Στο πολιτιστικό κέντρο Καλαμπάκας έγινε σήμερα το απόγευμα η ημερίδα για την σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Κοζάνης.
Στην Ημερίδα έγιναν ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις με πολλά χρήσιμα στοιχεία για το μεγάλο έργο που σταμάτησε.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με χαιρετισμό του Περιφερειάρχη κ. Αγοραστού. Ακολούθησαν χαιρετισμοί του Δημάρχου Καλαμπάκας κ. Χρ. Σινανη, του Δημάρχου Δεσκάτης κ. Καραστεργιου, του αντιδημάρχου Γρεβενών κ. Τριγώνη , αντιδημάρχου Κοζάνης , κ.α.
Στις τοποθετήσεις όλων έγινε αναφορά για την σημασία του έργου και την ανάγκη ολοκλήρωσης του και θα συντελέσει στην οικονομική ανάπτυξη αρκετών νόμων.
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης:
18.30 – 19.00 Προσέλευση προσκεκλημένων και κοινού.
19.00 Έναρξη – Χαιρετισμοί εκπροσώπων πολιτικής
ηγεσίας και τοπικής αυτοδιοίκησης.
19.30 Παρουσίαση του εκτελεσθέντος έργου την περίοδο 1928-1932.
20.00 Διάλειμμα
20.20 Παρουσίαση της μελέτης του νέου έργου 21.15 Παρεμβάσεις κοινού και φιλοσιδηροδρομικών συλλόγων και κινήσεων. 22.00 Λήξη της εκδήλωσης.
Η διοργάνωση της ημερίδας έγινε σε συνεργασία με φορείς της δυτικής Θεσσαλίας και της δυτικής Μακεδονίας. Στόχος είναι η ένταξη του έργου στο επόμενο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης.
Την μελέτη της νέας γραμμής παρουσίασε ο διευθυντής μελετών του ΟΣΕ κ. Κώστας Μουρουδέλης ενώ την ΕΡΓΟΣΕ θα εκπροσώπησε ο κ. Γιάννης Αντωνιάδης μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας και πρόεδρος της ΕΕΣΤΥ.
Το παλιό έργο που είχε κατασκευαστεί περί το 1930 παρουσίασε με πολλές φωτογραφίες και βίντεο ο μηχανικός κ. Δημήτρης Τερτίπης.
Το νέο έργο είναι μελετητικά ώριμο.
Συνδέει την Δυτική Μακεδονία (Φλώρινα, Αμύνταιο, Πτολεμαΐδα, Κοζάνη, Γρεβενά) απευθείας με την πρωτεύουσα. Δίνει μεγάλη προστιθέμενη αξία στις υπάρχουσες γραμμές Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας και Κοζάνης-Φλώρινας, δημιουργώντας έναν δεύτερο σιδηροδρομικό άξονα 300 Km στον κορμό της χώρας μας.
Συμβάλλει στην συντόμευση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Πειραιά με τα λιμάνια της Αλβανίας και του Μαυροβουνίου στην Αδριατική θάλασσα.