Χρήστος Χαϊδος – Μουσείο Σιδηροδρομικού Υλικού στην Καλαμπάκα

Ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών κ. Κων. Χατζηδάκη κατέθεσε ο Βουλευτής του Πασόκ ν. Τρικάλων κ. Χρήστος Χαίδος σχετικά με την δημιουργία Μουσείου Σιδηροδρομικού Υλικού στην Καλαμπάκα. Ας δούμε την σχετική ερώτηση αλλά και την απάντηση που παρουσιάζει ενδιαφέρον.

Xaidos.jpg
0 73

Ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών κ. Κων. Χατζηδάκη κατέθεσε ο Βουλευτής του Πασόκ ν. Τρικάλων κ. Χρήστος Χαίδος σχετικά με την δημιουργία Μουσείου Σιδηροδρομικού Υλικού στην Καλαμπάκα. Ας δούμε την σχετική ερώτηση αλλά και την απάντηση που παρουσιάζει ενδιαφέρον.

Ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών κ. Κων. Χατζηδάκη κατέθεσε ο Βουλευτής του Πασόκ ν. Τρικάλων κ. Χρήστος Χαίδος σχετικά με την δημιουργία Μουσείου Σιδηροδρομικού Υλικού στην Καλαμπάκα. Ας δούμε την σχετική ερώτηση αλλά και την απάντηση που παρουσιάζει ενδιαφέρον.

 


ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Μεταφορών & Επικοινωνιών κ. Κων/νο Χατζηδάκη

ΘΕΜΑ: <<Η δημιουργία Μουσείου Σιδηροδρομικού υλικού στο χώρο του ΟΣΕ στην
Καλαμπάκα.>>

Η Καλαμπάκα θεωρείται μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και σημαντικές περιοχές της πατρίδας μας, λόγω της παρουσίας των επιβλητικών Μετεώρων, του απαράμιλλου φυσικού κάλλους της και της αυξημένης τουριστικής της ανάπτυξης. Καθοριστική όμως συμβολή στην οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική εξέλιξη της πόλης έχουν και οι ανθρώπινες παρεμβάσεις, όπως οι μεταφορές και επικοινωνίες που εξυπηρετεί ο Θεσσαλικός σιδηρόδρομος και ιδιαίτερα η γραμμή Βόλου-Παλαιοφάρσαλου-Καλαμπάκας, που έχει γράψει τη δική του ιστορία σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Αυτήν την ιστορία δεν πρέπει να αφήνουμε να χάνεται και τα στοιχεία της οφείλουμε και έχουμε χρέος να τα προστατεύουμε και να τα αναδεικνύουμε.   

Εδώ και καιρό με την ευκαιρία των εγκαινίων της ανακατασκευασμένης σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκας-Παλαιοφαρσάλου, τέθηκε το αίτημα φορέων και κατοίκων της πόλης για τη δημιουργία στο χώρο του ΟΣΕ Μουσείου Σιδηροδρομικού Υλικού, κάτι που έχει περάσει στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΟΣΕ, που είναι και ο φορέας υλοποίησης του έργου.

Το έργο είναι άμεσα υλοποιήσιμο μιας και ο χώρος του Σιδηροδρομικού Σταθμού μπορεί να το δεχθεί, αφού υπάρχουν παλαιά κτίρια, αρχιτεκτονικά μνημεία μιας άλλης εποχής, που θα μπορούσαν να μετατραπούν σε χώρους στέγασης του Μουσείου. Επίσης παράλληλα μ’ αυτό μπορεί να λειτουργήσει και χώρος όπου θα φιλοξενεί φωτογραφικό υλικό της ιστορικής εξέλιξης του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου, καθώς και αίθουσα με οπτικοακουστικό υλικό γύρω από το σιδηρόδρομο.

Προ διετίας περίπου απηύθυνα για το ανωτέρω ζήτημα Ερώτηση προς τον αρμόδιο τότε Υπουργό Μεταφορών & Επικοινωνιών κ. Λιάπη και σε απάντησή του ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Σ.Ε. Α.Ε. ανέφερε ότι ο Οργανισμός θα επανεξετάσει το αίτημα δημιουργίας Μουσείου στο Σ.Σ. Καλαμπάκας στον υποδειχθέντα ή άλλο καταλληλότερο χώρο και παράλληλα θα συνδράμει στην εξεύρεση φωτογραφικού και άλλου μουσειακού χαρακτήρα σιδηροδρομικού υλικού.

Επειδή όμως από τότε δεν υπάρχει ακόμη καμία εξέλιξη στο θέμα της υλοποίησης του μουσείου Σιδηροδρομικού Υλικού στην πόλη της Καλαμπάκας, προκαλώντας εύλογη ανησυχία και προβληματισμό στους φορείς και τους κατοίκους της πόλης,     

 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ :

 1.  Προτίθεται το Υπουργείο να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, έτσι ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες ίδρυσης και λειτουργίας του Μουσείου Σιδηροδρομικού Υλικού στην Καλαμπάκα, το οποίο αποτελεί δίκαιο, τεκμηριωμένο και πάγιο αίτημα των φορέων και των κατοίκων της πόλης αλλά και όλου του Νομού;

Απάντηση 

 

Σε απάντηση του (α) σχετικού του Υ.Μ.Ε. το οποίο αφορά ερώτηση του Βουλευτή κ. Χρήστου Χάιδου σχετικά με αίτημα φορέων και κατοίκων για τη δημιουργία Σιδηροδρομικού Μουσείου στην πόλη της Καλαμπάκας, σας γνωρίζουμε τα εξής:

Το συγκεκριμένο κτίριο το οποίο προτείνεται από τους τοπικούς φορείς να φιλοξενήσει το Σιδηροδρομικό Μουσείο βρίσκεται στον περιβάλλοντα χώρο του Σταθμού της Καλαμπάκας και έχει χαρακτηρισθεί ως διατηρητέο και για τη μετατροπή του σε μουσείο θα απαιτηθούν σημαντικές και εκτεταμένες αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις.

Ο Οργανισμός μας λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω καθώς και το απαιτούμενο κόστος θα επανεξετάσει το αίτημα δημιουργίας μουσείου στο Σ.Σ. Καλαμπάκας στον υποδειχθέντα ή άλλο καταλληλότερο χώρο και παράλληλα θα συνδράμει στην εξεύρεση φωτογραφικού και άλλου μουσειακού χαρακτήρα σιδηροδρομικού υλικού.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.