Αθ. Μερεντίτη – Για τις τιμές των καυσίμων

Την ανάγκη λήψης μέτρων προκειμένου να προστατευθούν οι καταναλωτές και να περιοριστεί η αισχροκέρδεια στην εμπορία των καυσίμων στην χώρα, ώστε η  πτώση των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου να συνοδεύεται με  αντίστοιχη μείωση και στις τιμές λιανικής άμεσα και όχι με μεγάλη χρονική καθυστέρηση και σε μικρότερο ποσοστό, όπως συμβαίνει σήμερα, θέτει η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σούλα Μερεντίτη, με ερώτησή που κατέθεσε στη Βουλή

meredidi_new.jpg
0 261

Την ανάγκη λήψης μέτρων προκειμένου να προστατευθούν οι καταναλωτές και να περιοριστεί η αισχροκέρδεια στην εμπορία των καυσίμων στην χώρα, ώστε η  πτώση των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου να συνοδεύεται με  αντίστοιχη μείωση και στις τιμές λιανικής άμεσα και όχι με μεγάλη χρονική καθυστέρηση και σε μικρότερο ποσοστό, όπως συμβαίνει σήμερα, θέτει η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σούλα Μερεντίτη, με ερώτησή που κατέθεσε στη Βουλή

Την ανάγκη λήψης μέτρων προκειμένου να προστατευθούν οι καταναλωτές και να περιοριστεί η αισχροκέρδεια στην εμπορία των καυσίμων στην χώρα, ώστε η  πτώση των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου να συνοδεύεται με  αντίστοιχη μείωση και στις τιμές λιανικής άμεσα και όχι με μεγάλη χρονική καθυστέρηση και σε μικρότερο ποσοστό, όπως συμβαίνει σήμερα, θέτει η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σούλα Μερεντίτη, με ερώτησή που κατέθεσε στη Βουλή προς τους υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομικών. Η Τρικαλινή βουλευτής, τονίζει στην ερώτηση της, ότι ενώ στην ξέφρενη ανοδική πορεία των διεθνών τιμών του πετρελαίου, οι τιμές στα πρατήρια ευθυγραμμιζότανε άμεσα και ακαριαία στις ανοδικές τάσεις της αγοράς και μάλιστα με μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης από των διεθνών τιμών, στην πτωτική πορεία, όμως, δεν συμβαίνει το ίδιο, σήμερα η τιμή του αργού κυμαίνεται γύρω στα 40 δολ. το βαρέλι και οι τιμές των καυσίμων στα πρατήρια είναι αντίστοιχες με αυτές που ίσχυαν όταν κατά την άνοδο είχε 70 -75 δολ. το βαρέλι, με μόνη επιπρόσθετη παράμετρο, την νέα αύξηση στον ειδικό φόρο καυσίμων που  η Κυβέρνηση επέβαλε από 01-01-2009. Ιδιαίτερα η τιμή του πετρελαίου κίνησης βρίσκεται σε πολύ ψηλά, λίγο κάτω από 1 ευρώ, επιβαρύνοντας τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων και των καταναλωτών. Οι κερδοσκοπικές πρακτικές και η αδυναμία προστασίας των καταναλωτών είναι εμφανής. Μάλιστα, στα πρόσφατα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στην Ουκρανία με την διέλευση του Ρωσικού φυσικού αερίου, αμέσως οι παράγοντες που διαμορφώνουν τις τιμές, διαπίστωσαν επιπτώσεις στην ελληνική αγορά και η τιμή των καυσίμων τσίμπησε μερικά λεπτά προς τα πάνω.

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους υπουργούς  :1. Ανάπτυξης  2. Οικονομικών

 

Θέμα: Oι τιμές των καυσίμων στη χώρα μας  και η πτωτική  πορεία της διεθνούς τιμής του αργού πετρελαίου


Από το καλοκαίρι έχει αρχίσει η πτώση των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου, λόγω της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης και  της ύφεσης στην οποία έχουν εισέλθει πλέον οι οικονομίες στον κόσμο, καθώς και η Ελληνική. Ενώ στην ξέφρενη ανοδική πορεία των διεθνών τιμών του πετρελαίου, οι τιμές στα πρατήρια  ευθυγραμμιζότανε άμεσα και ακαριαία στις ανοδικές τάσεις της αγοράς και μάλιστα με μεγαλύτερο ποσοστό  αύξησης από των διεθνών τιμών.

Στην πτωτική πορεία, όμως, δεν συμβαίνει το ίδιο, οι τιμές λιανικής στη χώρα μας μειώνονται μεν, αλλά με μεγάλη χρονική καθυστέρηση και με το ποσοστό μείωσης να είναι μικρότερο της διεθνής μείωσης. Οι κερδοσκοπικές πρακτικές και η αδυναμία προστασίας των καταναλωτών είναι εμφανής. Μάλιστα, στα πρόσφατα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στην Ουκρανία με την διέλευση του Ρωσικού φυσικού αερίου ,αμέσως οι παράγοντες που διαμορφώνουν τις τιμές, διαπίστωσαν επιπτώσεις  στην ελληνική αγορά και η τιμή των καυσίμων τσίμπησε μερικά λεπτά προς τα πάνω. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών καυσίμων, στην Αττική αυτές τις ημέρες η αμόλυβδη πωλείται μεταξύ 76 και 93 λεπτών, με την κατώτερη τιμή να παρουσιάζεται αυξημένη κατά 5,5% και την ανώτερη κατά 5,7% περίπου σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Σήμερα η τιμή  του αργού  κυμαίνεται  γύρω στα 40 δολ. το βαρέλι και  οι τιμές των καυσίμων στα πρατήρια είναι αντίστοιχες με αυτές που ίσχυαν όταν κατά την άνοδο είχε 70 -75 δολ. το βαρέλι. Με μόνη επιπρόσθετη  παράμετρο ,την  νέα αύξηση στον ειδικό φόρο καυσίμων που η Κυβέρνηση επέβαλε από 01-01-2009.
Ιδιαίτερα η τιμή του πετρελαίου κίνησης βρίσκεται σε  πολύ ψηλά, λίγο κάτω από 1 ευρώ, επιβαρύνοντας τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων και των καταναλωτών.

Επειδή οι υψηλές τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα της κερδοσκοπικής δράσης διυλιστηρίων και μεγάλων εταιρειών εμπορίας, αλλά και της ανοχής ακόμη και στήριξης από την κυβέρνηση ενός κερδοσκοπικού  κυκλώματος, η Επιτροπή Ανταγωνισμού το αναφέρει ως  στρεβλού κυκλώματος και αποδέχεται η κυβέρνηση, χωρίς όμως να παίρνει κανένα μέτρο για να τα αλλάξει.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

 Ποια μέτρα προτίθενται να λάβουν, προκειμένου να προστατευθούν οι καταναλωτές και να περιοριστεί η αισχροκέρδεια στην εμπορία των καυσίμων στην χώρα, ώστε όταν έχουμε πτώση των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου να μεταφέρεται η αντίστοιχη μείωση και στις τιμές λιανικής άμεσα και όχι με μεγάλη χρονική καθυστέρηση και σε μικρότερο  ποσοστό ;

 

Αθ. Μερεντίτη

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr