1ο Ειδικό Σχολείο Καλαμπάκας – Υπολειτουργεί

Είναι λίαν αμφίβολο αν ακόμα και οι υπεύθυνοι παράγοντες της Καλαμπάκας γνωρίζουν την ύπαρξη και λειτουργία ειδικού δημοτικού σχολείου. Φυσικά δεν μιλάμε για την τοπική κοινωνία που μάλλον αγνοεί παντελώς την ύπαρξή του.  Κι όμως στην Καλαμπάκα λειτουργεί ειδικό σχολείο για τα παιδάκια με νοητικά προβλήματα που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής διαδικασίας από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς λειτουργούς.

3odimotiko.jpg
0 355

Είναι λίαν αμφίβολο αν ακόμα και οι υπεύθυνοι παράγοντες της Καλαμπάκας γνωρίζουν την ύπαρξη και λειτουργία ειδικού δημοτικού σχολείου. Φυσικά δεν μιλάμε για την τοπική κοινωνία που μάλλον αγνοεί παντελώς την ύπαρξή του.  Κι όμως στην Καλαμπάκα λειτουργεί ειδικό σχολείο για τα παιδάκια με νοητικά προβλήματα που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής διαδικασίας από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς λειτουργούς. Είναι λίαν αμφίβολο αν ακόμα και οι υπεύθυνοι παράγοντες της Καλαμπάκας γνωρίζουν την ύπαρξη και λειτουργία ειδικού δημοτικού σχολείου. Φυσικά δεν μιλάμε για την τοπική κοινωνία που μάλλον αγνοεί παντελώς την ύπαρξή του.
Κι αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο.
Βλέπετε ένα τέτοιο σχολείο, δεν ταιριάζει με τα τοπικά κοινωνικά δεδομένα.
Κι όμως στην Καλαμπάκα λειτουργεί ειδικό σχολείο για τα παιδάκια με νοητικά προβλήματα που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής διαδικασίας από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς λειτουργούς.

Επτά παιδιά με τέτοιου είδους προβλήματα προσπαθούν να κατανικήσουν την ίδια την αδικία της φύσης, που τόσο σκληρά στάθηκε απέναντί τους, μετέχοντας σε ένα εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα διεκδικώντας το δικαίωμα στα δικαιώματα που έχουν όλα τα υπόλοιπα Ελληνόπουλα.
Πρόκειται, όπως σημειώνει ο Δ/ντής του Ειδικού αυτού Σχολείου κ. Δημήτριος Ντάουλας, για μια επίπονη και σύνθετη προσπάθεια που απαιτεί σύγχρονες υποδομές και πολύπλευρη υποστήριξη σε επιστημονικό και εκπαιδευτικό προσωπικό.
Χωρίς δάσκαλο ειδικής αγωγής
Λοιπόν, το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλαμπάκας ουσιαστικά λειτουργεί με έναν εξειδικευμένο δάσκαλο, τον Δ/ντή κ. Δημ. Νταούλα, δεδομένου ότι η συνάδελφός του βρίσκεται σε άδεια εγκυμοσύνης, με αποτέλεσμα να έχει ανασταλεί ουσιαστικά η υλοποίηση του ειδικού προγράμματος εκπαίδευσης των παιδιών με νοητικά προβλήματα.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος θα πρέπει να τονίσουμε ότι στο αντίστοιχο σχολείο των Τρικάλων αυτό λειτουργεί με τέσσερους δασκάλους ειδικής αγωγής με τον ίδιο αριθμό παιδιών.
Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι το πρόβλημα με την έλλειψη δασκάλου ειδικής αγωγής και αναγκαιότητα άμεσης αναπλήρωσής του έχει γραπτώς τεθεί υπ’ όψη τόσο στο 2ο γραφείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όσο και στον σύμβουλο ειδικής αγωγής που εδρεύει στην Λάρισα.
Η δικαιολογία για την μη αναπλήρωση της εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής έχει να κάνει με την έλλειψη ανάλογης ειδικότητας.
Επ’ αυτού τόσο ο Δ/ντής του σχολείου, όσο και οι γονείς των παιδιών απαντούν ότι η αναπλήρωσή της ας γίνει με εκπαιδευτικό γενικής αγωγής.
Προβλήματα – ανάδειξη του σχολείου
Ωστόσο, εκείνο που θα πρέπει να υπογραμμιστεί, με την ευκαιρία, είναι η ανάγκη αντιμετώπισης μιας σειράς προβλημάτων πέραν της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού.
Αυτά τα προβλήματα, όπως επισημαίνουν οι γονείς έχουν να κάνουν με την απουσία υποδομών.
Τα παιδιά είναι αναγκασμένα να βρίσκονται σε αίθουσες κλουβιά (3Χ2) που ούτε η πόρτα κλείνει καλά – καλά.
Ωστόσο, ο κ. Νταούλας σημειώνει ότι η στέγαση του ειδικού σχολείου στις εγκαταστάσεις του 3ου δημοτικού σχολείου μάλλον συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση των παιδιών με νοητικά προβλήματα.
Φυσικά δεν παραλείπει να πει και εκείνος ότι το ειδικό σχολείο Καλαμπάκας χρειάζεται να στηριχθεί και αναδειχθεί.
«… Τα παιδιά αυτά έχουν δικαίωμα στη μάθηση, στη γνώση…», τονίζει.
Τι λέει ο δήμαρχος
Θέσαμε τις ανησυχίες και αγωνίες των γονέων των μαθητών του 1ου Ειδικού Σχολείου Καλαμπάκας ζητώντας του να μας απαντήσει για τις δικές του ενέργειες.
Ο κ. Μπουτίνας πράγματι γνώριζε την ύπαρξη και λειτουργία του ειδικού σχολείου. Βεβαίως σε ότι αφορά την βελτίωση των υποδομών ο δήμος προσπαθεί να λύνει τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται πάντα με την συνεργασία των εκπαιδευτικών.
Όμως σε θέματα καθαρά της εκπαιδευτικής διαδικασίας εκείνο που δεσμεύτηκε να κάνει είναι να ενημερώσει σχετικά τον Δ/ντή της Δ/σης Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κ. Τάσιο με την παράκληση να δοθεί λύση στο πρόβλημα.
Έτσι χθες είχε συνάντηση με γονείς των παιδιών του ειδικού σχολείου με τους οποίους συζήτησε θέματα που έχουν να κάνουν με την επίλυση προβλημάτων του. Ας ελπίσουμε πως το παρόν ρεπορτάζ θα σταθεί αφορμή να ακουστούν οι εκκλήσεις των γονιών και να λυθούν τα όποια προβλήματα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.