθμό χωρίς καθόλου ανταγωνισμό.

Τέλος, οι καθηγητές έκαναν παρουσίαση με θέμα «Πώς διδάσκουν οι Ευρωπαίοι καθηγητές» και ανέλυσαν τις διδακτικές μεθόδους που προτιμούνται σε κάθε χώρα.

Ακολούθησε γόνιμος διάλογος και ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις στρατηγικές διδασκαλίας και τις μεθόδους αξιολόγησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γερμανική πόλη Περλ είναι χτισμένη στις όχθες του ποταμού Μοζέλλα ακριβώς δίπλα από τα σύνορα Γερμανίας, Λουξεμβούργου και Γαλλίας. Μια γέφυρα την ενώνει με τη μικρή πόλη Σένγκεν του Λουξεμβούργου όπου υπογράφηκε η Συμφωνία Σένγκεν για την καθιέρωση της ελεύθερης κυκλοφορίας για όλα τα πρόσωπα, υπηκόους των κρατών που υπέγραψαν τη Συμφωνία, καθώς και την αστυνομική και δικαστική συνεργασία.

Έτσι, εμείς οι φιλοξενούμενοι είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε το μουσείο Σένγκεν όπου ενημερωθήκαμε για τη σπουδαιότητα της Συμφωνίας.

Επίσης, επισκεφθήκαμε την πόλη Τρίερ της Γερμανίας που είναι γεμάτη με ρωμαϊκά μνημεία τα οποία ανήκουν στο κατάλογο με τα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Πραγματοποιήσαμε και έναν μαγευτικό περίπατο σε δεντρόφυτο μονοπάτι που καταλήγει σε μια υπέροχη θέα του ποταμού Μοζέλλα από ψηλά.

Τέλος, ξεναγηθήκαμε στην πόλη του Λουξεμβούργου και θαυμάσαμε πολλά αξιοθέατα της πόλης.

Η επίσκεψη ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για όλους μας, ένας δρόμος γεμάτος περιπέτειες γεμάτος γνώσεις.

Ήταν μια εβδομάδα γιορτής της διαφορετικότητας, της ανεκτικότητας, της αλληλεγγύης, της συνεργασίας, της πολυπολιτισμικότητας και της δημοκρατίας.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.