Τραγικός επίλογος για το Airbus

Στο μοιραίο αεροσκάφος της Air France, που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ ενόσω εκτελούσε την πτήση AF 447 από το Ρίο ντε Τζανέιρο στο Παρίσι με 228 επιβαίνοντες, ανήκουν τελικά τα συντρίμμια που εντόπισε χθες να επιπλέουν στον Ατλαντικό η πολεμική αεροπορία της Βραζιλίας.

0 337

Στο μοιραίο αεροσκάφος της Air France, που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ ενόσω εκτελούσε την πτήση AF 447 από το Ρίο ντε Τζανέιρο στο Παρίσι με 228 επιβαίνοντες, ανήκουν τελικά τα συντρίμμια που εντόπισε χθες να επιπλέουν στον Ατλαντικό η πολεμική αεροπορία της Βραζιλίας. Στο μοιραίο αεροσκάφος της Air France, που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ ενόσω εκτελούσε την πτήση AF 447 από το Ρίο ντε Τζανέιρο στο Παρίσι με 228 επιβαίνοντες, ανήκουν τελικά τα συντρίμμια που εντόπισε χθες να επιπλέουν στον Ατλαντικό η πολεμική αεροπορία της Βραζιλίας. Η Βραζιλία έχει κηρύξει τριήμερο πένθος. Στη Γαλλία θα τελεστεί σήμερα επιμνημόσυνη δέηση στη Νοτρ-Νταμ. Τα αίτια της πτώσης εξακολουθούν να αποτελούν μυστήριο, ενώ τα ειδικά συνεργεία που έχουν σπεύσει στη θαλάσσια περιοχή σε απόσταση 650 χλμ βορειοανατολικά από το νησί Φερνάντο Ντε Νορόνια δίνουν μάχη με το χρόνο για την ανεύρεση των μαύρων κουτιών που θα μπορούσαν να ρίξουν φως στις συνθήκες της τραγωδίας.

Μόνο τα μαύρα κουτιά μπορούν να δώσουν απαντήσεις

Ένα αεροσκάφος " Hercules" της πολεμικής αεροπορίας της Βραζιλίας κατά τη διάρκεια έρευνας για το αγνοούμενο αεροσκάφος εντόπισε συντρίμμια σε μια λωρίδα 5 χιλιομέτρων, δήλωσε ο υπουργός Άμυνας της Βραζιλίας Νέλσον Ζομπίμ σε συνέντευξη τύπου.

"Αυτό επιβεβαιώνει το γεγονός ότι το αεροσκάφος έπεσε σ’ αυτή την περιοχή", δήλωσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο δεν υπάρχει ίχνος από σορούς.

Η ζώνη στην οποία κατέπεσε το αεροσκάφος προσδιορίστηκε 1.000 χιλιόμετρα από τις ακτές της Βραζιλίας και 2.000 χιλιόμετρα από την ακτές της Σενεγάλης.

Τρία εμπορικά πλοία άλλαξαν πορεία για να συμμετάσχουν στις έρευνες. Σήμερα το πρωί στην περιοχή έσπευσαν ένα σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού της Βραζιλίας που πραγματοποιούσε περιπολία στην περιοχή, μια φρεγάτα και μια κορβέτα.

Σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας της χώρας, το πρώτο σκάφος θα αρχίσει να περισυλλέγει τα συντρίμμια.

Η Γαλλία ανακοίνωσε ότι θα αποσταλεί στην περιοχή το ερευνητικό σκάφος "Pourquoi pas", του γαλλικού Ινστιτούτου Έρευνας για την Εκμετάλλευση της Θάλασσας (IFREMER), το οποίο είναι εξοπλισμένο με δύο υποβρύχια ρομπότ κατάλληλα για υποθαλάσσια εξερεύνηση.

Το σκάφος, που μεταφέρει τα υποβρύχια ρομπότ, "Ναυτίλος" και "Βίκτωρ 6000", τα οποία μπορούν να "κατέβουν" σε βάθος 6000 μέτρων, τεθεί στην διάθεση του προσωπικού συντονισμού των δυνάμεων που δρουν για τον εντοπισμό του Α330 της Air France.

Σύμφωνα με την Υδρογραφική Υπηρεσία του Ναυτικού στην Βρέστη, το μέγιστο βάθος στην περιοχή όπου διεξάγονται οι έρευνες φτάνει τα 4.700 μέτρα.

Τα αίτια της πτώσης εξακολουθούν να αποτελούν μυστήριο, και η απάντηση μένει να δοθεί από τα μαύρα κουτιά. Ωστόσο η προσπάθεια εντοπισμού τους, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι "σαν να ψάχνεις βελόνα στα άχυρα".

"Δίνουμε μάχη με το χρόνο. Γνωρίζετε ότι τα μαύρα κουτιά που είναι τα μόνα που περιέχουν αξιόπιστες πληροφορίες, εκπέμπουν σήμα για 30 μέρες. Ξέρουμε ότι βρίσκονται σε μια περιοχή όπου το βάθος του ωκεανού φτάνει τα 3.000-6.000 μέτρα, ενώ υπάρχουν και ισχυρά ρεύματα", δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας Ζαν Λουί Μπορλό.

Το αυτοματοποιημένο σήμα εκπέμφθηκε από το αεροσκάφος 40 λεπτά αφότου χάθηκε από τα ραντάρ, όμως σήμα SOS δεν εκπέμφθηκε ποτέ. Η πιο πολυσυζητημένη εκδοχή για την πτώση του Airbus είναι ο κεραυνός ή οι εξαιρετικά βίαιες αναταράξεις οι οποίες οδήγησαν σε ντόμινο βλαβών που είχαν ως αποτέλεσμα την τραγωδία. Ομως το να συνέβη μπαράζ δυσλειτουργιών θεωρείται μάλλον απίθανο για ένα τόσο σύγχρονο αεροπλάνο.

Οπως ανακοινώθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Μετεωρολογίας δύο τζετ της Lufthansa πέρασαν από το επίμαχο σημείο μισή ώρα πριν το Airbus και ίσως μπορούν να πρσφέρουν πληροφορίες που θα βοηθήσουν την έρευνα.

Αναπάντεχο και δυσεξήγητο χαρακτήρισε το δυστύχημα και ο πρόεδρος της ελληνικής Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Ακριβός Τσολάκης σε αποκλειστικές δηλώσεις του στη ΝΕΤ.

Τα αεροσκάφη τρίτης γενιάς όπως αυτό, διαθέτουν εφεδρικά ηλεκτρικά συστήματα που λειτουργούν όταν τεθούν εκτός τα βασικά, ενώ είναι θωρακισμένα με υψηλή προστασία έναντι των κεραυνών.

Σύμφωνα με τον κ. Τσολάκη "κάτι βίαιο και αναπάντεχο πρέπει να συνέβη πχ. ίσως μια ηλεκτρική φωτιά που οδήγησε στην απώλεια ελέγχου ή η αποσπαση μιας πόρτας θα ήταν καταστροφική για αυτό το υψος, επίσης τα στοιχεία της φύσης. Αναπάντεχα ίσως να συνέβη κάτι τόσο καταστροφικό που δε συμβαίνει σχεδόν ποτέ."

Τα συντρίμμια που θα βρεθούν θα δοθούν σε Γάλλους ειδικούς που έχουν αναλάβει την έρευνα προκειμένου να ρίξουν φως στο μυστήριο.

Οι συγγενείς των θυμάτων έχουν όμως μακρύ δρόμο μπροστά τους μέχρι να λάβουν τις πολυπόθητες απαντήσεις.

"Ο γιος μου πέθανε την ημέρα των γενεθλίων του" δήλωσε συντετριμμένη η μητέρα ενός 35χρονου Βρετανού, που συγκαταλέγεται μεταξύ των αγνοουμένων.

Λίγες οι πιθανότητες να βρεθούν τα μαύρα κουτιά

Από δύσκολο, ως απίθανο θεωρούν οι ειδικοί του γραφείου ερευνών και αναλύσεων (ΒΕΑ), το οποίο έχει αναλάβει την επίσημη έρευνα για το δυστύχημα, το ενδεχόμενο να βρεθούν τα δύο "μαύρα κουτιά" του μοιραίου αεροσκάφους της air France, προκειμένου, μετά την ανάλυσή τους να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια της πτώσης του στην μέση του Ατλαντικού.

Παράλληλα, η ίδια υπηρεσία ανακοίνωσε ότι θα προσπαθήσει να δώσει στη δημοσιότητα ένα πρώτο πόρισμα για τις συνθήκες συντριβής του αεροσκάφους, στα τέλη Ιουνίου.

"Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο να μη βρεθούν τα μαύρα κουτιά", δήλωσε ο διευθυντής του ΒΕΑ Πολ Λουί Αρσλανιάν και υπενθύμισε ότι τα μαύρα κουτιά βρίσκονται χωρίς αμφιβολία σε περιοχή του Ατλαντικού με μεγάλο βάθος και με υποθαλάσσια όρη.

Ο Αρσλανιάν τόνισε ακόμα ότι "δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να οδηγεί στη σκέψη ότι το αεροσκάφος είχε πρόβλημα πριν από την απογείωσή του από το Ρίο".

Η λίστα των επιβατών περιλαμβάνει 228 άτομα από 32 χώρες, μεταξύ αυτών επτά παιδιά κι ένα μωρό, 10 υπαλλήλους μιας γαλλικής εταιρείας ηλεκτρολογικών εξοπλισμών που κέρδισαν το ταξίδι ως bonus για τις επιδόσεις του στις πωλήσεις, διοικητικά στελέχη εταιρειών που είχαν πάει στη Βραζιλία για εμπορικούς λόγους και τουρίστες που γύριζαν από τις διακοπές τους σε διασημα θέρερτρα.

Πρόκεται για πλέον πολύνεκρο δυστύχημα στην 75χρονη ιστορία της Air France.

πηγή ΝΕΤ

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Litespeed Greek Web Hosting by NetSpace.gr